Verkoopkanalen horloges

Welke kanalen gebruiken jullie buiten horlogeforum om exclusieve horloges te verkopen?

Ik gebruik dit forum eigenlijk pas sinds kort en heb hier goede info kunnen vinden over het merk dat ik wilde kopen. Ik besprak dit met mijn zwager en hij heeft wat horloges uit het duurder segment. Hij vroeg mij of ik deze niet voor hem te koop wilde zetten op dit forum… Omdat ik ook veel op andere fora zit en daar ook door mij gebruikte spullen verkoop vond ik dat geen probleem. Echter zie ik net dat dit pas kan vanaf trustlevel 3.

Nadeel van bijvoorbeeld marktplaats is dat ik bang ben dat er ook verkeerd publiek komt met andere bedoelingen dan kopen.

Vandaar mijn vraag naar ervaringen met het verkopen van horloges via andere kanalen dan dit forum.

Ten2two of pange :thumbsup:

2 likes

CataWiki :joy: Maar dan moet je wel wat risico durven te lopen.

Buitenlandse fora kan ook?

Volgens mij genoeg mogelijkheden. Of even wachten dat je level 3 bent. Is bij beetje activiteit zo het geval.

1 like

Ebay uk

1 like

Marktplaats

En verder zijn er vele grijze/tweede hands dealers die graag helpen. Steiner, William Wien etc.

Horlogeplatform biedt de mogelijkheid om tegen commissie te verkopen.

1 like

Er zijn n paar Facebook groepen zoals: horloge te koop, waar je goed kunt verkopen. Heb via deze kanalen al n aantal horloges verkocht.

1 like

Marktplaats en een paar maal via Chrono 24.

1 like

Ja dat is ook een optie inderdaad. Ik heb het forum gebruikt in mijn zoektocht naar een nieuw horloge. Ik heb daarbij handige info gevonden.

Ik merk dat ik het leuk vind om hier steeds wat te neuzen, maar ik merk dat de prijzen/ budgetten voor horloges hier wat hoger liggen dan dat ik er voor over heb.

Wat is het risico bij catawiki?

Volledig. Je weet niet van wie je koopt, je kunt niet ff gaan kijken, j3 kunt geen extra foto’s of info vragen, EN Catawikki garandeert helemaal niks !
Ik zou er zelf nooit kopen.

Oke dat is voor de koper. Ik neem aan dat dit niet voor de verkoper opgaat?

Catawiki zou ik nooit kopen. Betaal je bijna gegarandeerd teveel.

Dat zou ik dan inderdaad ook niet doen. Echter gaat het nu over 2 te verkopen horloges…

Voor kopen maak ik om de paar dagen even het volgende rondje

• Horlogeforum
  • Uhrforum
  • WUS
  • ten2two
  • Pange
  • TDK Watches
  • William Wien
  • Van Wonderen

Verkopen eigenlijk alleen hier of Uhrforum mocht het hier niet vlotten… Marktplaats als laatste redmiddel…