Verkopen of niet?

Soms wil je een mooi vintage klokjes verkopen.
Als je dan nog eens interesse krijgt ben je blij.

Zo was er ene Jackmoy@gmail.com die geïnteresseerd was in mijn horloge. Als klap op de vuurpijl bood hij me 50 euro meer dan ik er voor vroeg, voor de verzendkosten. Ik, als Nederlander vind dat vreemd, maar goed toch maar mee in gaan. Hij vraagt of hij kan betalen met Paypal. Als ik een vintage koop betaal ik ook meestal met paypal dus dat accepteer ik wel. Nu heb ik het bedrag ontvangen, maar nog niet definitief binnen volgens een email dat ik van Paypal zou hebben. Er wordt gezegd dat ik eerst moet doorgeven door middel van een tracking nummer dat het verzonden is.
Ik zie in mijn email account ook dat het geld in behandeling is.
Ik krijg ik van de koper deze email:

[i]Hello,

I’ll like to inform you that i have made the Payment via PayPal, find
below the name and address of my friend in Portugal where i want the
item to be sent.

Name: Carlos Teles
Address: Travessa do Olival n.65 lote 12, 2ºD
2645-065 Alcabideche
Portugal.
+351917436474

This is a Gift item, so i want my friend to receive the Package as
soon as possible, Please send the package first thing on Monday
morning via DHL Express or Registered Mail Service from Post Office
and email the shipment tracking number to PayPal to complete the
transaction.

Thanks.[/i]

Opeens dwingend, en naar een ander adres als waar hij vandaan zou komen. Zijn eerste zogenaamde telefoonnummer dat ik kreeg via Chrono24 was: 7024094275. Dit duidt dus op oost Europa of een of ander netnummer in de VS.
Ik heb Paypal een email gestuurd met de vraag of ik dit kan vertrouwen.
Wat zouden jullie doen? Je leest zoveel gerotzooi op internet…

Groeten,
Michiel

Mods, als dit in een verkeerd onderdeel staat, dan mijn excuses.

Niet vertrouwen, is gewoon een standaard scam.

nog niks versturen
eerst afwachten of het geld echt op de rekening komt
waarschijnlijk niet te vertrouwen net wat Jazz zegt

Als je wél akkoord gaat krijg je een nep email van paypal dat het geld is
overgemaakt maar dat paypal jou pas het geld geeft als je een track/trace
nummer naar ze mailed.

Een naïeve verkoper gelooft het, verstuurt het horloge en hoort nooit meer iets…
Dag geld, dag horloge, dag vertrouwen in de medemens. :stuck_out_tongue:

Noiit maar dan ook nooit reageren op dat soort mailtjes. Geld zie je nooit meer. Sterker nog een maatje van mij kreeg toen ze geld maar werd de volgende dag alweer ingetrokken(schijnt te kunne met paypal) Dus niet doen

Niet doen!!

De scam zit hem in het feit dat jij hem hebt opgestuurd naar een ander adres dan van dat van de koper. Kortom Paypal laat je dan hopeloos in de steek en naar het geld kun je fluiten.

Bah!

Zoek het adres maar eens op met maps.google. Het bestaat niet…

Menno

Niet doen!

Ik heb zelf een Seiko Spring Drive te koop staan en heb exact dezelfde reactie gekregen. Is fake, iemand probeert je onder valse voorwenselen het horloge te laten versturen zonder dat je geld gaat zien.

Wees gewaarschuwd.

Zonder dat je eerst geld ontvangt zou ik in ieder geval niet gaan versturen.

Dank jullie allen voor de reacties!
Ik had al dat vervelende vermoeden, maar omdat het ik geen links met de namen die ik kreeg kon vinden vertrouwde ik het nog wel, totdat ik de email van “Paypal” kreeg. Gelukkig had ik al eens zoiets voorbij zien komen op het net, misschien wel hier, en daardoor was ik enigszins gewaarschuwd. Nu helemaal! Ik zal hem emailen dat ik niet akkoord ga.

Nogmaals bedankt!

Michkh Schreef:

Ik zal hem emailen dat ik niet akkoord ga.

Je bent nog te netjes: melden dat dit een poging tot oplichting is en dat je dit doorgeeft aan Paypal, politie (hoeft ie niet bang voor te zijn, want die doet toch niets>X>X).

w.v.setten Schreef:

dit zijn oplichter stuur maar mail naar paypal

deze zullen bevestigen dat er geen geld op staat

deze mensen zijn oplichters op groote schaal
aktief

de mail die ze sturen is geplakt met paypal logo

zodra iemand geld stord op je paypal is dit direkt
of binnen 10 minuten te zie op je account

als deze mail door stuurt en paypal informeert dan
kunnen hun optereden

tegen dit soort oplichters!!!

mvg wout

Nee hoor, deze scam werkt anders lees mijn post maar. Een kennis van me heeft het aan den lijve ondervonden.

Lees anders dit topic ook even door http://www.horlogeforum.nl/read.php?13,229432

Wat een doorgenaaide praktijken :X.

Ik heb ze ook wel eens gekregen dat soort mailtjes. Meestal zijn het Nigerianen.Niet eens op reageren. Nu ook niet meer.Via Paypal inderdaad alleen maar naar het officiële adressen versturen!
Wat ik alleen zo vreemd vind is dat het adres niet bestaat waar je het heen moet sturen, kan dus nooit aankomen. Dan schieten ze er toch niets mee op zou je zeggen? Of mis ik nu iets?

thieuster Schreef:

Zoek het adres maar eens op met maps.google. Het
bestaat niet…

Menno

mmmm, http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Travessa+do+Olival+65,+Alcabideche,+Cascais,+Portugal&aq=&sll=38.733732,-9.407558&sspn=0.046198,0.07699&ie=UTF8&hq=&hnear=Travessa+do+Olival+65,+Cascais,+Portugal&ll=38.733624,-9.40743&spn=0.005775,0.009624&z=17

Maar hoe dan ook stinkt het. Ik zou het niet doen