20 is nog best wat. Beetje inperking lijkt me niet zo erg. Maar alleen overlaten aan Schaap en Gassan lijkt me niet zo slim.
Misschien dat het ook deel van de nieuwe strategy wordt dat ze dat dan niet meer gaan doen.
Maarja, de markt cq klant vertelt de echte waarde en als ze idd nu met korting verkocht worden, vraag ik me af of ze de hogere prijs (die ze door zelf gecreëerde schaarste willen gaan vragen) per horloge kunnen gaan vangen.
Het is echter wel zo dat de moderne mens goederen meer en meer begeert puur omdát ze een hoog prijskaartje en merk hebben (denk aan designer kledingmerken die ook eenvoudige maar hoog geprijsde tshirts verkopen met de bedrijfsnaam erop, die uiteindelijk als warme broodjes over de toonbank gaan)
Voordat je dat soort fratsen kan doen, moet je idd wel een heeeel sterk merk hebben en in dat kader ik ben het met je eens dat
Dat gezegd hebbende ben ik persoonlijk meer fan van de horloges van Omega dan van rolex (ondanks het feit dat het minder status /brand reputation heeft)
Consolidatie is wel een trend. Je ziet het ook bij auto’s bv. Je houdt makkelijker een paar dealers onder controle dan 100.
Zeg maar gewoon dat de kleine juweliers binnenkort allemaal weg zijn. Het kan ook niet uit om een pand te hebben in een binnenstad en alleen Certina, TW steel en Citizen te kunnen verkopen…einde voor velen lijkt in zicht…
Merendeel der juweliers draait op sieraden, niet op horloges.
Daarbij zijn m.n. de verzekeringskosten en -eisen de doodsteek.
Minder concurrentie en dus minder kans op korting
De AD’s krijgen bergen troep te verstouwen (gedwongen afname) en je ziet dat dat vlot (aanzienlijk afgeprijsd) doorgeduwd wordt naar de grijze handel.
Dat wil men uitbannen. Gevolg is vermoedelijk dat men de minder populaire modellen gewoon niet kwijt kan, of dat die door de dealers alsnog met forse kortingen worden verpatst. Je kunt dingen die men te duur/ongewenst vindt nu eenmaal niet voor de hoofdprijs verkopen.
En die stijgende prijzen etc. … Ik denk dat we aan de vooravond van een recessie staan. Succes om dan de prijzen te verhogen. Betalen van stroom, hypotheek en eten heeft voorrang boven luxe.
Ah ja dat is natuurlijk waar, maar ook daar is de concurrentie met online hevig.
Alleen bij persoonlijke juwelen en trouwringen zal er nog een fysieke locatie aan te pas komen.
Klopt, de laatste dealer stopte mede omdat er een aantal keren Omega’s werden geroofd. Niet meer verzekerbaar en traumatisch voor personeel.
Omega bewijst hiermee de liefhebbers geen dienst. Maar dat boeit ze waarschijnlijk weinig.
Ja Hannie…ik geef mijn bronnen in dit geval nou eenmaal niet prijs…als ik degene zijn naam noem heeft hij een probleem.
Kun je daar niet mee omgaan? Da’s jou probleem.
Vind het jammer dat dan weer zoiets als ‘slappe treksokken’ benoemd moet worden. Top man fijne avond
Crap! Ik was de chrono’s vergeten. Die had je sowieso niet op de SMP200.
Touché
Ik heb zo’n chrono gehad, was voor de Olympische spelen 1992, een bijzonder model.
Ik heb tot op de dag van vandaag deze:
Was destijds zéér kostbaar.
Een vrij gelijk uurwerk met andere schermpjes is door o.a. TAG (2000), Rado (Ceramica) en Breitling gebruikt.
Ha, de mijne is net weg voor nieuwe power. Lust wel batterijtjes.
Batterijtjes doe ik zelf. Doe ik beter en voorzichtiger dan de gemiddelde horlogemaker. (ik heb het nadrukkelijk niet over de professionals hier, maar over wat je bij de gemiddelde juwelier tegenkomt)
Ik heb een stuk of 5 Omega 1310’s (en nog een stuk of 3 projectjes met dat uurwerk). Die vreten echt batterijen. 18 mnd ca. per batterij.
Sommige batterijen doe ik zelf, maar nog niet alles. Dat ga ik wel uitbreiden. Mis nog wat gereedschap, dat is besteld inmiddels. Heb overigens ook nog een F300 zoemer, die gaat nog een stuk sneller door de batterijen heen
Hele leuke dingen. Op een of andere manier heb ik er nooit een gekocht.Ooit stond ik op het punt een 720hz versie te kopen, maar toch niet gedaan.
Oh en NOOIT Renata batterijtjes erin.
Die rommel heeft de neiging te lekken.
RLC, ben jij het??
Het is me opgevallen dat ze fors meer zijn gaan doen in occasions het laatste jaar. Toeval? Wellicht anticiperend / vooruitlopend op het mogelijke kwijtraken van dealerschap Omega…
Het viel me trouwens donderdag jl. bij Aalbers in Velp op dat daar geen Cartier meer wordt verkocht, ook einde dealerschap?