Verkiezing mooiste horloge op HF tot 1000 Euro, deel 1

We gaan op zoek naar het mooiste horloge op HF tot 1000,- euro nieuwprijs. Ik nodig iedereen graag uit om de horlogedoos te scannen op kansrijke kandidaten!

Waaraan moet een geldige nominatie voldoen?

1. Het horloge moet in bezit zijn van jou of een ander HF lid
  2. Ieder HF lid mag maximaal 1 nominatie doen
  3. Eigen foto door jou zelf of het HF lid wiens horloge je nomineert (geen marketing foto). Als je meerdere foto’s plaatst, kiest de jury (moi) er eentje uit voor de volgende rondes.
  4. Linkje bijvoegen naar een website binnen de EU, waar het horloge nieuw leverbaar is voor maximaal 1000,- euro. Indien alleen verkrijgbaar buiten de EU, dan rekenen met de wisselkoers en 25% opslag voor BTW en invoerkosten. NB tl-1 schijnt geen link te kunnen bijvoegen. Vermeld in dat geval het webadres zonder er een link van te maken.
  5. Horloges die genomineerd waren in de verkiezing tot 500 euro doen nu niet mee (er volgt later wel een play-off ronde waarin de top 6 uit de beide prijscategorieën het tegen elkaar gaan opnemen).

Het proces:
Ronde 1: nominaties verzamelen; deadline zondag 29-3
Ronde 2: likes geven aan genomineerden; deadline n.t.b.
Ronde 3: stem topic; deadline n.t.b.

Hieronder een voorbeeld van een geldige nominatie, tevens mijn nominatie voor deze verkiezing.

Ik nomineer de Seiko Alpinist SPB505 van @Zoldar

Motivatie (optioneel) Zelf heb ik geen passend horloge voor deze verkiezing, dus maak ik graag gebruik van de mogelijkheid om die van een ander HF lid te nomineren. De Alpinist doet alles goed voor mij. Juiste formaat, verhoudingen en fijne kleurstelling en detaillering. Al was er enige twijfel tussen deze en de SPB121 van o.a. @LN2023 of de nieuwe SPB507, maar een bezoekje aan de horlogewinkel om ze beiden live te aanschouwen gaf de doorslag. De Alpinist triggert voor mij bovendien bijzondere herinneringen aan enkele alpiene avonturen, al zal dat ‘m niet helpen in deze verkiezing.

Ik ben nu al reuze benieuwd naar de uitkomst van deze verkiezing!

25 likes

Mooie keuze deze alpinist. Ik ga een buitenbeentje nomineren omdat die er ook gewoon bij moeten zitten. De mido commandor van @HorlogeHalle

Ik hoop dat ie wel eens echt zijn best doet om de perfecte foto van het horloge te maken als het horloge doorgaat. :wink:

32 likes

Dat lukt dus niet.

1 like

Mooie keuze. Graag nog een linkje toevoegen naar een website waarop dit horloge nieuw verkrijgbaar is voor max 1000 euro.

2 likes

Midi Commander voor 790,00

4 likes

Voor mij is het de Tissot Seastar 1000 powermatic 80.
Super fijn horloge om te dragen, zit wel wat op je pols dan qua gewicht.

8 likes

Je bent me net voor.
Zag dat zelfs de gouden nog te koop is. In het echt wel ’ much ’ maar soms met de juiste huidteint erg fraai.

Dank @Colnago Vincent voor voordracht. :ok_hand:

2 likes

Nu mag de NB1060 wel (vorige keer net erboven)

Is wel een JDM only.

https://www.chrono24.nl/citizen/ref-nb106012l.htm

De Citizen niet meer in bezit maar voor een eigen horloge ga ik voor de Murph 38mm.

18 likes

Als een link bijvoegen niet lukt, vermeld dan het webadres, zonder er een link van te maken.

Dank je wel!

1 like

Ik nomineer de Lorier Neptune van @Tom88 (heb je hem nog?)

Staat al een tijdje op mijn wishlist en komt als het goed is deze zomer terug op voorraad.

Foto is ook van @Tom88

Op dit moment dus even uitverkocht maar later weer te koop voor ~ € 675,- inclusief verzending, btw en invoer.

10 likes

Grote kans hebber!

12 likes

Gaat ook goed op staal (eigen foto, is de NB1050 bracelet)

Maar de Murph ook.

10 likes

Je mag er maar eentje nomineren en de NB1060 heb je niet in bezit, dus gaat jouw nominatie naar de Murph. Weet je een HF-er die de NB1060 in bezit heeft? Dit zou je kunnen uitnodigen 'm te nomineren (jammer als die niet mee zou doen)

2 likes

Mee eens dat ze er op staal ook heel goed uitzien. De Murph kost op staal wel net meer dan 1000,- bij mijn weten.

@Natanael :+1:

Oke dan de murph 38mm op leer.

Heb zelf de Uncle stalen bracelet ipv de originele.

1 like

ErrediBi Monoblocco.
Monoblok 41mm case, geanodiseerd, speciaal gehard aluminium.
Kast en band “Made in Italy”, ETA automaat.
https://www.erredibiwatches.com/

4 likes

Ik nomineer mijn Red Star 1972. Voor €100,- te koop bij Poljot24. Ze komen in 4 kleuren, ik koos voor deze rode. Handopwinder zonder complicaties. Mooie caseback, mooie band, mooie doos, mooie alles.

8 likes

Ik nomineer mijn Junghans form C
Niet de duurste voor deze verkiezing (was net te duur voor de onder 500) maar verdient in mijn ogen hier zeker een plek en kan zich in deze categorie ook prima meten.
prachtig afgewerkt horloge van een mooi merk.

14 likes