Een collega heeft ooit eens samen met zijn vrouw beiden een duur horloge gekocht.
Het is een Longines, een van de platste horloges.
Maar omdat hij het nooit draagt denk hij erover om het te verkopen omdat hij elke twee jaar een nieuwe batterij moet plaatsen en omdat het zo dun is moet het steeds opgestuurd worden en het bandje heeft hij nu vernieuwd omdat het uitgedroogd was, maar heeft de oude daargelaten.
Het is net weer terug, met een nieuw bandje en geserviced, maar op de vraag wat het horloge nog waard is krijgt hij niet echt een direct antwoord.
Geen markt voor, willen geen voorraad maar zeggen ook niet echt wat het nog waard is. Ze willen er duizend euro voor geven, maar zelfs liever niet en dan gaat het niet weg.
De vraag is nu, is het verstandiger om het horloge te verkopen, of kan hij de batterij er beter uit laten halen als deze leeg is en bewaren.
het is een Longines Agassiz
18 K # met saffierglas
van jan '93 nieuwprijs was rond de 6000 gulden.
papieren, rekening, doos etc erbij
niet met originele band, omdat deze was uitgedroogd.
Modelnr,. 76165326122
En als het verkopen wordt waar kan hij het dan het beste neutraal laten taxeren voor een eerlijke verkoopprijs
Ik had al een persoonlijk bericht gedaan, maar dan kreeg ik 1 mening, en kon het beter posten zodat er meerdere reacties zouden zijn.
Tja ik weet dat deze klokken duur zijn. Het is totaal niet de trend die je nu in de horlogewereld ziet. Je zult er echt een liefhebber voor moeten vinden. Ik denk dat je voor 500 tot 800 euro je handen mag dichtknijpen als je hem verkoopt. Wanneer de hele kast 18K goud is wordt het een ander verhaal dan gaat de goudprijs meespelen al zal dat niet veel meer zijn met zo een kleine platte kast.
Tja ik weet dat deze klokken duur zijn. Het is
totaal niet de trend die je nu in de horlogewereld
ziet. Je zult er echt een liefhebber voor moeten
vinden. Ik denk dat je voor 500 tot 800 euro je
handen mag dichtknijpen als je hem verkoopt.
Wanneer de hele kast 18K goud is wordt het een
ander verhaal dan gaat de goudprijs meespelen al
zal dat niet veel meer zijn met zo een kleine
platte kast.
Gezien de nieuwwaarde van 5 a 6 duizend gulden, heb ik een vermoeden dat het om een massieve kast gaat. Geen idee over de waarde.
Nou een liefhebber vinden zou een toevalstreffer zijn, want hij zit zelf niet op het forum.
Toen hij € 1000,- hoorde van de juwelier waar hij hem heeft gekocht wilde hij al niet meer verkopen, daarvoor blijft hij.
Hij vindt het alleen zo jammer omdat hij hem bijna nooit draagt omdat hij bang is dat het beschadigt, en hij heeft nog een Longines wat hij zijn werkhorloge noemt
Nu is het horloge weer helemaal tip top in orde, maar als hij hem houd, kan hij dan beter de batterij eruit laten halen als die leeg is?
Ik heb het horloge even vastgehad, het is gewoon een postzegel met een uurwerk erin, je wordt vanzelf voorzichtig
Het is niet goed om geen of een lege batterij in een kwarts horloge te laten zitten.
Het kristal wordt daarvan minder nauwkeurig.
Mijn advies is dus: gewoon batterij vervangen en dan maar dragen voor de juiste gelegenheden.
Het horloge is inderdaad behoorlijk uit de mode en de kans op verkoop voor een prijs boven de €1000 lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Als het horloge echt 6000 gulden gekost heeft (waarschijnlijk de prijs voor de nieuwe quartz technologie destijds; denk eens aan de prijs van je eerste laptop), dan kan elke 2 jaar een batterij vervangen toch ook niet een ‘geldprobleem’ zijn ? Hoe dik is ie trouwens precies ? Ik heb hier ook nog een redelijk dunne quartz liggen.(een huwelijks-cadeau zelfs )
Ik ben het helemaal met WillemH eens. Hier zullen ze inderdaad niet voor in de rij staan en als je er dan nog 1000 euro voor kunt krijgen valt me dat nog niet tegen.
