Verkoop ebay betrouwbaar? Hulp gevraagd

Fijn om te horen en bedankt voor de terugkoppeling! :smiley: Immers altijd spannend of iets gaat lopen zoals je hoopt.

En bam ongeveer 25% van de totale prijs kwijt aan kosten.

Maar fijn dat het allemaal goed is gekomen :+1:t3:

25%? :thinking:
Paypal fee=~3%, Ebay ongeveer 8,5%. Nog niet de helft van 25% samen.

By the way, voor de toekomst, voldoende goede foto’s maken vóór en tijdens het inpakken bij zo’n Paypal verkoop. Dan heb je i.i.g iets aan bewijs, mocht het later misgaan (koper claimt niks ontvangen te hebben).

Even uitrekenen dan maar… voor het gemak gaan we uit van een item van 100euro.

Je moet er 100euro voor krijgen. Nu bieden we het aan en vergeten even de bijkomende kosten.
De verzending zetten we op 10euro wat gemakshalve ook de kostprijs is.
Item wordt verkocht en 110,- is betaald.

Nu de kosten;
Paypal is 0,35 + 3,4% van het totale bedrag, is 4,09.
Ebay is 10% ongeacht de verkoopprijs, maar men telt wel de verzendkosten erbij in.
10% is dus 11euro.

Alle kosten bij elkaar;
4,09 + 11,- + 10,- = 25,09
110-25,09= 84,91

25% van 110 is 27,50…

Dus wanneer je de verzendkosten apart ziet kom je niet op ongeveer 25% uit. Maar eBay en PP rekenen wel op die manier…
Bij grotere bedragen wordt het minder erg…

Stel de TAG is verkocht voor 1.000,- en verzonden voor 25,-… dan houd de verkoper als het goed is er 862,30 aan over.

Dus niet de 100,- of 1.000,- die je dacht…
Wanneer je dat x-bedrag moet hebben dan moet je andersom gaan rekenen.

Maar nu is de TAG verkocht voor 1800,- met gratis verzending.

Daarvan gaat 180,- naar ebay.
Paypal neemt 61,55.

De verkoper mag 1.558,45 houden… al gaan daar nog de verzendkosten van af.
Maar dat is nog altijd meer dan niet op HF kunnen verkopen voor 1.450,- :+1:t3:

2 likes

Je goochelt leuk met getallen, maar al in je 1e voorbeeld wordt duidelijk dat het ‘verlies’ ongeveer 15% is. Geen 25%. Je wil 100, je krijgt 84,91 (en dan is ie dus ook verzonden).

Idem voor het TAG voorbeeld. 1000 euro vs 862.30 is een verlies van bijna 14%, wederom geen 25%.

Wel appels met appels blijven vergelijken, freund. :wink:

2 likes

Klopt als een zwerende vinger.

Had hem ook duurder aangeboden op eBay ivm alle bijkomende kosten, wou er minimaal 1450 voor hebben, de advertentie was afgelopen en hij vroeg of hij nog beschikbaar was en ik hem er weer voor 1800 op wou zetten.

Even gerekend en na aftrek van de kosten inderdaad rond de 1550 dus voor mij een betere deal dan de verkoop in Nederland (geprobeerd via marktplaats en dit forum).

De vraagprijzen van de horloges op eBay lijken ook hoger te liggen dan hier maar ook bijvoorbeeld chrono 24

Je hebt gelijk…

1 like

Dank je, al dan niet sarcastisch bedoelde 3 puntjes ten spijt. :wink::sunglasses:

Ebay en PP zijn een opeenstapeling van risico’s. En snel uit je PP boeken levert op zich niets op…

Fijn dat het goed is afgelopen maar er bestaat ook altijd nog het risico dat er via Paypal betaald wordt met een gehackte creditcard of bankrekening. Dan kan je het geld al lang en breed op jouw eigen bankrekening hebben staan, maar als er een chargeback volgt bij Paypal, kloppen ze bij jou aan. En dan mag je alsnog alles terugbetalen. Dat is altijd mijn grote vrees met Paypal en Ebay. Ik werk liever met Chrono24. Zijn rekenen 6,5% over de totaalprijs. Lijkt dus voordeliger te zijn dan Ebay/Paypal en tevens een uitstekend escrow service (naar mijn mening; plus minus 10 horloges verkocht).

Overal zitten risico’s aan… helaas.