Voor mij de Tissot PRX 40mm, ondertussen ruim vijf jaar op de markt. Ik heb zelf de blauwe wijzerplaat. Mooie geïntegreerde stalen band met snelsluiting die gemakkelijk te wisselen is met een lederen of rubber band. Hele horloge heeft 100% seventies vintage vibes. Maximaal knallen voor de 775 euro die het horloge kost.
Het randje opzoeken: heeft er iemand toevallig een Heinrich Helicoprion Carnelian op het forum? Hij was is recent 5 euro over de grens gegaan, maar je kan eigenlijk altijd 5% korting krijgen. Vind het een prachtig ding, maar bezig het niet, omdat het mij onvoldoende zou passen (na heel veel keren ernstige twijfel, heb ik beredeneerd dat mijn constante twijfel daarover voldoende waarschuwing is).
Ik gooi mijn Baltic Hermetique erin.
Ideale 38mm en zoveel bang for buck qua afwerking en detail. Geen last van een uitstekende kroon, maar toch ook nog eens 150m waterdicht. Eigenlijk heeft het horloge alles.
De opslag voor invoer is Prijs x 1,216, overigens. 1,25 is wanneer de douane een fout maakt, dat mag helemaal niet. Ik heb één kandidaat onder 1000 Euro die bij de onder 500 Euro niet aan bod is gekomen.
Nieuw aangeschaft voor € 980,–.
Pensioen- en 60ste-verjaardagkado, twee jaar terug. Nieuw nog wel te vinden, maar voor veel hogere prijs. Geen weblink tegen € 980,–, dus buiten mededinging. Maar ach, best mooi horloge toch…?
Deze heeft enige tijd in mijn horlogebox gebivakkeerd. Met een kleurtje op de huid is ze sinds kort weer regelmatig om mijn pols te vinden. Ik nomineer daarom de Certina DS-1 Big Date. Een sporty dresser met een zonder leesbril afleesbare datum.
Verkrijgbaar vanaf €788,-.
Nee. Het horloge is van Kuoe, dat kunnen mensen gewoon opzoeken als ze dat willen. Rond 700-750 ballen inclusief import, netto prijs wordt al vanuit Kuoe afgerekend.