Verkoop mogelijkheden

Goedemiddag,

Voordat ik gevlagd wordt; het is niet mijn bedoeling middels deze aan te bieden en enkel informatie in te winnen voor goede verkoop kanalen buiten dit forum om.

Zelf heb ik een horloge die ik graag wil verkopen. Nieuwwaarde van het horloge liggen op 7500,- nu wilde ik hem inruilen bij een juwelier tegen een ander horloge. Voor mijn horloge kreeg ik 4000,- voor aangeboden. Iets wat voor mij veel te weinig is. Het horloge is 1,5 oud en weinig gedragen.

Nu wil ik hem verkopen via een ander kanaal.
Hoe verkopen jullie je horloges? Chrono pakt (begrijpelijk) ook nog een aardige marge.

Ik hoor graag van jullie.

Fijn weekend.

Ramonrolex

2 likes

Marktplaats, Ebay, Chrono, je kunt ook naar die shitsite gaan, Catawiki.

Catawiki vind ik dus helemaal niks, met prutsers die als deskundigen worden voorgesteld.

6 likes

Met veilingsites oppassen. Je moet altijd een minimumbedrag aangeven, anders kan je je horloge voor een nog lagere prijs moeten afgeven. In het Engels/Amerikaans hebben ze het over “reserve”, dat is jouw minimumbedrag.

Ebay is ook qua commissie dacht ik slechter dan chrono dus zou zelf daar eerder verkopen in jouw geval.

1 like

:point_up: Dat dus…

Het blijft een vreemd misverstand…
Van alle niet-gratis kanalen is Chrono de goedkoopste. Goedkoper dan eBay, Cata, …
En wat mij betreft ook de beste

4 likes

ik heb 2 keer verkocht via Chrono, commissie wordt duidelijk berekend voordat je een aanbod accepteert. Dit is dus transparant en ik vind het met ±7% erg meevallen tov andere verkoopkanalen.

1 like

Het is denk ik niet voor niets dat Chrono zo goedkoop is. Ik denk dat je als verkopend particulier daar moeite hebt. Het is eerder een platform voor commerciele verkopers.
Maar misschien heb ik het mis.

1 like

En met Marktplaats heb je weer een hoop mafklappers en luchtfietsers er tussen zitten. Binnen je kennissenkring is altijd het mooiste. Je zou eens een balletje op kunnen gooien, maar dat heb je wellicht al gedaan.

4 likes

Ik (particulier) heb meerdere horloges verkocht via Chrono en dat is me beter bevallen dan de meeste eBay of MP verkopen.
Wel een drempeltje om je aan te melden als verkoper op Chrono met het sturen van een copy van je ID… Dat drempeltje ligt wellicht nog hoger voor de gekkies out there dus dat verklaart misschien de (voor mij, en tot nu toe) positieve ervaringen op Chrono

3 likes

afbeelding

3 likes

Zelf heb ik goede ervaringen met zowel Chrono24 als met Marktplaats maar Chrono heeft mijn voorkeur.
Ik kijk daarbij altijd wel even wat ik precies aanbied, zeker voor de wat duurdere horloges geeft ik de voorkeur aan Chrono. De kopers zijn daar veel serieuzer en betrouwbaarder.

1 like

Heb je al eens nagedacht over verkoop in consignatie? Ik kan de heren van Dux watches van harte aanbevelen.
Het duurt misschien iets langer, maar kan door de reputatie van de GD in hogere opbrengst resulteren dan zelf verkopen via genoemde kanalen.

In ieder geval scheelt het je veel gedoe. Het percentage randdebielen op Marktplaats is zorgwekkend…

1 like

Ik heb erg goede ervaringen met Chrono, ze nemen je veel uit handen en rekenen daar een (wat mij betreft) nette courtage voor.

Met marktplaats heb ik niets dan ellende gehad. Alleen maar mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan achteraf ook nog gaan zitten zeuren/klagen/dreigen.

Je kan ook nog eens een goudwisselkantoor binnenlopen, daar kreeg ik onlangs nog best een oke bod.

Dat :point_up_2:t3: en anders zijn er best veel online horlogezaken die ook horloges inkopen. Voor zover ik gehoord heb voor redelijke prijzen ook.

Hier op HF zijn een aantal eigenaars van dergelijke zaken actief, dus goed kans dat ze je contacteren.

creatief… if you catch my drift :wink:

1 like

Afh. van jouw regio, zou je ook met de Candyman contact op kunnen nemen. Diverse opties beschikbaar en hoef je zelf niet te leuren en met MP randdebielen om te gaan.

consignatie of zelf proberen via social media kanalen? Zie heel veel verkoop langs komen via insta, insta reels, tiktoks en snapchats (al dan niet betrouwbaar :stuck_out_tongue_winking_eye: )

Waarom zou je dat willen? Hebben de heren geen geld?

Voor mij nooit meer marktplaats.
Vage communicatie, dubieuze kopers, ruilvoorstellen met replica’s, semi online bedreigingen. Veel scharrelaars die onder valse namen proberen een afspraak te maken om je daarna te rippen.

Gelukkig kreeg ik advies van een forumlid en na 1 dag de verkoop er vanaf gehaald.

Je kan chrono proberen.

2 likes