Als één van de grootste koop en verkopers van het forum vroeg ik me af of jullie wel eens spijt hebben van een horloges dat je hebt verkocht. Misschien heb je hem wel weer terug gekocht. (heb ik nog nooit gedaan)
Ik heb zowaar nog nooit een horloge verkocht.
Ik moet eerlijk zeggen dat elk horloge (het zijn er niet zoveel hoor) voor mij een verhaal heeft, een stukje beleving, een verworven ziel.
En ik draag al mijn horloges nog steeds. De een wat meer dan de ander weliswaar, maar elk horloge krijgt voldoende draagtijd om er nog steeds van te kunnen genieten.
Mijn horlogebeleving en passie starte met de snelheid van het licht toen ik hier op het forum kwam. Nu na bijna 1,5 jaar komt de bezinning. En inderdaad de horloges met een verhaal zijn toch de mooiste en zullen altijd in de verzameling blijven.
Tissot62 Schreef:
Mijn beste,
Ik heb zowaar nog nooit een horloge verkocht.
Ik moet eerlijk zeggen dat elk horloge (het zijn
er niet zoveel hoor) voor mij een verhaal heeft,
een stukje beleving, een verworven ziel.
En ik draag al mijn horloges nog steeds. De een
wat meer dan de ander weliswaar, maar elk horloge
krijgt voldoende draagtijd om er nog steeds van te
kunnen genieten.
Ik heb af en toe wel horloges verkocht, maar er is er slechts ééntje de ik - achteraf bezien - nooit had moeten verkopen. Dat was onderstaande Speedmaster Day-Date. Altijd verliefd op gebleven:
Eej die SKX007 heb ik volgens mij van je overgenomen. Heb hem overigens ook alweer verkocht, en geen spijt van;) net als dat ik geen spijt heb van alle andere horloges die ik weer van de hand heb gedaan. Horloges met emotionele waarde zou ik overigens uberhaupt nooit te koop zetten. Alle horloges waarbij je dat niet hebt zijn vervangbaar of kan je later altijd weer terugkopen.
Ik ben net als jij begonnen met een enorme aankoopwoede, maar nu, na enkele jaren ben ik bezig een verzameling aan te leggen.
Ik zal niet zeggen dat ik nooit meer iets zal verkopen, maar dat zal in elk geval niet meer zo’n grote rol gaan spelen als enkele jaren geleden. Dat heeft me achteraf gezien een hele berg geld gekost en had er eigenlijk weinig plezier in (het genieten was weg zodra er betaald was, zonde toch!).
Hier de stukken waar ik echt berouw van heb dat ik ze heb verkocht:
Rolex Datejust 16220 (vintage model)
Minerva Pythagore
JLC Reverso
IWC caliber 89
Van dit lijstje staan in elk geval de Rolex en Reverso weer op het lijstje om ooit nog eens gekocht te worden. Maar eerst andere aanwinsten welke ik hopelijk spoedig kan laten zien.
Ik heb nog nooit een horloge verkocht. Ik koop alleen wat ik echt mooi/interessant vind, en er is voor mij daarom geen reden ook maar iets van de hand te doen.
Ik heb nog nooit een horloge verkocht. Ik koop
alleen wat ik echt mooi/interessant vind, en er is
voor mij daarom geen reden ook maar iets van de
hand te doen.
Idem hier, met de toevoeging dat ik ook ‘goedkope meuk’ er bij heb, die te leuk is om te verkopen voor de €25 die het zou opleveren.
Spijt van mijn verkopen heb ik niet zo zeer(ook niet van de aankopen) want ik wissel graag van collectie.
De Seiko Atlas is voor mij een blijvertje,is mijn eerste aankoop via dit forum bij Robbie.(en de steelfish uiteraard)
Grappig dat je over de V8 begint, heb er onlangs een uit Hong Kong laten overkomen,denk een ouder type omdat er geen romeinse cijfers opstaan.
gr Ron
dreski Schreef:
Als één van de grootste koop en verkopers van het
forum vroeg ik me af of jullie wel eens spijt
hebben van een horloges dat je hebt verkocht.
Misschien heb je hem wel weer terug gekocht. (heb
ik nog nooit gedaan)
Ik heb veel horloges verkocht waarvan ik later spijt kreeg dat gedaan te hebben.
De enige remedie is dan terugkopen van eenzelfde exemplaar. In mijn geval soms zelfs van exact hetzelfde horloge…
Enkele voorbeelden:
Citizen GMT World Time (6x verkocht, evenzoveel keren weer gekocht)
Omega Dynamic 90’s (tig keer verkocht, toig keer weer gekocht, alle modellen, zowel de date, de chrono alsook de Targa Florio)
Omega Bond (4x)
Sinn 903 handopwinder Lemania (Exact hetzelfde horloge 2 jaar later weer teruggekocht van de koper)
Sinn EZM1 (2x, waarvan 1 keer exact hetzelfde exemplaar)
Ik heb veel horloges verkocht waarvan ik later
spijt kreeg dat gedaan te hebben.
De enige remedie is dan terugkopen van eenzelfde
exemplaar. In mijn geval soms zelfs van exact
hetzelfde horloge…
Enkele voorbeelden:
Citizen GMT World Time (6x verkocht, evenzoveel
keren weer gekocht)
Omega Dynamic 90’s (tig keer verkocht, toig keer
weer gekocht, alle modellen, zowel de date, de
chrono alsook de Targa Florio)
Omega Bond (4x)