Opmerkingen over de vraagprijs zijn ongepast mijn inziens, de marktprijs kan iedereen dmv google opzoeken…
Ik zou het wel jammer vinden als niemand zou reageren als er een horloge te koop zou worden aangeboden worden waar iets mis mee is wat niet vermeld zou zijn in de beschrijving…(fake, handen, bezelinleg niet origineel bij het horloge, incorrecte beschrijving…), liefst voorafgegaan door een pm naar de verkoper…
ben t ook eens met dat de markt de prijs bepaald.
andersom kan t ook, ben nu ook meer bereid iets meer voor n nette smp neer te leggen dan eerst. toen kwam ik ze geregeld voorbij voor n schappelijke prijs. nu staan mn advertenties als maanden open. tja, dan kan ik me ook voorstellen dat ik misschien ietsje meer moet neerleggen. kwestie van vraag en aanbod.
dus mocht iemand zn smp kwijt willen 
Ik vermoed dat hier de wal het schip wel keert, of was het andersom>X
Ethisch “ridderschap” (TD)…
Ik begrijp het woord ethisch in deze discussie niet moet ik zeggen. We hebben het hier over een vraagprijs van een horloge op een forum. Als we daar al een morele discussie over gaan voeren dan haak ik af. Uiteindelijk heeft alles de waarde waarvoor het verkocht wordt.
Ik denk dat de vraag is op welk moment je als handelaar kan worden aangemerkt.
De regels van horlogemarkt zijn wat dat betreft duidelijk:
Handelaren (ook als ze lid zijn van Horlogeforum) mogen Horlogemarkt.nl niet gebruiken om handelswaar te verkopen.
Natuurlijk mag iedereen zijn of haar eigen prijs bepalen. Wel vind ik dat als een prijs echt niet ‘fair’ is de mods van het forum (na een bericht) de plaatser hierop moeten attenderen omdat het niet ten goede komt voor het forum als er dergelijke irritaties zijn over een aanbieder.
Marktplaats is een ander verhaal. Daar zet iedereen maar op wat hij of zij kwijt wilt en voor welke prijs.
Horlogeforum.nl biedt in mijn ogen een professioneel platform voor de tweedehands markt. Ik, als leek, wil wel iedereen kunnen vertrouwen dat hij een juiste prijs voor zijn horloge vraagt.
JSZ Schreef:
Natuurlijk mag iedereen zijn of haar eigen prijs
bepalen. Wel vind ik dat als een prijs echt niet
’fair’ is de mods van het forum (na een bericht)
de plaatser hierop moeten attenderen omdat het
niet ten goede komt voor het forum als er
dergelijke irritaties zijn over een aanbieder.Marktplaats is een ander verhaal. Daar zet
iedereen maar op wat hij of zij kwijt wilt en voor
welke prijs.Horlogeforum.nl biedt in mijn ogen een
professioneel platform voor de tweedehands markt.
Ik, als leek, wil wel iedereen kunnen vertrouwen
dat hij een juiste prijs voor zijn horloge vraagt.
Ik snap je punt, maar het zal fysiek niet mogelijk zijn voor de mods om te beoordelen ( voor alle aanbiedingen ) of een prijs fair is.
Mijn aanleiding voor dit draadje was ook meer de verwijzing nasr de adviesprijs terwijl voor pakweg 35% van dat bedrag het horloge nieuw te koop is.
En zoals door sommigen aangehaald, als je een belachelijke prijs vrasgt zal men daar waarschijnlijk op dit forum niet op ingaan. Ga dan lekker voor € 3,-- met je advertentie naar Marktplaats.
En zoals ook vaker opgemerkt, wetende hoeveel moeite sommigen moeten doen om door te dringen als verkoper tot de verkoophoek, hoe komt aanbieder Bassie (wie kent hem niet…) daar eigenlijk terecht met 25 posts?
Persoonlijk snap ik niet waar iedereen zich mee bemoeit. Werkelijk waar. En zeker om mensen dan maar weer met naam en toenaam te noemen.
Wie denk je wel dat je bent, man!!
Er is maar 1 aanbieder die zeer goedkoop aanbiedt, en dat is absoluut een dumpprijs. Ik heb gebeld naar deze aanbieder, en zij bevestigden dat zij een zeer goedkope partij hebben ingekocht nadat Mondaine van eigenaar wisselde. De prijs van EUR 595 (ex BTW 491) is voor een valjoux 7750 absurd laag.
Ik heb geen idee of Bassie opzettelijk veel te veel vroeg. Dit topic is weer een voorbeeld van de toenemende gewoonte op dit forum om op de man te spelen.
