Bij de verkiezing van het mooiste horloge van 2025 zijn (begrijpelijk) vooral zeer kostbare, verfijnde uurwerken genomineerd en verkozen. Zelf kan ik ook veel genoegen beleven aan voordeliger spul en ik ben vast niet de enige. Het lijkt me daarom leuk en interessant om ook een verkiezing te houden van het mooiste low-budget horloge.
“Low-buget” is een heel subjectief begrip. Voor mij kwalificeert max 300,- als zodanig. Vanwege het gevleugelde HF motto en veel gelezen advies “budget oprekken” stel ik de bovengrens voor deze verkiezing vast op 500 euro incl. BTW, waarbij de adviesverkoopprijs maatgevend is. Alleen horloges die nog nieuw verkrijgbaar zijn doen mee. Bij horloges die alleen buiten de EU verkrijgbaar zijn, reken ik met 25% opslag voor BTW en invoerkosten. (Bij twijfel neem ik daarover een autocratisch besluit)
Heb jij een super mooi horloge van minder dan 500 euro nieuwprijs in bezit? Of wil je een horloge van een andere HF-er nomineren? Dan zie ik jouw nominatie graag hier verschijnen, maximaal 1 per forumlid. Kom maar door met al die Casio, Citizen, Seiko en Timex klokjes en al die andere merken met mooie betaalbare opties. Bij de foto graag een linkje plaatsen naar een website waar de nieuwprijs is te vinden.
Ronde 1: nominaties verzamelen; deadline 8 januari
Ronde 2: likes geven aan genomineerden; deadline 15 januari
Ronde 3: stem topic; deadline 22 januari
Bijgevoegde foto is een voorbeeld, geen nominatie.
Het vetste horloge tot 500 Euro vind ik de H.G.P. Monnin diver automatique Black PVD Full Lume.
Er is er, voor zover ik weet, één op HF, in het bezit van @Reginald_Forman . Die van hem is op staal. Maar op rubber, wat mijn voorkeur zou hebben, is deze (nieuw) onder de 500 Euro(!).
Dit horloge heeft alles dat ik leuk vind: serieuze Heuer 844/1000 jumbo vibes, door de originele Monnin case (het Franse horlogemerk H.G.P. maakte deze horloges ook in diezelfde tijd al) én James Bond vibes (The Living Daylights), door de zwarte pvd kast en de full-lume wijzerplaat. I love it!