Verkiezing mooiste horloge op HF tot 1000 Euro, deel 1

Voor mij de Tissot PRX 40mm, ondertussen ruim vijf jaar op de markt. Ik heb zelf de blauwe wijzerplaat. Mooie geïntegreerde stalen band met snelsluiting die gemakkelijk te wisselen is met een lederen of rubber band. Hele horloge heeft 100% seventies vintage vibes. Maximaal knallen voor de 775 euro die het horloge kost.

Check de fotos maar uit.

Referentie: T137.407.11.041.00
Diameter: 40 mm
Gangreserve: 80 uur
316L roestvrijstalen behuizing
Doorkijkkast
Zwitsers automatisch uurwerk POWERMATIC 80.111
Krasbestendig saffierglas met antireflecterende coating

27 likes

Er is hier vast wel iemand die er één heeft en anders wordt het hoog tijd.

https://www.glycinestore.eu/nl/glycine-sea-kraken-39-mm-gl0501/

3 likes

9 likes

Het randje opzoeken: heeft er iemand toevallig een Heinrich Helicoprion Carnelian op het forum? Hij was is recent 5 euro over de grens gegaan, maar je kan eigenlijk altijd 5% korting krijgen. Vind het een prachtig ding, maar bezig het niet, omdat het mij onvoldoende zou passen (na heel veel keren ernstige twijfel, heb ik beredeneerd dat mijn constante twijfel daarover voldoende waarschuwing is).

Leuk, geinspireerd door het laatste filmpje van Teddy?

Voor mij de Junghans Max Bill 38mm Quartz.

3 likes

Ik gooi mijn Baltic Hermetique erin.
Ideale 38mm en zoveel bang for buck qua afwerking en detail. Geen last van een uitstekende kroon, maar toch ook nog eens 150m waterdicht. Eigenlijk heeft het horloge alles.

Op originele BoR (€750)

Of tropic (€665)

Én ongekend goede lume

15 likes

De opslag voor invoer is Prijs x 1,216, overigens. 1,25 is wanneer de douane een fout maakt, dat mag helemaal niet. Ik heb één kandidaat onder 1000 Euro die bij de onder 500 Euro niet aan bod is gekomen.

Die andere die al bij de onder 500 aan bod kwam is deze:

Die laat ik dus wegens geen herhaling willen buiten beschouwing.

22 likes

Heb je nog een linkje naar de website met de nieuwprijs voor me?

Lees graag nog even de voorwaarden voor een geldige nominatie bovenaan in dit topic

1 like

Hey, dat is leuk :grin:

Jazeker, cadeautje van mijn vrouw voor ons huwelijk. Gaat nooit meer weg.

Vandaag nog om ook

Gelijk een +1 voor deze nominatie :face_with_peeking_eye:

7 likes

Ik nomineer mijn Citizen Barnacle. Ideale duiker met een vintage smoel en een toffe historie. Automaat en titanium kast en dat ook nog eens heel betaalbaar
https://www.duikwereld.nl/citizen-promaster-nb6021-17e-titanium-nb6021-17e.html?utm_source=googleshopping-NL&utm_campaign=googleshopping-Feed-NL&gad_source=1&gad_campaignid=23368827353&gbraid=0AAAAADmvxWyOYVtqHqPcXGiy1vwBs-Kbz&gclid=Cj0KCQjwpv7NBhCzARIsADkIfWw-tIh26hgZMlRRx_7Ba0YYlgXt2jAPZMgub3i4CzaWEdNBaPfODPMaAu07EALw_wcB

13 likes

Ik nomineer de Christopher Ward C60 Reef van @watchguy37
En dan met aqua flex rubber strap zoals CW die aanbied.
€895, dus mooi onder de 1000

10 likes

In bezit.
NB1060-12L

15 likes

Nieuw aangeschaft voor € 980,–.
Pensioen- en 60ste-verjaardagkado, twee jaar terug. Nieuw nog wel te vinden, maar voor veel hogere prijs. Geen weblink tegen € 980,–, dus buiten mededinging. Maar ach, best mooi horloge toch…?:wink:

21 likes

Ik heb niet veel horloges onder een €1000 nieuwprijs, maar deze vind ik voor wat ik betaald heb heel mooi.

Geckota Pioneer Ltd. Edition

Dit model is niet meer verkrijgbaar, maar vergelijkbare modellen hier:

2 likes

Tot nu toe mijn favoriet. Wat een mooi ding is dat.

1 like

Ja sorry. Ken niemand met een 38mm Max Bill Quartz maar zag dat er een in het blauw staat van @KeCa. Dus dan nomineer ik die!

Legendarisch en herkenbaar design. Super gada met quartz.

Voor €885 nieuw te koop:

Veel mooie horloges in dit topic maar dit is een one watch collection op zichzelf.

12 likes

Deze heeft enige tijd in mijn horlogebox gebivakkeerd. Met een kleurtje :sunny: op de huid is ze sinds kort weer regelmatig om mijn pols te vinden. Ik nomineer daarom de Certina DS-1 Big Date. Een sporty dresser met een zonder leesbril afleesbare datum.
Verkrijgbaar vanaf €788,-.

Certina DS-1 Big Date Powermatic 80 horloge C029.426.11.041.00 ko Certina DS-1 Big Date Powermatic 80 horloge C029.426.11.041.00 ko

4 likes

Nee. Het horloge is van Kuoe, dat kunnen mensen gewoon opzoeken als ze dat willen. Rond 700-750 ballen inclusief import, netto prijs wordt al vanuit Kuoe afgerekend.

Hamilton Intra-matic Classic 38mm. Kijk nou wat een plaatje! Prijs nieuw 945,-

(De maat in de advertentie klopt niet, het horloge is 38mm, geen 42mm)

12 likes