Verkooppunt tudor

Ik ben meerdere malen gecontroleerd, maar alleen bij terugkomst uit landen buiten de EU. Voor die landen geldt een bedrag van 430 euro als maximum dat je mag invoeren zonder aangifte (btw+invoerkosten).

Klopt U.K. Is geen Schengen land, net als Noorwegen ( daar koop je dus ook zonder BTW, en die is 25%!!) Maar over een paar maanden is Schengen misschien wel helemaal geschiedenis

Klopt, op luchthaven kan je goede deal maken. Laatste deal was een Aquis Date bij grijze handelaar…kwam van Oris dealer op een luchthaven volgens de garantiekaart…

Schengen heeft hier niets mee te maken, het gaat om EU. De Canarische eilanden zijn belastingtechnisch volgens mij de enige uitzondering. Daar gekochte horloges zouden dus aangegeven moeten worden boven 430 euro. Mocht je gepakt worden betaal je een enorme boete. Binnen de EU speelt dat risico helemaal niet, ook niet bij een horloge van duizenden euro’s.

Als je binnen de EU reist krijg je korting ter hoogte van de Btw en wordt er gewoon afgedragen door Gassan. Reis je buiten de EU dan krijg je geen korting en betaal je geen btw, dat zou je zelf moeten afdragen bij terugkomst.
Daarom scannen ze je boarding pass bij aankoop.

Inderdaad. Ik vond het al vreemd dat je binnen de EU geen BTW hoefde te betalen. Maar het is dus gewoon een korting.

ik wil graag een ieder toch even uit de droom helpen, gezien ik deze week een rondleiding van de wel edele heer Dick Mol gehad hebben van de douane op schiphol http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/voor_welke_goederen_hoef_ik_geen_belasting_te_betalen_krijg_ik_vrijstelling_van_belasting

de laatste alinea is in bovenstaand verhaal het meest van belang.
Doe er je voordeel mee.

ps. Ik zou voor nieuwe blauwe gaan, super ding! knalt om de pols.

Denk dat ik volgend weekend maar even naar Limburg knal. Fillipuci

1 like

Het gaat om inreis vanuit een EU land, niet om inriep van een niet-EU land. Dus jou link doet niet ter zake in dit draadje. Wat @tomhster en @martv zeggen klopt.

Doe je horloge daar ter plaatse ineens aan, gooi verpakking weg. Kunnen ze niets doen.

Gooi je zelf ook meteen lekker veel waarde weg…

Had je hem beter hier kunnen kopen…

Ik heb een week geleden mijn blackbay ontvangen van watchmaster.com. Scheelt ook een hoop centen, en de service is top!

Verpakking bedoel ik zakje van winkel, plastic bescherming dat eventueel op horloge plakt etc. Doos, factuur enzo moet je natuurlijk bijhouden :wink:

Even gekeken.

Maar je kunt ze echt veel goedkoper vinden bij de bekende grijze handelaren in NL…

De prijzen variëren elke dag. Zo had ik een 79220N voor €2650, nieuw. Dit is goedkoper dan welke handelaar dan ook in NL.

Nee hoor…

Ben even z’n naam kwijt maar die tegelhandelaar (:grin:) uit Oldenzaal had laatst een blauwe en een rode nieuw voor 2450…

Ja dat zijn twee oudere modellen, die krijg je inderdaad rond die prijs. De nieuwe 79220N (zwarte bezel) is nog bijna nergens te krijgen

Zag ik inderdaad over het hoofd :wink:

Excuus

Je bedoelt RH Watches. Heeft soms inderdaad interessante aanbiedingen. Zag zojuist ook dat hij een 2011 GMT verkocht heeft voor 5800. Dat is de prijs voor een 2008 M serie tegenwoordig op veel plekken.

Je hebt helemaal gelijk. Het is idd de EU, en heeft niets met Schengen te maken. Domme fout van mij :blush:
Voordeel van reizen naar een niet Schengen land is wel dat je dan op Schiphol bij de Rolex/tudor boutique van Gassan kunt kopen.