Ik heb 2 horloges die ik graag zou willen verkopen ( Cartier en IWC), maar vroeg me af waar ik dat het beste kon doen. Ik heb nog geen trust level 2 op HF dus hier kan het (nog) niet.
Wat zijn goede alternatieven, behalve Marktplaats?
Je kunt als particulier ook verkopen op Chrono24. Denk dat dat je beste optie is dan.
Of je wordt wat actiever op het forum en dan ben je zo level 2.
Ja heb ik bekeken, maar dan zit je wel met het verzenden etc dat gaat een hele toestand worden als het buiten Europa verkocht wordt.
Nou, zoals je nu doet natuurlijk. Je hebt vast al wat pb’s binnen over welke types je wilt verkopen
Ja, dat moet ik zeker doen…is geen straf hoor…lees graag de verhalen.
Opgelost!
Duurt een jaar tegenwoordig!
1 jaar? Dat is wel een hele tijd!
TS is al sinds 2017 lid. Dus dan kan het wel sneller toch?
lang he? als jij mij die IWC opstuurt ben jij morgen nog tl3
ooh, dan is het een kwestie van likes harken
Precies!
Ik zal ff helpen, ik gooi overal een like tegenaan
Thx
Ik heb onlangs nog een horloge via Chrono verkocht aan iemand uit Tokyo, en het was absoluut geen gedoe. Het versturen is nagenoeg net zo veel werk als van NL naar bv Belgie.
Je hoeft het pakket toch niet zelf te brengen?
De labels vullen ze bij Postnl wel voor je in
Lastig te verkopen horloges, verkopen stukken sneller voor een knappe prijs via Chrono dan op MP.
Dat zou kunnen, maar ik heb begrepen dat je een video moet maken bij het inpakken en wegen van je pakketje…bij postkantoor weer wegen van pakketje en vastleggen…douaneformulieren invullen etc…
En niet vergeten goed te verzekeren. Ik heb nog nooit een probleem met koop of verkoop via C24 ervaren. Altijd betaling via escrowservice!
Gewoon FedEx… koper lapt toch
Welnee. Heb ik allemaal nooit hoeven doen. Video is sws geen bewijs, tenzij je filmt dat het pakket officieel verzegeld wordt.
Douanepapieren stellen niets voor, en hebben ze bij Postnl voor me gedaan.
Het enige wat je even moet doen is een factuurtje van 1 regel opstellen voor de Douane in het ontvangende land.
Zoals reeds opgemerkt, wel verzekerd versturen (met een hogere waarde dan de verkoopprijs. Raakt het pakket zoek, dan wordt je er alleen maar beter van).
Het is in totaal met inpakken misschien 10-15 min werk. Mocht dat al te veel zijn, dan gewoon lekker je horloge houden
Nee natuurlijk niet. Zo goedkoop mogelijk versturen. Iedere cent die je bespaart is netto winst. Een dure koerier is geld weggooien.
Voor de koper is alleen het totaal bedrag belangrijk.
Over verzendkosten hoef je de 6,5% commissie niet af te dragen, en daarom zie je vaak een lagere verkoopprijs, met enorme verzendkosten.