Verkiezing: het mooiste gouden horloge - Deel 2: Stemmen

Je stem zou het nochthans kunnen omdraaien. Maak nog wat reclame voor je favoriet.

1 like

Weet je wat ik typisch vind.
Je JLC MUT scoort als hoogste, er zijn dus erg veel mensen die dat horloge het mooist vinden.

De prijs van het horloge is ook erg te overzien, maar toch heb ik vrijwel nooit een gouden MUT gespot op het forum, dit terwijl er tientallen gouden Day dates, Daytona’s, Calatrava’s rondzwerven op het forum.

Lijkt erop alsof men anders stemt als je daadwerkelijk de beurs moet trekken.

6 likes

Mijn uitgesproken favoriet is in de voorronde al gesneuveld en ik denk niet dat ik veel likes heb uitgebracht op de uiteindelijke finalisten. hoewel er natuurlijk best mooie horloges tussen zitten is er echt niet iets wat ik ultiem gaaf vind.

Geen stem dus van mij

1 like

Weinigen hebben de beurs voor deze lijst.

Natuurlijk gestemd op m’n eigen inzending van de JLC MUT Moon.

Ik heb ook niet voor niets die foto van de Master Ultra Thin Moon gebruikt want op deze komt die ook wel heel mooi uit. :shushing_face:

Eens, dit hoor je ook vaak bij Aston Martins waarvan iedereen ze mooi vindt en er één zou willen, behalve de mensen die er één kunnen betalen want die kopen gewoon een 911.

5 likes

Heel rare keten van sprongen in die logica.

Je zou wel kunnen suggereren dat mensen die het geld hebben voor de duurdere (gouden) horloges, misschien sneller de neiging hebben dingen te kopen die de gemiddelde persoon niet speciaal mooi vindt. Of toch niet mooier dan een “betaalbaarder” - bij gebrek aan een betere term - alternatief. Al is dat ook riskant natuurlijk, want wie een gouden DD koopt heeft veel geld voor horloges. Wie er géén koopt, heeft niet noodzakelijk minder. Je ziet het er gewoon niet op die manier aan.

“Van diegenen waarvan we weten dat ze het geld hebben voor een Calatrava/Daytona omdat ze een Calatrava/Daytona hebben, koopt de meerderheid een Calatrava/Daytona”. Euh ja. :slightly_smiling_face:

Als ik zakgeld op te gebruiken had met genoeg ruimte voor een van die drie zou ik er nog altijd geen kopen. Die JLC ook niet, daar niet van, maar als het een verplichte keuze uit deze lijst was, wel. Da’s het nadeel aan lijstjes zoals dit - je stemt niet noodzakelijk op wat je zou kopen of effectief koopt.

2 likes

Even de tijd nemen voor een ongezouten mening.

In W-VL zeggen we: “Broave is gin goave” (braaf zijn is geen talent).

Dus wie het zo ver geschopt heeft om dure gouden horloges te kunnen kopen heeft niet noodzakelijk een gemiddelde smaak.

Dat was die Credor se eichi ll ? meen ik gezien te hebben ? :grinning:

Nee, ik ga voor de Grönefeld 1941 Remontoire

1 like

Ik vrees dat je er net niet geraakt met €100k

Is dat zo? Zo’n gouden MUT heb je, gebruikt, voor 12/14k ofzo. Als ik zie wat hier op het forum dagelijks voorbij komt aan horloges, dan is zo’n JLC echt niet uitzonderlijk toch?

Exact mijn punt, iedereen vind het prachtig, totdat ze zelf de beurs moeten trekken.

Ik heb de tekst drie keer gelezen, maar snap niet wat je bedoeld :see_no_evil:

Dit is dus éxact mijn punt. Iedereen stemt met z’n ‘liefhebbers’ hart, totdat ze zelf de knip moeten trekken. Dan kiest men uiteindelijk toch voor de ‘veilige’ keuze.

4 likes

Je lijkt te suggereren dat wie het geld heeft voor een JLC, een Calatrava of een Daytona, niet voor die eerste gaat als puntje bij paaltje komt.

Mijn punt is dat je geen enkele manier hebt om je startconditie te verifiëren zonder van je eindpunt terug te keren. Self-fulfilling dus. :point_down:

Nee. Van diegenen die wel de knip zouden kunnen trekken voor een “veilige” dure keuze, en die het niet doen, ga je het gewoon niet weten. :slightly_smiling_face:

Maar ik las je post als “wie het geld heeft voor een Daytona gaat toch geen goedkopere JLC kopen”. Als het over gelijkgeprijsde opties gaat dan zou ik wel geloven dat men toch iets vaker gaat voor de keuze die geen anusbloedende afschrijving in de sterren geschreven heeft. :rofl:

Voor een recente kom je toch eerder op €16k

Niet ongewoon ik het groene hoekje, maar dat is toch een beperkte bende tov de ganse populatie. Intussen hebben al 191 mensen gestemd.

Komt daar nog bij dat de meesten onder ons meer over hebben voor een sportief horloge dat ze veel dragen, en minder voor een dresser.

Het kan niet anders zijn dat jullie mijn inzending te duur hebben ingeschat… denk ik :slight_smile:
Ik ga voor de Laurent Ferrier, voor de puur ingetogen pracht!

1 like

Klopt, maar eentje weerhouden omdat de andere 2 +100k leken

Ik heb de gouden Grand Seiko uit deze draad zelf in bezit, dus ‘I have put my money where my mouth is’

5 likes

Die gouden Grand Seiko is echt heel mooi! Elegant en niet teveel poespas.

De veel duurdere of hoger segment horloges vind ik te veel op en aan zitten. Maar das persoonlijke smaak.

3 likes

Helemaal goud vind ik fout, moet kunnen :wink:. Zag er meerdere die ik heel mooi vond, maar 1 stem toch? Dus dat werd de PP nr.7 :+1:

1 like

nog maar eens omhoog duwen … stemmen maar!

2 likes

Oh ja, je kunt nog steeds stemmen.