Verkiezing: het mooiste gouden horloge - Deel 1: nomineren

Dit vind ik persoonlijk een van de mooiste gouden horloges die ik hier op HF gezien heb :heart_eyes:

22 likes

28 likes

Veel prachtige horloges te zien al, maar nog niet degene die ik zou kiezen. Zelf wat zitten scrollen en verleiding weerstaan om eens te kiezen voor een mooie gecompliceerde Reverso, of een moderne Celinni moon phase, en zo meer mooie proposities. Maar volgens mij is het eenvoudig:
1: het enige horloge wat echt 100% klopt in het goud is natuurlijk een dress watch
2: de mooiste dress watches zijn ingetogen, stijlvol en tijdloos in ontwerp maar geven tegelijk een rijk gevoel. Daarvoor kun je bij kleinere independents etc. gaan kijken, maar ik kom toch terecht bij de grote klassieke manufactures. En dan is de wedstrijd eigenlijk al gespeeld. Want tussen al dat geweld wat daar gemaakt wordt is er maar één een echte Calatrava. Dan nog veel keuze, maar ik heb een ding de laatste tijd voor de 6119R. Misschien fantasieloos, maar dat hoor je wel vaker over dingen die vrijwel perfect zijn. Dus dat is hem voor mij. Vandaag. :face_with_peeking_eye:

32 likes

Chopard Alpine Eagle :ok_hand:

8 likes

Calatrava 6119G

De verticaal geborstelde plaat.
Moeilijk te fotograferen.
De guilloche subdial.
De afgevlakte dauphin wijzers.

Cliché maar deze is IRL meer dan stunning…

15 likes

@HanDavinci had zo’n ding volgens mij.

13 likes

12 likes

Was eerder voorbij gekomen en is voor mij een van de mooiste pateks.

1 like

Dan moeten de scores van deze twee nominaties wel even worden opgeteld, zeg ik als eigenaar van deze prachtige sbgw252. Want ik zie hem natuurlijk graag naar een volgende ronde gaan. Ik ben terug van vakantie, dus ik zal hem dit weekend weer eens uit de doos halen.

4 likes

Mits aftrek van de dubbele likes natuurlijk.

Nog een warme oproep voor nieuwe nominaties

En natuurlijk ook voor het uitdelen van likes op de horloges die jullie mooi vinden.

2 likes

Dat doen we met plezier :wink:
Er is in dit topic heeeel veeeel moois voorbij gekomen

1 like

Geweldig! Maar laat het me even weten als je een plek weet waar dit horloge onder de 100k te verkrijgen is, dan ruil ik wat horloges in en ga ik ervoor.

Overigens zie ik meer horloges voorbij komen die de ton (ruimschoots) overschrijden.

3 likes

Holy f***! Ik wist niet dat ze voor zoveel over de toonbank gaan. Zelfs 200k lijkt niet genoeg.

Help gerust met wat tips

Natuurlijk is de gouden Daytona een supergaaf horloge, maar voor mij persoonlijk van alles veels te veel. Doe mij de Patek. :grinning:

Eens, alhoewel ik dus de R de voorkeur geef. Die licht zilveren plaat die een soort van subtiel ‘oplicht’ met de juiste lichtinval, in combinatie met het glinsterende rosé goud van de cloud de Paris :ok_hand:t2: Zelfde beleving met een net iets andere voorkeur qua smaak :+1:t2:

Voor de sfeer:

14 likes

Poeh, ik ken de prijzen niet allemaal uit mn hoofd.

Maar een Grönefeld rementoire en de Laurent Ferrier Tourbillion ga je denk ik niet vinden onder een ton.

De Reverso tourbillion zal daar ook boven zitten schat ik zo in.

1 like

Aangezien er genoeg horloges voorbij komen die wel op HF aanwezig zijn.

21 likes

is inderdaad te duur voor dit topic, maar de andere twee passen (net aan). Als je de vraagprijs op c24 betaald tenminste. Oftewel; voor tussen de 70-90k te koop. Koopjes dus :smile:

1 like