wat is de beste manier van betalen en versturen ?
dit is voor mij de 1e keer, dus ben wat terughoudend
Beetje afhankelijk van het bedrag, maar Paypal is het makkelijkste en verzenden met TNT pakketservice.
bedrag is 2k
moet dus wel verzekerd worden, en ik wil veilig zitten als er eenmaal betaald is
het blijven tenslotte vreemden 
Je dan dus NIET laten betalen doormiddel van paypal. Als de tegenpartij kwaad wil ben je je geld en je spullen kwijt.
Bij Tnt kan je tot 5500 je pakket laten verzekeren maar dat licht er aan waar heen.
Ik dacht dat dit niet meer kon voor Duitsland Itali en oostblok contreien maar helemaal zeker ban ik er niet van.`
Je kan de persoon laten betalen idd met Paypal of Western Union, met dit laatste krijg je je geld cash in je handen na de code door te geven aan het loket.
IBAN overschrijving is volgens mij save.
mvg, Frans
schmeink Schreef:
bedrag is 2k
moet dus wel verzekerd worden, en ik wil veilig
zitten als er eenmaal betaald is
het blijven tenslotte vreemden
Bij dit bedrag zou ik het enkel via een banktransfer doen!
De verzending met TNT is verzekerd tot 5,5k echter moet je bij verlies wel aan kunnen tonen dat er voor 2k in het pakket zat!!!
Goed alternatief is Fedex (tu) (kost iets meer, maar daarvoor krijg je ook meer service)
Ik zou dit ook altijd via een bank overschrijving doen. Zeker binnen Europa is dit erg makkelijk. Succes!
groet,
Niels
Mmm de koper wil alleen via paypal betalen
Ook heeft hij mij verzocht om het naar een vriend in Zweden te sturen ipv naar Noorwegen
Dit vanwege de 25% belasting toeslag
Ik wil graag verkopen, maar wil zo min mogelijk risico 
schmeink Schreef:
Mmm de koper wil alleen via paypal betalen
Ook heeft hij mij verzocht om het naar een vriend
in Zweden te sturen ipv naar Noorwegen
Dit vanwege de 25% belasting toeslagIk wil graag verkopen, maar wil zo min mogelijk
risico
Lijkt me geen probleem toch?
Als jij eerst het geld op je paypal heb staan en overboekt naar je prive rekening en je stuur hierna het horloge verzekert op is er geen vuiltje aan de lucht.
Wel heel goed het bonnetje van tnt bewaren.
paypal betaling als gift …
kunnen ze het geld volgens mij ook niet meer terug krijgen / pakken
Als je op zeker wilt gaan niet doen!! Alleen betaling per overschrijving en minimaal aangetekend versturen. Zo hou je ten aller tijden zelf de regie in handen en dat lijkt me het aller belangrijkste!
Anders maar geen deal.
Marco-T Schreef:
De verzending met TNT is verzekerd tot 5,5k echter
Welk pakket is dit, ik ken alleen TNT-zeker, verzekerd tot 500 euro?
louis Schreef:
Marco-T Schreef:
De verzending met TNT is verzekerd tot 5,5k
echterWelk pakket is dit, ik ken alleen TNT-zeker,
verzekerd tot 500 euro?
Deze:
thnx!
Ik zou het verzekerd met DHL versturen die hebben het beste netwerk want maken gebruik van hun eigen organisatie.
seamaster Schreef:
paypal betaling als gift …
kunnen ze het geld volgens mij ook niet meer terug
krijgen / pakken
Gewoon GEEN paypal accepteren ! Jaar terug groot stuk in de krant van een antiek handelaar die zijn handel via de baai verkocht en via paypal liet betalen, 1 van zijn kopers beweerde spullen niet ontvangen te hebben ondanks dat de handelaar kon aantonen dat het wel zo was (track&trace) paypal schreef bedrag gewoon af van de rekening van de handelaar dus handel en geld kwijt. Enkele maanden later bood de koper zijn zgn niet ontvangen stuk (was een uniek item) aan op de baai, handelaar heeft contact gezocht met paypal maar was zijn centen mooi kwijt ondanks dat hij kon aantonen dat ie bedondert was door de koper !
Paypal sucks !
lex Schreef:
Ik zou het verzekerd met DHL versturen die hebben
het beste netwerk want maken gebruik van hun eigen
organisatie.
Dat is niet helemaal waar, want England en Frankrijk daar zit geen DHL meer wordt daar ook uitbesteed.
Forehand Schreef:
Als jij eerst het geld op je paypal heb staan en
overboekt naar je prive rekening en je stuur
hierna het horloge verzekert op is er geen vuiltje
aan de lucht.
Krijg je dan geen boze PayPal achter je kont aan, als de koper toch het geld terug vordert?
marnix.moed Schreef:
Forehand Schreef:
Als jij eerst het geld op je paypal heb staan
en
overboekt naar je prive rekening en je stuur
hierna het horloge verzekert op is er geen
vuiltje
aan de lucht.Krijg je dan geen boze PayPal achter je kont aan,
als de koper toch het geld terug vordert?
Is afhankelijk van het paypal account dat je hebt, als je een paypal verified user bent dan heeft paypal je credit card gegevens en hebben ze je credit card niet dan hebben ze je bankgegevens wel (anders kun je namelijk geen verifed user zijn) tijdens het proces heb je paypal gemachtigd (zoniet dan ben je geen verified user) om geld van je rekening af te schrijven en dat zullen ze ook zeker doen als ze het nodig vinden dus ook als er een claim is. Mij is inmiddels wel duidelijk dat paypal bijna altijd in het voordeel van de koper beslist en verder nergens naar kijkt ! Lees de kleine lettertjes er maar eens op na !! Tevens de kleine lettertjes over de geaccepteerde verzendwijze maar eens checken, tnt aangetekend was niet acceptabel voor paypal en dus had je pech ook al kon je aantonen dat de koper het pakket wel heeft gehad.
PAYPAL SUCKS !!