Paar posts hierboven lees ik dit:
“Horlogeforum.nl biedt in mijn ogen een professioneel platform voor de tweedehands markt. Ik, als leek, wil wel iedereen kunnen vertrouwen dat hij een juiste prijs voor zijn horloge vraagt.”
In dat opzicht is het gebruiken van een erg theoretische adviesprijs (niet alleen in dit geval, waar iedereen overigens allang wist om wie het ging na het bekend worden van het aangeboden horloge), laat ik zeggen…jammer.
Het lijkt mij prettig om als aankomend horloge enthousiasteling een “veilige” omgeving voor koop en verkoop te vinden. Anders dan de jungles als marktplaats en ebay.
http://www.watchco.com/mondaine-watches/a173-30346-16sbb.html
http://www.panik-design.com/acatalog/Mondaine_-_Retro_Valjoux_101_Watch.html
en ja, maar of Bassie daarvan op de hoogte was, misschien, maar misschien ook niet. Waarom toch onmiddelijk kwadertrouw aannemen? Dat snap ik niet?
hcptdg Schreef:
Ik snap je punt, maar het zal fysiek niet mogelijk
zijn voor de mods om te beoordelen ( voor alle
aanbiedingen ) of een prijs fair is.
Tja, want wat is fair? Ik zie af en toe wel es horloges die doorgeflipperd worden. En geregeld gaat de vraagprijs van de volgende eigenaar wel een beetje omlaag of blijft wat hangen, met soms een up en prijsverlaging (Up en verlaging :P). Maar soms schiet de vraagprijs van zo een klokje ook ineens omhoog. En weet je, wordt nog verkocht ook. We zien natuurlijk niet de uiteindelijke prijs, maar als iemand het klokje 't waard vind en bereid is het bedrag te betalen, dan lijkt me dat al fair genoeg. Natuurlijk kan het altijd ergens goedkoper, maar ook duurder.
marijn Schreef:
http://www.watchco.com/mondaine-watches/a173-30346
-16sbb.htmlhttp://www.petergeorgebanks.co.uk/mondaine-retro-v
aljoux-limited-edition-a1733034616sbb.ir?cName=wri
stwatches-mondaine-retrohttp://www.panik-design.com/acatalog/Mondaine_-_Re
tro_Valjoux_101_Watch.htmlen ja, maar of Bassie daarvan op de hoogte was,
misschien, maar misschien ook niet. Waarom toch
onmiddelijk kwadertrouw aannemen? Dat snap ik
niet?
Wow, die van Chikado vind ik ook wel erg scherp geprijsd voor een nieuwe 7750 horloge uit een webwinkel. Kom ze zelden goedkoper tegen, hooguit bij Uhr ofzo.
Een 7750 zit vaak tegen de 1000 aan geprijsd en bij sommige merken flink erboven, vooral de bekende “grote” merken als Breitling en Omega (zij het dat ze er aanpassingen op hebben gedaan en ze eigen kaliber nummers geven).
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Als hij dit wist, is het niet netjes dat hij de advertentie niet meteen terugtrok. Toch denk ik dat hij vooral pech heeft. Ik ben benieuwd voor hoeveel hij het horloge gekocht heeft.
Ik bied 100 en een ouwe seiko,
1 ding is zeker: die webwinkel met de goedkope Mondaine had zich geen betere reclame kunnen wensen.
Zeker. Ik heb er meteen 10 besteld!
supah Schreef:
1 ding is zeker: die webwinkel met de goedkope
Mondaine had zich geen betere reclame kunnen
wensen.
TagEd Schreef:
Zeker. Ik heb er meteen 10 besteld!
supah Schreef:
1 ding is zeker: die webwinkel met de goedkope
Mondaine had zich geen betere reclame kunnen
wensen.
Daar ga je dan nog heel lang plezier van hebben, van alle 10 
Hoi, mijn naam is Bassie en ik heb een webwinkel genaamd chikado, maar ik kon natuurlijk niet die link plaatsen op dit forum, vandaar dat ik gokte op de oplettendheid van jullie forumleden om die link in het algemene gedeelte geplaatst te krijgen. Jullie zijn toppers! Bedankt TagEd voor de bestelling, ze komen zo jouw kant op hoor.
dmc Schreef:
Hoi, mijn naam is Bassie en ik heb een webwinkel
genaamd chikado, maar ik kon natuurlijk niet die
link plaatsen op dit forum, vandaar dat ik gokte
op de oplettendheid van jullie forumleden om die
link in het algemene gedeelte geplaatst te
krijgen. Jullie zijn toppers! Bedankt TagEd voor
de bestelling, ze komen zo jouw kant op hoor.
Dies leuk! haha!