Verkochte vintages: Wie heeft ze nu?

Even een potpourri van verkochte vintage horloges (lang niet allemaal natuurlijk).

Zijn er sommige nog (of weer) ‘binnen het forum’?

Alsta Superautomatic (bijna het ‘Jaws’ horloge)

Universal Geneve Poletrouter met microrotor

1973 Bulova Spaceview

(oh, spijt van deze) Bulova Snorkel (mooiste en goedkoopste die ik ooit tegenkwam (achteraf)

Deze heb ik drie gehad (en verkocht) Bulova Oceanographer

Eberhardt Traversetolo (ik weet trouwens waar deze naartoe is)

Bulova Accutron Astronaut (eveneens spijt)

Eterna Anatomic (NOS)

De enige Seiko die ik ooit heb gehad

Tissot T12 (nog een erg onprettige episode met een HF-er die laag bleef bieden, door mij op de eBay listing werd gewezen (advertentie op HF weggehaald) er vervolgens na verkoop (hij had niet geboden) voorstelde het voor 20 euro meer aan hem te leveren en als ‘vermist’ aan de eBay koper op te geven zucht)

Wittnauer duikertje (volgens mij een handopwinder met issues)

Glycine alarm. Verkocht op het forum en daarna weer verder verkocht

Deze Glycine compressor is door mij weer teruggekocht. Dus die is hier.

Verkocht aan iemand op Stijlforum (via HF volgens mij) die hem nóóit meer zegt weg te doen. Komt van @Tom_Koerts

Zeldzame 218-variant van Universal. Was net klaar met grote horloges. Verkocht.

Ook te groot, maar was anders een goede investering geweest. Titus 100ATU in mooie conditie met origineel glas en kroon.

Rado Captain Cook

Eterna Sonic (stemvork)

Twee rechthoekige Titi

Nog een Eterna Sonic

Meer volgt als ik nog foto’s tegenkom…

2 likes

Man wat heb jij gave vintages gehad! Die Astronaut en Snorkel!!! En dan die UG. En die Polerouter! Snap wel dat je spijt hebt van sommige…

Heb je nou ook nog iets te koop?

1 Titus, 2 Titi…briljant! Geweldige horloges zeg, word je hebberig van!

1 like

Je hebt idd prachtklokken gehad! Die Bulova zien er geweldig uit en zeker die snorkel. Die Titus horloges zien er ook erg leuk uit. Er staat er nu trouwens 1 snorkel in de verkoop op chrono24 voor rond €1000. Volgens mij is de verkoper uit Nederland.

De mooie en betaalbare Snorkel is een tijdje bij mij geweest, maar waar hij nu is? Ik zou bijna zeggen: ik check mijn oude pb’s even, maareh… :wink:

Zo rond de 250€ toch? Eeuwig zonde…

Momenteel niet, maar dat komt zeker weer. Helaas is HF niet het meest voor de hand liggende platform voor sommige horloges. Het publiek op eBay is vaak interessanter.

Verdorie, wat heb ik (investeringstechnisch) achteraf slechte keuzes gemaakt…

1 like

Linkje?

Klopt. Maar als ik terugdenk aan de prijzen waarvoor ik sommige horloges heb weggedaan, krijg ik het sowieso wel eens warm. Ik zag onlangs mijn Tudor Sub op een ander forum te koop staan voor iets van anderhalf keer mijn prijs. En de 9315 zat er niet meer bij.

Ik geloof dat dit het model is wat je bedoeld en wordt aangeboden door juwelier Brocantique uit Maastricht:

http://www.chrono24.nl/bulova/snorkel-vintage--id1933140.htm?query=bulova+snorkel&dosearch=true&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Ja, dan is het door mij destijds verkochte exemplaar voor (toen) 1/4 van €995 toch wel te prefereren.

Hahaha, ja dat geloof ik wel voor 1/4 van de prijs! ):-):-):-):-):slight_smile:

Ikzelf had met een Seiko Tuna uit 1978 dezelfde ervaring behalve dat ik niet inging op biedingen van €300 op dit forum en verkocht het horloge voor bijna het 3 voudige, aan iemand uit de UK. Onlangs heb ik weer een Tuna jdm gekocht uit 1978 in Japan, rond de €400.

Ik zal deze Bulova snorkel onthouden. Dit horloge is zo vintage als het maar kan zijn en echt mooi.

Prachtig @acour_jeroen! You rule :raised_hands:

1 like

Mooi man en ik snap dat je van sommige exemplaren spijt hebt.

Die zwarte Snorkel heb ik volgens mij ook nog ooit gehad!

Heb je de Vetta nog?

Die 40 mm Vetta duiker heb ik ook nog inderdaad. Misschien komt die na de zomer wel in de verkoop.

1 like

Die Eberhard is toch geen vintage Jeroen ? :wink:

Oops. Je hebt gelijk. Tussendoor geglipt in het enthousiasme.

Nou ,die snorkel is bij mij,en loopt nog als een zonnetje!
Zit nu overigens op een tropic.
Ze zijn aardig gewild overigens ,heb al twee maal een bieding er op gehad(aardige bedragen ook)maar hij blijft lekker hier.
Even een plaatje…
[URL=http://s1347.photobucket.com/user/leonardus68/media/PC133233kl_zps5606898b.jpg.html]

[/URL]

2 likes

Doe me maar 'n voorstel :wink: