Verkopen via Chrono24 en HF mogelijk?

Ik had ook eens hier een horloge te koop. Toen op Chrono, en hier verwijderd. Na een week kwam er toch via hier een koper die hem onthouden had. Ik heb hem toen gewoon kunnen verwijderen op Chrono zonder kosten. Ik denk dat ook meespeelde dat ik via Chrono geen enkele reactie had gekregen. Dat kunnen ze natuurlijk zien. Dus ik denk dat als er contact is geweest met een potentiële koper, dat ze dan wel de commissie hadden willen hebben. Maar nu was er geen enkel contact via Chrono geweest, en hebben ze daarom, veronderstel ik, ook niets in rekening gebracht.

Ik had me dus keurig aan de Chrono regels gehouden, maar ondanks dat toch via hier verkocht, en Chrono niks hoeven betalen. Al was ik nog wel een paar weken in afwachting van een factuur. Ik dacht, straks doen ze het per einde maand, maar niks meer van gehoord.

Als ik een horloge verkoop via het forum en C24, vraag ik C24 niet of ik het mag…. Is mijn horloge!

Als het via C24 verkocht wordt, betaal ik de provisie! Zo niet, gewoon eraf halen en klaar is kees!

1 like

Ik ken genoeg dealers die horloges aanbieden op C24, Montro, wristler, modani, instagram, eigen website enz. Tegelijk!!!
Geen idee waar de voorwaarden C24 op slaan…

1 like

Niet als je in gesprek bent met een potentiele koper in C24, dan krijg je alsnog een naheffing (inmiddels al 2x gehad). Voorwaarden zijn voorwaarden.

Wat ik nu doe is zeer niet integer maar is het verhogen van de prijs met bijvoorbeeld 50-100% waardoor niemand meer reageert en de advertentie automatisch afloopt na drie maanden.
Dit is denk ik ook de reden dat sommige horloges extreem hoog geprijsd zijn op C24. Die zijn dus gewoon al verkocht🫣

1 like

Voor dealers gelden hele ander voorwaarden en commissies.

1 like

Aha dat wist ik niet… good to know :+1:

Sjiek hoor al die moraal ridders. :sunglasses:

Maar het probleem gaat zich pas voordoen als je ze op beide kanalen tegelijk verkoopt :joy:

Ooit eens een bericht gestuurd naar Chrono en toen werd gezegd dat die voorwaarde was komen te vervallen (ook al staat het nog wel steeds op de website).

Is de gem. HF’er niet een verkapte dealer dan? :sweat_smile:

Nog een keer lezen in de algemene voorwaarden van C24, niets, nada hierover…
Allen een kleine passage onder de FAQ…
Gewoon overal plaatsen die advertentie dus, geen issue.

Als je via Chrono24 met een potentiële koper contact krijgt en vervolgens buiten C24 om verkoopt om de extra kosten te omzeilen staat C24 vrij zwak. Je kunt doen alsof je neus bloedt, zeggen dat de verkoop is afgeketst, dat het horloge is gestolen, voor reparatie weg is, etc.

De enige manier voor C24 om dit tegen te gaan is door erg strikte voorwaarden op te leggen voor het gebruik van het platform. Zo hebben ze een spreekwoordelijke stok om mee te slaan mocht dit nodig zijn. In de praktijk wordt volgens bovenstaande ervaringen denk ik wel duidelijk dat ze die stok alleen gebruiken wanneer iemand onder de commissie uit probeert te komen. Dus niet wanneer iemand geen (concrete) interesse krijgt en het horloge ergens anders heeft verkocht.

Onzin, je wilt gewoon je verkoop kansen vergroten. Dus gewoon op het HF, Chrono, MP, Catawiki enz. plaatsen. Kom op zeg integer :rofl:

1 like