Verkoop horloge naar thailand

Hoi Allemaal,

ben nog niet zo lang ‘actief’ hier, maar overweeg mijn Sinn 157 ST te verkopen en had hem daarom ook op ebay staan.

Nu kreeg ik daar een berichtje van iemand die goede reviews had of ik hem ook naar thailand kan sturen, even opgezocht en postnl kan gewoon (verzekerd) naar thailand versturen. Maar heeft iemand hier ervaring mee en waar moet ik opletten mocht ik dit willen doen?

en hoe verpakken jullie je horloge voor zo’n reis, doosje met genoeg bubbeltjes papier eromheen of?

Voor Thailand kan je het maar beter goed verpakken.

Heb je niet de originele doos/papieren van je Sinn waar je het klokje in kan steken?

Zo nee: Pak het horloge in in bubbelfolie, doe dit in een doosje van de chinees (iedereen heeft ze wel) verpak dit doosje ook in bubbel folie en doe dit in een grotere doos waar je bv kranten etc in hebt zitten…

Bomb proof! :wink:

het zou goed zijn als je hier een thais persoon zou kennen die het adres er ook in het thais kan opschrijven,
niet alle thais kunnen nl ons alfabet (engels voor hen) lezen

1 like

Helaas is mijn Thai nit noi.

2 likes

me love you longtime ?

Stevige doos
bubbels om het voorwerp
veel tape rond de doos wikkelen
pakbrief invullen
en hopake

Moet geen probleem zijn, goed verpakken, douane verklaring erbij en gewoon versturen met post nl.
Ik verstuur regelmatig naar Hong Kong, gaat ook altijd probleemloos.

Foto’s maken van het pakket inclusief de verzendzegels, filmpje maken van het inpakproces. Ontvanger kan super eerlijk zijn maar wat er allemaal tussen zit op zo’n reis :astonished:

Vraag de persoon in kwestie een Thaise versie van zijn adres te sturen.
Ik verzend regelmatig pakketten naar Thailand. Wel geen horloges. Aangetekend met track and trace. Nog nooit iets kwijt geweest.
Tot de Thaise grens gebruik je het oranje PostNL papiertje. Plak alles supergedelegeerden dicht. Eventueel met VOID stickers. Meestal is het zo’n 10 dagen onderweg.
Via deze link is je pakje tot aan de deur te volgen.
Let wel in Thailand moet wel veel invoerrechten betaald worden maar dat is voor rekening ontvanger. Plak ook veel van die blauwe buitenland stickers erop. Blijven ze er al snel vanaf daar.

Zeker een te traceren dienst gebruiken, Vroeger heb ik veel naar Thailand gestuurd, en er ging regelmatig iets verloren, met als gevolg paypal claim etc…