Verkoop naar West-Afrika

I’ve sent my watch to Africa and all I got is this lousy T-shirt. :smiley:

Ren Dennis24… Ren weg!!!

Eerst het geld, dan verzenden.
Wel met ontvangsbevesiging!
Hans

Hebben ze in Afrika geen marktplaats??;):wink:

Gr Dennis

(ps: ooit kreeg ik hetzelfde mailtje maar dan voor een oude videorecorder!!)

kampenaer Schreef:

Eerst het geld, dan verzenden.
Wel met ontvangsbevesiging!
Hans

Geen goed idee. Nooit je -bank-gegevens geven. Worden genoeg rekeningen geplunderd door die gasten. Zoek maar eens op Google. :wink:

Ik ben er al uit, de beste neef kan vast bij iemand anders een mooi horloge kopen

Geen tijd en moeite in steken, zonde van je tijd.

Beste Dennis,

Blij dat je het niet gedaan hebt. Het Engels was sowieso niet Brits Engels. Ze gebruiken in Groot Britannië bovendien “swift codes” voor banken om een specifieke branch aan te geven, en het verbaast me dat die oplichter (het is vast gewoon een kerel) het direct in de kale Nederlandse (slechts) IBAN stijl omzette.

Maar voor de zekerheid… Zorg dat je nooit iets verstuurt voordat het geld binnen is. Ik verkoop vrij veel via eBay, en verstuur echt pas als het geld er is. En ik doe niet aan cheques; alleen Paypal en directe stortingen op mijn rekening. Dan loop je minder risico (al kan er altijd wat misgaan natuurlijk).

Groetjes,

Roald

Beste Dennis,

Helemaal NIET (meer) op reageren: dit is een bekende standaardtruc om je op te lichten. Ook niet zelf vragen om vooruit te betalen en je naam- en bankgegevens doorgeven.

Gewoon negeren en wachten op een serieuze koper.

Succes met de verkoop!

Al genoeg gereageerd, maar dit is inderdaad pure oplichting. Heb hezelfde meegemaakt met een 2e hands laptop. Kreeg een goed bod (te goed om waar te zijn) laptop moest naar West-Afrika gestuurd worden voor een neef van de koper. Betaald zou worden met PayPal. Vertrouwde het toch niet helemaal en heb contact gezocht met marktplaats en PayPal. Blijkt dat ze je eerst betalen met ongedekte creditcards, dus je ziet het geld gewoon op je PayPal account bijgestort. Vervolgens ontdekt PayPal dat de card ongedekt is en boekt het weer van je rekening af. Ondertussen ben je wel mooi je spulletjes kwijt. Wij werden ook door Marktplaats geadviseerd om hier nooit mee in zee te gaan. Gelukkig kreeg ik argwaan, maar er zullen vast veel mensen intrappen (zeker als je eerst al het geld ziet staan op je PayPal account.)

Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Bert

wat is eigenlijk de veiligste manier om zeker te zijn dat je je geld krijgt na een verkoop. Mijn idee cash of bankswifft. Zijn er nog andere veilige opties?

Kijk eens naar deze site. Vooral de foto´s zijn super.(trophy room)
Dan zie je ook hoe je die smeerlappen terug kan pakken.
In de letters topic lees je de mafste verhalen.

http://www.419eater.com/

yep bij mij ging het om twee computers ze boden me meer als de nieuwprijs.
niet op ingaan je bent de klos!!

Ik zit ongeveer in de zelfde situatie…

http://www.horlogeforum.nl/read.php?13,124446

He forumleden,

als jullie vragen hebben omtrent dit soort zaken/biedingen en kunnen laten zien om welke specifieke advertentie het gaat en om welk product, dan kan ik je wel helpen om te bepalen of het goed of fout zit, ik werk nl. bij MP.

Bedankt voor het aanbod. Helaas als ik op marktplaats “in strijd met de regels” aanklik gebeurt er eigenlijk niets…

Dat heeft te maken met het feit dat meerdere verschillende mensen dit zouden moeten melden (dus verschillende IP-adressen) anders zou het heel makkelijk zijn om je concurrenten te laten verwijderen van MP. Hou ook enigzins ekening met de verwerkingstijd, er worden dagelijks gemiddeld 250.000 advertenties geplaatst, dus het bijhouden van MP (lees, het schoonhouden) is een tijdrovende zaak.