Ik zie het probleem niet, ik koop nooit bij AD’s…maar duurdere Omega’s betekent ook dat mijn Omega’s meer waard worden
Maar ze zijn alsnog veelal met aardige korting te krijgen.
Wellicht ook wel beter voor het merk meer Premium en van de kortingen af die ze tegen dealer “uitspelen”
Uhm… een hogere prijs betalen?
Minder AD’s is minder concurrentie is geen korting meer.
De overgebleven dealers die allemaal tot 1 groep hooguit 2 groepen behoren geven ook gewoon geen korting meer.
Heb donderdag ook dit bericht gehoord. In Denemarken gaat dit ook gebeuren.
Wel vernomen dat naast S&C, Gassan ook Pertijs dealer zal blijven, voor de rest is het bedankt en einde dealer schap.
Omega wil gewoon van korting af en een tussenstap eruit halen, als dit mogelijk is.
Dus ik mag ook geen korting meer geven?
S&C en Gassan gaven/geven toch ook gewoon korting op horloges?
dat lijkt gaven te worden
Omega en Rolex zijn allebei de top in het middensegment, die concurreren kwalitatief 100% met elkaar. Alleen heeft Rolex zijn marketing veel beter voor elkaar en minder voor massa gekozen door exclusieve verkooppunten aan te stellen en bewust schaarste te creëren. Uiteindelijk weten allemaal waartoe dat heeft geresulteerd. Ik kan me goed voorstellen dat Omega (en ook andere merken) daar met jaloerse arendsogen naar zitten te kijken. Als marketeer zit ik hier in ieder geval met alle bewondering naar te kijken, de Rolex case is dé natte droom van iedere marketeer.
En er volgen nog meer merken.
Misschien imiteren in verkoop systeem maar gelukkig niet in uiterlijk…
Alhoewel Rolex wel eens een stukje echte vernieuwing zo mogen mogen doorvoeren, het is altijd maar doorgaan op het oude ………
Dat is precies wat ik ook over Rolex denk. De kwaliteit is natuurlijk top van beide merken maar dat Mercedes minuten wijzertje… echt afgezaagd.
Ik vind al de afgelopen 20 jr. Omega en Rolex steeds minder boeiend worden. Er zijn zoveel leuke merken en modellen, zowel modern als vintage.
Eerlijk gezegd kocht ik toen ik begon vaak Omega’s (ook nieuw), maar ik ben er nogal op afgeknapt.
Ach, Omega is ook ooit gestopt in dat station…
En de 4e generatie SMP300 is ook nog aardig te vergelijken met de eerste. Hoewel ze vanaf de 2e generatie, met de gegolfde wijzerplaat en opgelegde indexen en logo, wel meer premium ogen dan de eerste generatie SMP300 en de voorgaande SMP200’s. In dat opzicht, is het verkleinen van je dealernetwerk wel weer een logische stap om je product hoger in de markt te zetten. Kwaliteit en afwerking zijn goed, dus dan moet je naar de factoren buiten het eigenlijke product kijken.
Jaguar had dat een tijdje geleden bijvoorbeeld gedaan met een briljante reclame. Jammer dat ze hem niet in NL uit hebben gezonden, dan hadden ‘s-heren wegen er ook wat mooier uit gezien. Maar dat even als tussendoortje.
En sorry dat ik de onderstaande foto in een Omega topic gooi, maar dit vind ik echt een gave Datejust (31mm, dames model):
Ai, das geen erg origineel Omega ontwerp…
De OP en DJ met normale wijzers en gladde bezel vind ik ook echt wel heel mooi.
Maar al die subs die er allemaal ongeveer hetzelfde uitzien…
Lijkt veel op een Ali klok, vind haar foeilelijk.
Zou jammer zijn, maar gelukkig kon ik het op het ogenblik toch niet zo bij omega vinden
De zogenaamde Polaris lijn.
Technisch erg innovatief met o.a. bijzondere ana/digi uurwerken, titanium kasten, gebruik van ingeperste gouden inleg, van witgoud of palladium en met geïntegreerde banden.
Ze zijn echter wel echt oud geworden qua ontwerp.
Eens, maar het was wel het begin van de Seamaster Professional reeks. De tweede generatie kreeg de zogeheten ‘sword hands’ in dezelfde kast met dezelfde wijzerplaat. En die zijn later weer wat mooier gemaakt voor op de SMP300. Maar het is bij Omega wel steeds mooier geworden (gelukkig).
In 1989 was er nog geen AliExpress. En het was niet bepaald de meest inspirerende periode bij Omega, de jaren 80. Maar in ieder geval leuk dat ze eens wat nieuws probeerde.
Bijna goed: dit is een Seamaster Professional 200. De band is inderdaad grotendeels hetzelfde als bij de Polaris reeks, hoewel de sluiting anders is. De kast is anders en de gebruikte uurwerken zijn ook niet helemaal hetzelfde, hoewel in beide lijnen de cal. 1438 en 1441 zijn gebruikt, is de SMP ook leverbaar geweest met een automaat (de Polaris niet) en de Polaris was inderdaad leverbaar met een LCD quartz uurwerk (de SMP niet)