Verkleurde bezel lume?

Hi!

Online kwam ik een advertentie tegen van een Sinn EZM 3 waarvan de (ik vermoed) SuperLuminova geel verkleurd lijkt te zijn. Voor mij is dit nieuw maar ik ben benieuwd wat forumleden hier van vinden. Dit gebeurt toch alleen maar met tritium lume? Vandaar de aantrekking voor sommige van vintage horloges?

1 like

Op deze foto zie ik enkel het driehoekje op 12u dat wat donker is.
Bedoel je dat?

Superluminova verkleurt idd niet.

Ja het driehoekje inderdaad! Ik dacht dat dat ook van het zelfde materiaal gemaakt werd.

Dat zou je wel verwachten ja. Als ik ff snel op Google zoek, zie ik enkel witte driehoekjes.

Wat zegt de verkoper erover?

Zo’n pip heeft vaak een andere kleur dan de wijzers en markers. Zou zomaar kunnen.

Das waar, maar als je de foto’s op het interwebz bekijkt, is geen enkele zo vergeeld.

1 like

Precies! Ik heb dit nergens anders zo gezien!

1 like

Vraag anders een lume shot van de verkoper.

Je ziet dit wel eens bij horloges waar er een transparante “lak” laag gebruikt is om de lume te beschermen tegen invloeden van buitenaf. Deze kan helaas verkleuren na verloop van tijd of onder invloed van zon, chemicalieën, … Dat is als ik me niet vergis ook de oorzaak bij heel wat (vroege) Tudor Pelagos horloges waarvan de lume markeringen in de bezel verkleurden.

1 like