Verkocht of toch niet

Ik heb een horloge te koop staan hier, nu krijg ik een goed bod, haal ik net het horloge uit me horlogedoos om hem in de orginele verpakking te doen, en nu heb ik een probleem, ik bekijk het horloge en ik be weer verlieft…

Wat doen jullie in die situatie??

Als je al toegezegd heb aan de koper zou ik zeggen verkopen.
Als je er nog op terug zou komen bij de koper kun je hem houden.

Ik zou zeggen: een Man een Man, een Woord een Woord.

Kortom, de deal gewoon door laten gaan en de les leren, volgende keer “het horloge te bekijken”, alvorens deze te koop te zetten.

1 x gedaan. Een Tissot. Ook ‘buikpijn’ bij. Maar ja , een goed bod he !?..

Toch verkopen. Tot op de dag van vandaag echt wroeging van.
Terugkeren op je schreden hier het beste…
Gezocht en gezocht…
Nooit meer in een zelfde mooie staat terug gezien.

Beetje liefhebber zou zich hier ook in in ( moeten ) kunnen leven…

Je kunt ooit zelfde horloge terugkopen , maar je krijgt nooit hetzelfde gevoel er meer mee.

Heel bekend!

(Als al bod geaccepteerd…) Een man een man… gewoon weer een keer terugkopen als de ‘leegte’ blijft…

MeisterSingerfan komt ook door jou verhaal een beetje :slight_smile:

Frenk de kans dat zo’n zelfde horloge te koop komt in de zelfde staat is heel klein, das ook het probleem, de koper neemt het heel goed op gelukkig!

Of gewoon een terugkoopgarantie afspreken. Dat jij de eerste bent die m mag terugkopen

Je doosje was toch ook vol…en je droeg um niet… en je monster…

Succes man!

Yes I know…

Heel herkenbaar maar is dat gevoel niet normaal bij ieder horloge wat je wilt verkopen?!

Op het moment van verkoop lijkt het wel alsof je hetzelfde gevoel krijgt wat je op het moment van aankoop ook had… Dit gevoel blijft je bij tot het moment waarop je je nieuwe aankoop omdoet.
Tenzij dit natuurlijk een echte miskleun is.

Dus verkocht is verkocht.

Ja maar hij is nog niet verkocht, hij is pas verkocht als de koper hem om heeft en ik het geld in mijn zak, ik denk er nog effe over, ga effe wat afleiding zoeken nu:)

Je zegt in je eerste post: de koper heeft een goed bod gedaan.

Dat wil toch niet zeggen dat je dat tegen wil en dank moet accepteren?

Als er een huis te koop staat met bijv. een vraagprijs van 200.000 (ik noem maar wat) en er is iemand die dat wil betalen, wil niet zeggen dat je dan het huis aan die iemand moet verkopen.

Succes

Groet
Herman.

Zakelijk gezien,ja is ja!
Maar we zijn allemaal horloge gekken!
Dus ik zal je begrijpen .
Als je van gedachten veranderd.

Ik had het pas geleden.
Met een omega die hier op de forum tekoop was.
Had een deal .maar ik zelf heb het afgeblazen .
Heb hem natuurlijk wel gebeld om het netjes uitleggen.
En hij begreep het.
En dat is nou horloge liefde :wink:
Groetjes tim en Succses !

Heel herkenbaar, had hetzelfde met mijn explorer II.

Heb uiteindelijk toch besloten het horloge te houden en daar nog geen seconde spijt van gehad.

Dat ging overigens om deze: http://www.horlogeforum.nl/read.php?18,304980,304980#msg-304980

XXoF dan ben ik toch niet zo gek als ik dacht :slight_smile:

tim-1985 zakelijk gezien zie ik het ander ik ben particulier, dus dan kan je nog wel eens een bocht maken die je "zakelijk"niet kan uithalen, begrip heb ik wel van de bieder, maar ik neig steeds meer naar houden…

Verkocht is verkocht. Een woord is een woord.

Neemt niet weg dat je de koper vriendelijk kan vragen om de deal niet te laten doorgaan, of zelfs eventueel met een kleine tegemoetkoming.

BATMAN Schreef:

Verkocht is verkocht. Een woord is een woord.

Neemt niet weg dat je de koper vriendelijk kan
vragen om de deal niet te laten doorgaan, of zelfs
eventueel met een kleine tegemoetkoming.

JA tuurlijk…

Ik weet niet of een goed bod ook je vraagprijs is. Zo lang die niet gehaald is, kun je altijd makkelijk weigeren. Ook al wordt de vraagprijs geboden, zolang je nog niks definitiefs hebt afgesproken/toegezegd te hebben aan diegene te verkopen, dan staat in mijn ogen alles nog open.

Heb je het al toegezegd, en/of er is al betaald, dan is het een ander verhaal. Maar volgens mij is alles met wat overleg wel mogelijk.

Als het die zwart/rode Meistersinger is… ik vind em erg gaaf. Zoals je zelf zegt, zoiets kom je niet snel meer tegen in dezelfde staat. En voor mezelf is het gevoel bij de klok dan toch weer anders.