Verkrijgbaarheid Omega

Focus ging puur naar de dial, vind deze afschuwelijk…

1 like

Bedoel dus de Rolex! :clap:

Ah, dat is de collectie van dit jaar… Maar ik vond het wel weer eens wat anders (en daarmee ook wel leuk).

vind persoonlijk de oudere lijn van Omega mooier dan de huidige.

Ghe, misschien hebben ze gekeken naar de zeer beperkte distributie van de Skeermaster en gedacht dat het ook wel werkt voor de echte.

2 likes

Bijna goed :stuck_out_tongue_winking_eye:

Naast de multifunction (met groot digitaal scherm) was er ook nog de ana-digi met chrono-wijzertjes en daarnaast 2 kleine subschermen

1 like

Ik zou het in ieder geval dom vinden en echt jammer voor de kleine juwelier. Veel sympathieker dan de grote ketens.

2 likes

Ik was laatst bij Eugene v Baal in Nijmegen. Ik ben geen grote klant, dus ze zullen vast niet alles loslaten. Maar toen ik hiernaar vroeg werd in ieder geval wel beaamd dat het rommelt op dit vlak.
Ze hebben daar wel uitbreidingsplannen en hopen voor Breitling een “hogere status” te krijgen, Omega aan te kunnen houden en Tudor binnen te halen.

Zou erg jammer zijn als juweliers als v Willigen en Punte (waar je veel goede verhalen over leest) en ook v Baal geschrapt gaan worden.

4 likes

Ga er maar van uit.

Schaap heeft rolex wat ze niet kunnen verkopen omdat er niks ligt

Schaap heeft tudor wat ze niet kunnen verkopen omdat er niks ligt…

Ze moeten toch wat … of helpen ze ook de verkoop van omega naar de kl**te. :thinking:

2 likes

Slechte zet van Omega. Er zijn zoveel kleinere juweliers die Omega aanbieden.

1 like

Bij de kleine juwelier zijn ze al een hele tijd weg, en ook bij de onafhankelijke horlogemaker. Die kan geen onderdelen meer bestellen bij Omega.
Het enige dat er dan vaak mogelijk is, is opsturen naar Omega en dat betekent vaak een full service voor een bedrag waar je een jaar of 10 geleden nog een nieuwe Omega voor kocht.

1 like

Sorry, maar hier klopt geen bal van.
Omega levert gewoon onderdelen obv opleiding en certificering.

Alleen de oude/bijzondere calibers vallen daarbuiten.

De klant is de dupe, als het alleen nog bij de monopolisten te koop is. Toch ?
Jammer. Maar goed, ik kon toch al geen Omega kopen :grimacing:

Dan wel alleen op basis van eigen opleiding en eigen certificering, waar flink voor moet worden betaald. Dat noem ik dan niet onafhankelijk.

1 like

Dat is al minimaal 20 jaar het geval.
En het is wel degelijk onafhankelijk.

Merendeel v.d. kosten zit niet in opleiding/certificering, maar in aanschaf van gereedschap.

2 likes

20 jaar is wel erg lang, maar ik loop al een tijdje mee. Ik weet dus ook dat het anders was.

Kahlé in Laren bijvoorbeeld is gewoon 1 winkel hoor.

Vroeger waren er in Zwolle 2 dealers, nu niet een meer. Landelijk zijn er nog iets meer dan 20 als je alle vestigingen apart telt.

:joy::joy::joy: