Verkooptips en sites: want liever geen Marktplaats

Hallo mede-liefhebbers,

Ik heb geen verkooprechten meer (of nog niet i.v.m. nieuw beleid) op HF. Dat is nu eenmaal zo en tegelijk zoek ik nu naar een goed kanaal om een of twee van mijn klokken in het wat hogere segment, binnen een (net als HF) vertrouwde omgeving te kunnen aanbieden. Marktplaats wil ik niet eens proberen gezien de onzin (ruilen, export, eerst opsturen- dan betalen voorstellen, etc.) aldaar, maar ook gezien het feit dat betrouwbaarheid van potentiële kopers lastig helder te krijgen is.

Over chrono24 hoor je nog wel eens vervelende dingen bij met name export (zgn. lege verpakkingen ontvangen, etc.).

Hier op het forum heb ik wat dat betreft uitsluitend goede ervaringen met zowel kopers, verkopers als gewoon liefhebbers.

Wie heeft tips voor me?

Alvast dank!

Ratel

Watchuseek. Wordt toch geindexeerd via Watchrecon.

al die zaken doe ik hier voortdurend :slight_smile: (ben Belg)

2 likes

Dan lijkt me het beste advies om hier lekker mee te lezen en schrijven, dan gaat dat verkopen binnenkort vanzelf weer voor je open.

Je gevoelens over marktplaats deel ik volledig, zeker als het om wat duurdere horloges gaat.

Ik zou het ook vooral hier wel willen doen, maar dan kan nog even niet gezien mijn trustlevel. Ge zijt 'n bofkont ;o)

Forums hebben over het algemeen een goede community met een laag marktplaats gehalte.

Kijk eens bij watchuseek.com (internationaal, vooral VS), uhrforum.de (Duits), tz-uk.com (Brits).

Nederlands zijn dzvl (overleden volgens mij) en www.lugholes.nl (nog niet zo groot, maar veelbelovend).

Catawiki hoor ik gemengde verhalen over.

Als het horloge niet boven de 2k uit komt zou ik geen probleem hebben met marktplaats en bij voorkeur ook geen Rolex/Breitling want dat trekt ook teveel gespuis aan…

Eerst eventjes een keertje bellen met de koper en afspreken op een openbare locatie komt het wel goed.

Hoi Emilio,

Dank voor de tip: helaas voldoet 1 van mijn klokjes precies aan beide criteria (nl. Breitling en flink > 2.000) …

Het gaat me niet zo om de angst dat de transactie misloopt (ik kan redelijk voor mezelf zorgen) maar veel meer om de soort van kansloze reacties van allerlei populaire types die veel tijd en energie kosten.

Zelfs bij een Seiko en een Festina heb ik via MP al zoveel onzin binnen gekregen dat je er bijna moe van wordt. Vandaar mijn oproepje ;o).

Herkenbaar, heb net zelf toch maar wat op MP gedaan, en nu wel een (lijkt het) succes volle verkoop, maar echt reacties van mensen die het niet snappen.

Dus dan maar weer actief hier worden :slight_smile:

Ik zou eens beginnen op lugholes.nl daar kun je al snel een advertentie plaatsen (na 1 dag lidmaatschap
ofzo)?

Daar zitten veel HF leden, dus bereik je snel eenzelfde comunity

Watchuseek kan ook, maar kom je in de internationale wateren terecht. De vraag of je wil shippen naar US ofzo komt dan makkelijk voorbij.

Allemaal alvast dank voor de welgemeende tips. Ik blijf hier uiteraard posten maar niet met als doel om te kunnen adverteren. Ben geen regular seller (eerder een regular buyer :frowning: ). En de lol hier op MF is wel dat smaken en meningen kunnen verschillen zonder dat mensen elkaar of elkaars produkten afzeiken.

Ik ga me eerst eens oriënteren op lugholes, ik zag daar inderdaad al wat bekenden van HF.

Cheers en … take your time!

Inderdaad weinig tekenen van leven :sunglasses: Op het verkoopdeel is er nog wel enige beweging.

Ik zou eens informeren wat de horloge handelaren ervoor bieden. En simpel wat mailtjes sturen en langsgaan degene die het meeste bied. Er zal wel iets ruimte voor hun tussen zitten. Maar ze nemen je wel een boel werk uit handen.

Bestaat dat nog dan, ik kom er niet op?