Ik geloof dat het horloge 4 of 5 mm max dik is.
Zelf vind ik het horloge niet mooi omdat ik niet van (geel) goud hou.
En,… het is zo dun, dat draag ik niet, maar ook de goudprijs telt niet, voor die paar mm hahaha.
Probleem is dat de batterij eruit halen, of een nieuwe erin allemaal bij de juwelier moet gebeuren omdat het zo dun is(zelfs die heeft het verstuurd)
En als je het dan in een doosje legt om het batterijtje na 2 (?) jaar weer opnieuw te laten vervangen, dat is zonde.
Misschien moet ik hem gaan uitlegen dat saffier erg sterk is, en dat hij het moet gaan dragen, op het werk kan het in ieder geval.
Of toch gewoon bij zijn juwelier verkopen.
Inruilen is geenoptie, hij draagt bijna nooit een horloge, en als hij wat zou kopen, zou hij hem zo weer kopen.
Ik wist het wel, ruilde hem in op een mmoie Hamilton hihi
maar eigenlijk is 1000 euro toch niet slecht … als deze nieuw zo’n 2700 euro nieuw was. En dat 15 jaar geleden voor een horloge wat geen geweldig mechanisch klokje heeft maar een quartz van die tijd. Ik neem aan dat hij het nooit als investering heeft gekocht want ook in 93 was het wel bekend dat die klokjes niet meer waard werden.
Ik geloof dat het horloge 4 of 5 mm max dik is.
Zelf vind ik het horloge niet mooi omdat ik niet
van (geel) goud hou.
En,… het is zo dun, dat draag ik niet, maar ook
de goudprijs telt niet, voor die paar mm hahaha.
Probleem is dat de batterij eruit halen, of een
nieuwe erin allemaal bij de juwelier moet gebeuren
omdat het zo dun is(zelfs die heeft het
verstuurd)
En als je het dan in een doosje legt om het
batterijtje na 2 (?) jaar weer opnieuw te laten
vervangen, dat is zonde.
Misschien moet ik hem gaan uitlegen dat saffier
erg sterk is, en dat hij het moet gaan dragen, op
het werk kan het in ieder geval.
Of toch gewoon bij zijn juwelier verkopen.
Inruilen is geenoptie, hij draagt bijna nooit een
horloge, en als hij wat zou kopen, zou hij hem zo
weer kopen.
Ik wist het wel, ruilde hem in op een mmoie
Hamilton hihi
Ik heb een Zwitserse Repco - die is 5 mm dik en ik heb er een nieuwe batterij laten in plaatsen door Freddy.
Ik zou eens naar een andere horlogemaker gaan - wellicht spelden ze je iets op de mouw om maar flink te kunnen doortellen.
Gisteren van William Wien(wwwatches)te horen gekregen dat een kleine horloge momenteel niet goed op de 2e hands markt doet.
Ik wou een 18k gouden Omega dames horloge(Anna Kournikova model) inruilen.
Hij had geen interesse,niet te verkopen.
Dus ik moet gewoon wachten totdat ik een liefhebber tegen kom.
Misschien een tip voor jouw collega.
Als het horloge echt 6000 gulden gekost heeft
(waarschijnlijk de prijs voor de nieuwe quartz
technologie destijds; denk eens aan de prijs van
je eerste laptop), dan kan elke 2 jaar een
batterij vervangen toch ook niet een
’geldprobleem’ zijn ? Hoe dik is ie trouwens
precies ? Ik heb hier ook nog een redelijk dunne
quartz liggen.(een huwelijks-cadeau zelfs )
In 1993 was quartz niet meer zo nieuw. Misschien in de jaren '70.
Wel kan het superplatte uurwerk de hoge prijs verklaren.