Verkopen naar USA

Wie heeft er ervaring met het verkopen (horloge) naar de USA
wat is de beste manier om het financiële plaatje in te vullen ?

ik heb eigenlijk 2 horloges verkocht aan iemand in Miami.
maar hij vraagt hoe hij het geld kan overmaken ?

wat is de beste optie ?

1 like

paypal

Storten op je bankrekening

PayPal voor de betaling en versturen met UPS.

Ik heb met UPS naar de USA goede ervaringen; is alleen niet goedkoop :relaxed:

1 like

de koper zelf dringt niet aan via paypal te betalen?

gewoon Iban nr en Bic nr geven …?

nee

wat is ongeveer de prijs van het verzekerd verzenden naar de USA ?

Ik heb een tijdje terug verzonden met PostNl, maar de informatie rondom de verzending is zeer matig. Duurt ook zeer lang.

Paypal voor betaling wel top

1 like

Mijn ervaring is van een aantal jaren terug, dus voor recente prijzen moet je ff op hun site kijken. Het was toendertijd iets van 6 a 70 tientjes volgens mij, maar daar moet je mij niet op vastpinnen. Belangrijker voor mij is dat UPS een zeer goede service heeft en dat mijn pakje daar (afhankelijk voor welke type verzending je kiest) binnen een paar dagen was, met een heldere track & trace.

Dank voor jullie support :slight_smile:

1 like

Succes! :relaxed:

Als VERkoper heb ik de voorkeur voor bankoverschrijving.
Maar wat is dan het voordeel van Paypal.

PayPal kosten zijj behoorlijk dus beter laten overschrijven naar bankrekening.

Verzenden met UPS via Parcel International. Stuk goedkoper dan direct via UPS en je kunt zending verzekeren.

Let er wel goed op dat papierwerk in orde is, lees: commercial invoice, en die kun je via Parcel International website ook gelijk aanmaken.

Ik verkoop regelmatig aan mensen in de US.

Geld ontvangen bij voorkeur via paypal als gift, en indien de koper referenties kan aantonen, paypal business transactie wanneer hij de transactie kosten betaald.

Versturen via postNL, aangetekend en indien duurder dan 500 euro, aanvullend verzekerd.

Bij mij altijd goed gegaan, even afkloppen.

Hou er even rekening mee dat de meeste postmaatschappijen horloges niet verzekerd versturen, of niet boven een bepaald bedrag. PostNL doet dat wel tot 5500 euro indien aanvullend verzekerd.

Voor zover ik weet zijn sieraden bij PostNL niet te verzekeren. Deze zijn volgens mij in aanvullende voorwaarden weer uitgezonderd.

Het kan zijn dat dit inmiddels is veranderd aangezien mijn ervaring van een aantal jaren geleden is.

Wellicht goed om even goed de voorwaarden te bekijken.

Er staat nergens dat sieraden niet verzekerd zouden zijn. Ze versturen alles verzekerd, er zijn geen uitzonderingen voor zover ik weet.

Als het duurder werk is (ik reken meestal zo een 2500+) dan gaan ze met DHL express.

Betaling; overschrijving (IBAN , BIC/SWIFT, adres van je Bank, naam van je bank, jouw adres ) of paypal business.

NOOIT Gift als je de persoon niet kent. Als je een gift betaling via een credit card uitvoert en dan de CC overdrawn is of de betaling gecanceled ben jij je geld EN je horloge kwijt immers geldt er geen verkopersbescherming met gift.

Laten overschrijven van de states zijn ook kosten aan verbonden dacht ik.

Waarom zou je in vredesnaam Paypal willen als iemand bereid is een bankoverschrijving te doen?

Paypal is kopers georiënteerd, als verkoper heb je geen poot om op te staan…

2 likes