Verkopen via Ebay

Wie heeft er ervaring met de verkoop van horloges uit het duurdere segment (€2500 +) via Ebay? Wat zijn de “do’s & dont’s”.

Ik snap dat ik geen anonieme betaalmethoden (oa. Westminster, cheque’s) moet accepteren en dat ik zeker niet naar obscure buitenlanden moet versturen. Maar waar moet nog meer op worden gelet?

Graag jullie ideeën / ervaringen.

Hallo,

ik heb in het verleden vooral via Ebay gekocht en kan je denk ik enkel op dingen wijzen die je misschien zelf al weet;

Let op kopers met een relatief hoog aantal waarderingen, ipv “nieuwe kopers” met weinig waarderingen.
Paypal heeft volgens mij tot een bepaald bedrag een verzekering, misschien dat je dit kan uitzoeken.
Let echter ook op de kosten, volgens mij gaat dit tevens met een procent van het verkoopbedrag.

Succes!

Ik zou niets te duur verkopen via paypal (tenzij de manier die geen kopersbescherming geeft, als die al bestaat), naar wat ik lees op verscheidene fora wordt de koper te goed beschermd en bestaat de kans dat je je geld alsnog kwijtraakt. Ik heb zelf als koper ook wel eens een claim geraised tegen een verkoper en (wat) geld terug geeist…

Als een koper na toewijzing van een kavel toch niet koopt, heb je twee keuzes:

1. je betaalt gewoon je verkoopprovisie, en kan kun je een negatieve feedback geven.

2. je begint een procedure, waarbij je uiteindelijk geen verkoopprovisie hoeft te betalen, maar je kunt dan ook geen feedback geven.

Hoogst ergerlijk dat je niet aan feedbacks kunt zien, of een koper regelmatig toch niet verder gaat.

Had laast twee horloges via ebay verkocht let wel goed op de kosten van ebay en als je betaald wordt met paypal komen er ook weer kosten overheen.

gr

maikel