Verkoper namaak Rolexen opgepakt in Enschede

Iemand van hier…?
http://nos.nl/l/2182740

2 likes

Dat moet haast wel.

3 likes

Wie woont er ook alweer in Enschede? :smirk: :laughing:

3 likes

En dat is dan nog maar één van de vele aanbieders van nep horloges op marktplaats. Hoe veel zullen er nog volgen?

Voor 400,- een echte rolex te koop!

Die man verkocht dus in de afgelopen twee jaar elke kalenderdag een nepper, nog even los wat je daarvan vindt vind ik het wel stuitend dat er zoveel vraag naar is…

4 likes

Opvallend is dan weer (althans voor mij) dat ik gisteren in de krant een stukje las, waarin een douane ambtenaar op Schiphol aan het woord was, die vertelde dat er in Europa een afspraak is gemaakt (in juni 2016) dat mensen met nep artikelen in hun koffer worden gedoogd en geen problemen ondervinden als ze worden aangehouden. Hij voegde er wel aan toe dat het niet een dusdanige hoeveelheid mocht zijn dat het op een handeltje zou gaan lijken. Dat laatste werd helaas niet verder gespecificeerd.

Van de site van de Belastingdienst:

"Mag ik namaakartikelen meenemen naar Nederland?
Een tas van Gucci. Maar zó goedkoop dat het eigenlijk niet kan.

Of Adidas-sneakers voor nog geen € 10.

Vast namaak, nep.

U mag het meenemen als u terugkomt van vakantie. Maar alleen als het voor uzelf is of voor iemand in uw gezin. Of om cadeau te geven. Maar u mag er niet mee handelen.

En u moet de spullen zélf meenemen. U mag geen nagemaakte artikelen per post of koeriersbedrijf naar Nederland laten sturen. Dat mag nooit, ook niet als de spullen voor uzelf zijn."

En een tweede stukje:
"Er is geen sprake van een handel drijven als:

u incidenteel nagemaakte merkartikelen meeneemt naar Nederland en de EU
u de nagemaakte artikelen persoonlijk gebruikt, leden van uw gezin de nagemaakte artikelen gebruiken, of als u de nagemaakte artikelen als cadeau weggeeft
uit de aard en hoeveelheid van de nagemaakte artikelen duidelijk is dat u geen commerciële (bij)bedoelingen hebt
De Douane kan onderzoeken of u handel drijft met de meegenomen nagemaakte artikelen."

Ik vind dit ook een vage regel en daardoor zal handhaving erop moeilijk zijn. Er is geen hoeveelheid gespecificeerd dus wat is aannemelijk voor eigen gebruik?
Als sommige horlogecollecties hier als maatstaaf worden genomen kun je een aardige koffer met rommel meenemen :smile:.

1 like

Exact, dat bedoel ik ook…:slight_smile:

1 like

Dit soort regels zijn altijd bewust wat vaag omdat het anders te duidelijk wordt hoe je de regels kunt omzeilen. Dus als de norm tien is, dan neemt iedereen er nog maar negen mee.

Nee! Dan zou Scapino illegaal worden! :slight_smile:

Alle gekheid op een stokje is er naast deze handelaar in nep-goederen ook ontdekt dat planten dieren kunnen aanzetten tot cannibalisme om het eigen hachje te redden:

Vijf plantjes, heb ik me laten vertellen.

De FIOD gaf volgens het artikel aan dat hij 100.000 Euro verdiende. Is dat marge of omzet? Als het marge is maakte hij 142 Euro op iedere nep-rollie. Ik hoop zelf dan altijd maar dat mensen tenminste wisten wat ze kochten. Da’s ook fout, maar minder fout dan het alternatief.

1 like

Als hij 142 euro per stuk heeft verdiend, deed ie het goed :grinning:
Hele hordes te koop vanaf 60 euro. Ga er niet van uit dat er ook maar een koper de illusie heeft gehad dat het om een echte Rolex ging.
750 keer iets verkopen op Marktplaats: ik moet er niet aan denken!!!

2 likes

:relaxed: Ik ben er nog.

Lekker voor hem, liever een echte Seiko dan een neppe Rolex.
Ik heb zijn advertenties vaak genoeg langs zien komen toen ik zocht naar horloges binnen een straal van 5km. Ik gok dat het om die persoon gaat.

2 likes

Als je bijvoorbeeld naar tabak of alcohol kijkt zijn er wel duidelijke regels over hoeveelheden die meegenomen mogen worden. Misschien niet een volledig rechte vergelijking omdat deze goederen wel mogen in Nederland, maar de rede is ook om particuliere handel tegen te gaan. Hierdoor krijg je ook niet zo’n welles nietes spelletje of iets voor de handel is of niet.

Dit is een veel geloofde onjuistheid, van sommige plantjes mag je er helemaal geen hebben.

1 like

Ik ben vooral benieuwd wanneer die handelaren in nep Seiko onderdelen (bezels, inserts, wijzers, glaasjes etc) eindelijk een keer tegen de lamp lopen.

6 likes

Zolang er vraag is om Seiko’s te modden is er handel in onderdelen. En als er Seiko op de onderdelen staat is het toch geen nep?

2 likes

De verdachte zal een hoge straf aanhoren in de rechtbank, hoger dan een dronken autobestuurder die een persoon tegen het asfalt drukt. Maar goed, dat is een andere discussie.

1 like

Ik heb @MotoSkooly net een factuur laten betalen. Wil je dit even voor je houden svp? bvd vrind.

3 likes

He Han, daar stond toch gewoon “Seiko” op die onderdelen he? Ik lees net van @anon50762135EV dat er mogelijk nep Seiko onderdelen in omloop zijn :astonished:

1 like