Verkopen via Chrono24 en HF mogelijk?

Hai,
Ik heb een horloge te koop staan op het forum.
Echter zou ik dit ook op Chrono24 willen zetten.

Chrono24 stelt namelijk dat je enkel daar het horloge te koop mag hebben staan.
Nu lijkt mij dit enigzins te vermijden door de advertentie gewoon offline te halen wanneer het is verkocht via HF?

Weet iemand of dit zomaar mogelijk is, gezien de volgende regel:

Particuliere verkopers mogen advertenties alleen voortijdig verwijderen als daar een zwaarwegende reden voor is, zoals

- Het artikel is in de tussentijd beschadigd.
- Het product is gestolen.

1 like

Ja, zie de eerdere topics hierover van vorige week

1 like

Ik ben ook wel benieuwd.

Ik heb ook een horloge op Chrono24 aangeboden en uiteindelijk via HF verkocht. In overleg met chrono24 (mail/chat) heb ik het horloge kunnen verwijderen zonder commissie te betalen.

Hoe verliep dat als ik vragen mag?

Je kan dit ten alle tijden van chrono halen en een reden aangeven zonder enige kosten

1 like

Zou in de advertentie op HF de “morgen zet ik hem ook op Chrono24” post doen. Daar happen we goed op.

11 likes

Gewoon integer zijn en niet uit 2 vijvers tegelijkertijd willen vissen, je adverteert of hier of op chrono, niet ingewikkeld toch?

4 likes

Yess goede tip! Ik ga hem onthouden

1 like

Nou ik weet dat niet helemaal precies. Mogelijk had ik dat niet goed gedaan. Maar toen ik de advertentie wilde verwijderen kreeg ik in eerste instantie wel de kosten.

Maar @Pandemo zal zeker gelijk hebben denk ik.

Je horloge op meerdere plaatsen tegelijk aanbieden heeft niets met integer zijn te maken maar gewoon met je verkoopkansen vergroten.

9 likes

Je gaat akkoord met voorwaarden van Chrono24 waarbij je zegt dat niet te doen.

That said, weg is weg en na mij de zondvloed.

Voor mij heeft dat niks met integer te maken hoor. Wat mij betreft mag de verkoper dat helemaal zelf weten.

4 likes

Ik snap het ook niet echt? Maakt toch niet uit als iemand iets op 2 plekken aanbiedt?

*Buiten wat er in de voorwaarden beschreven staat

3 likes

Ja dat is een terecht punt hoor. Ik heb daar de vorige keer wat te snel doorheen geklikt, dat ga ik bij een eventuele volgende keer wel echt beter bekijken.

Klopt, echter gaat het om het deel ‘niet uit twee vijvers tegelijk willen vissen’ waar ik op reageerde.

Maar inderdaad, als je met de voorwaarden akkoord bent gegaan, zou je je daar in principe aan moeten houden.
Overigens biedt zo ongeveer iedere handelaar die er op zit, de horloges op andere plekken ook nog aan. Dus zo streng zal de controle daarop niet zijn.

Geldt dat ook niet voor HF’ers? Ik zie vaak genoeg dat er een slotje op een TK gaat omdat die extern weg is gegaan

Ik snap de vraag niet. Het is toch duidelijk dat het volgens de C24-regels niet mag? Net als op HF hebben ze daar ook regels. Je hoeft hem niet op C24 aan te bieden als die regels je niet aan staan.

Dat roept men hier ook altijd. Of geldt dat niet als je er zelf voordeel aan kunt hebben?

1 like

Ik snap je antwoord niet. De vraag is in hoeverre je een advertentie kan verwijderen zonder het horloge daar te verkopen. Maargoed, hij staat daar niet online momenteel.

Gewoon de prijs verhogen met een paar duizend euro op Chrono24 mocht je het horloge eerder verkopen via een ander platform. Dan weet je zeker dat niemand meer interesse toont en kan je het na het verlopen van de drie maanden verkooptermijn gewoon de advertentie verwijderen.

Misschien niet erg chique maar het is een manier.

3 likes

haha dat is ook een manier