Om jeugd sentiment, dit was voor mij HET speelgoed waar ik op vakantie in Spanje naar uit keek (jaren ‘90)
Als ik er een zie dan koop ik hem weer.
Nog super degelijk ook en niet goedkope plastic troep, dat meteen kapot gaat.
SKX013
Ben nu met nummer 3 bezig. NOS gekocht vorig jaar.
Maar nu ook weer twijfel
SARB035 verkocht en spijt.
Omega speedmaster Orbis verkocht en spijt
Omega reduced verkocht en spijt
Cartier Tank verkocht en spijt
Omega seamaster SMPC verkocht en spijt
Ik wil ze allemaal
Wel terugkopen maar de prijsstijgingen inmiddels zijn niet altijd even leuk.
En ook wel geleerd van kopen en verkopen en terugkopen: er is altijd een reden waarom je iets verkoopt.
Maar als je fantaseert over die ene liefde ooit zie je Vaak alleen nog de mooie kanten.
Rond 1999-2000 kocht ik mijn eerste echte “luxe” horloge, en wel een Heuer Carrera CS3113. Dat was de re-edition van het eerdere model uit de jaren 60, en eveneens een 36 mm case voorzien van Lemania handopwinder en uiteraard plexiglas. Zelfs die re-edition heeft ondertussen dus al het 25-jarig jubileum mogen vieren.
Rond 2005 zag ik in mijn omgeving regelmatig een Breitling of Rolex voorbij komen en had daardoor bewust mijn zinnen gezet op iets heel anders, namelijk een Christiaan van der Klaauw. Dat was echter op dat moment voor mij een behoorlijk bedrag om extra uit te geven, en er was uiteraard reeds de Heuer. Op bezoek bij Christiaan van der Klaauw himself, nog aan huis in Heerenveen, deed hij mij een op dat moment vrijwel niet te weigeren voorstel tot inruil van mijn Heuer op een Ceres. Deze bleek na een kleine week draagtijd toch iets te fors en werd zonder morren omgeruild voor een Pallas, die ik tot heden nog bezit.
Het gemis van de Heuer bleef de jaren erna door mijn kop spoken, en op een goede dag kwam het juiste model voorbij en sloeg ik in 2012 mijn slag bij een handelaar in Portugal, en kwam er wederom een CS3113 in mijn bezit. Niet “mijn” horloge, maar wel dezelfde. Deze ging linea recta naar Jan Ubels in Bredevoort voor het nodige onderhoud, en er kwam een nieuwe originele band aan en voor het gemak een Tag Heuer vouwsluiting. Tot heden heb ik beide horloges dus nog, en mooi compleet met alle toebehoren.
Ik heb veel Tudor BlackBay’s gekocht, verkocht, weer gekocht en verkocht. Ditzelfde geldt voor speedmasters Longines legend divers en de ML Pontos S diver. Nooit met spijt!
Momenteel heb ik een Blackbay en een Pontos S diver in de verzameling.
Een van de horloges die ik niet had moeten laten gaan nadat ik hem terugkocht was deze: