nummer 10 op de lijst van vergane glorie… Panerai
En ik had een glimlach op mijn gezicht.
nummer 10 op de lijst van vergane glorie… Panerai
En ik had een glimlach op mijn gezicht.
Die 3760 was incl. 20% korting he! Dus normaal 4500 euro. In '99 dus ruim 1800. Ik vind het best aanzienlijk, beslist sneller gestegen dan inflatie en (gemiddeld) inkomen.
In 1996 kocht ik mijn SMP.
List was Hfl. 2.300,- en ik betaalde er toen Hfl 1.900 voor.
Ik vind dat significant minder dan de prijs nu.
Ook in aanmerking nemende de inflatie, Euro etc.
Ook voor het nieuwe uurwerk waren de speedmaster prijzen erg aggresief verhoogt van jaar tot jaar. Zeker als je keek naar de online nieuwprijzen. Ging van 3000 in 2017-18 in een paar jaar naar 4500+.
Omega zal de prijzen verder omhoog blijven duwen. Met de grote concurrent die steeds slechter verkrijgbaar is bij de AD gecombineerd met een ontketende grijze markt, heeft Omega ruimte om de prijzen flink te verhogen. Ik verwacht dat Omega rustig de prijzen op zal schroeven richting gelijkwaardig aan Rolex nieuw, of net daaronder. Dit uiteraard voor de vergelijkbare modellen.
Zeker voor de meest populaire referenties zal dit het geval zijn. Ze kunnen zo ook mooi de elasticiteit per referentie testen in de markt. Ze hebben genoeg horloges die, wat mij betreft, niet dezelfde stijging in waarde waard zijn als de populaire modellen.