Verkopen of niet?

Sinds zaterdag heb ik mijn nieuwe Orsa Pro Diver(dus geen Sea Angler) in huis en had eigenlijk gehoopt dat dat mijn honger naar een Oris TT1 diver zou stillen. Maar dat is dus niet het geval…

Ik heb hem 1 dag omgehad en vraag me dan gelijk af wat dat met de prijs doet?

Wat zouden jullie doen?

Je zal er iets op in moeten leveren tenzij er hier iemand is die 'm ook net wilde kopen en zo bijvoorbeeld porto kan uitsparen. Maar de vraag is, waarom heb je niet gelijk de Oris gekocht? En wat is er dan nu aan die omstandigheid verandert?

Dat heb ik nu dus ook met mijn TAG van een week oud :frowning:
Het idee dat ik voor dat geld ook naar Blancier had gekund…

Dus te koop / of toch niet …

Kun je hem niet ruilen bij de juwelier.
Je hebt 8 dagen koopbescherming

Ik heb niet gelijk die Oris gekocht omdat ik het een hoop geld vind en had verwacht dat de Orsa mij kon bevredigen in de plaats van, maar dat blijkt niet het geval.

Ik heb de hem zelf pas sinds deze week in mijn bezit, maar hij is op 10 januari voor mij gekocht.

P.s. de horloge voldoed wel aan mijn verwachtingen hoor. maar zou ook graag mee willen naar Blancier. :wink:

Je zal er denk ik niets op winnen, eerder verlies maken. Mijn advies is dan ook om hem gewon te houden en misschien dat je er na een tijdje toch echt van begint te houden. Als je hem nu verkoopt dan kan je er later weer spijt van hebben dat je hem hebt verkocht. Als je hem nu houd en je wilt hem toch echt kwijt kan dat altijd nog. :slight_smile:

Beste Tom,

Mag ik vragen hoe je aan die 8 dagen komt ?
Vind je dat in boek 7 BW of zijn dat algemene juweliersvoorwaarden of iets dergelijks, ik zou die regel graag zelf even lezen ( gewoon interesse, hoor).
Er zijn natuurlijk nog meer producten waar een ruiltermijn geldt, maar een algemene regel weet ik zou snel even niet te noemen.

Groet,

Ed

8 dagen geld voor alle consumenten aankopen.

Ik meen dit ergens gelezen te hebben.

Heb het ook laatst bij Radar gehoord, dit naar aanleiding van jurisprudentie van het europese hof.

Maar de precieze details weet ik ook niet.

Heb ik ook wel eens gehad…Een bepaald horloge kopen als substituut voor een ander horloge die je eigenlijk wil hebben.
Meestal valt het substituut dan tegen, want je vergelijkt het toch onbewust met het andere horloge. Het beste wat je dan kunt doen is het substituut verkopen, en doorsparen voor het wenshorloge. Bijna altijd houd dit in dat je er wat geld op toelegd (zeker als je het horloge nieuw gekocht hebt). Zie het maar als leergeld…

Nu ga ik ff gemeen doen…

Vandaag en gisteren zijn enkele horloges binnengekomen, waaronder een Oris TT1 diver zwarte wijzerplaat, van september 2005.

Ik heb de Oris geruild tegen mijn Marcello Tridente, die ik iets te groot vond. Overigens is de TT1 diver ook geen kleintje, maar door het model draagt het horloge kleiner dan z’n diameter doet vermoeden.


gr,
Hans Mennink

Mooi klok Hans, heb hier ook naar gekeken.

Suc6 met de Oris.

Staat nog wel op de wish-list maar voorlopig, ff de hand op de knip.

Ik weet uit ervaring… Dit blijft altijd steken. Te koop zetten die Orsa en gaan voor je droomhorloge!

Als ie echt niet bevalt, zonder twijfel, effe op de tanden bijten, wat verlies incasseren en verkopen anders blijft ie toch maar in je doos liggen.
Toch vreemd ! Op het DWF hebben al diverse Orsa Sea Anglers te koop gestaan.

Is het een zwarte ? Dan mail me maar…:smiley:

Soms win je wat, soms verlies je wat met horloges. Het blijft hobby en hobbies kosten nou eenmaal geld…

vlgs mij is het a: geen sea angler en b: is t’ie oranje, zie…
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,13719

Ivo Schreef:

Sinds zaterdag heb ik mijn nieuwe Orsa Pro
Diver(dus geen Sea Angler) in huis en had
eigenlijk gehoopt dat dat mijn honger naar een
Oris TT1 diver zou stillen. Maar dat is dus niet
het geval…

Ik heb hem 1 dag omgehad en vraag me dan gelijk af
wat dat met de prijs doet?

Wat zouden jullie doen?

Je hebt een PM hierover…

Haha, dit is inderdaad gemeen!!! :wink:

Je hebt er 1 terug.