Ik loop maar te stangen😜🫱🏻🫲🏼
Goddank!
Ik begon al te vrezen voor een meute met hooivorken, pek en veren en de luide roep om een ban…
Dat kon ik volgens mij verwachten als men echt dacht dat ik RLC was.
Nee. Een bronzen Tudor is voor mij een dubbele no-go.
En daar zitten verrassende namen tussen.
Laten we eerlijk zijn: honderden tot zelfs tig-duizenden euro’s uitgeven aan een apparaatje wat enkel de tijd aan kan geven met redelijke maar niet absolute accuratie klinkt ook niet als een rationele beslissing. Quartz met aanvulling (rf) of een smartwatch zijn dan de betere opties om de tijd op te kunnen zien.
Het is een deel liefhebberij maar (bij de duurdere merken) ook zeker wel een stuk status wat je ermee koopt. En dat praten we goed door het te hebben over afwerking en ‘heritage’. Niets mis mee, maar puur kijkend naar functie en prijs, laten we onszelf kennelijk graag in het ootje nemen.
Zo, laat die vlaggen, fakkels en hooivorken maar komen na dit ketterse betoog
On topic: ik snap Omega wel dat ze op deze manier “exclusiviteit” creëren, maar voor de liefhebber is dat wel jammer.
Cartier wordt alleen nog maar verkocht bij S/C filialen, Gassan, Steltman en Pertijs.
Ach, het zat eraan te komen.
Ik denk dat omega wereldwijd in zijn dealernetwerk gaat snijden omdat distributie, dealer contact etc gewoon veel geld kost.
Beter 100 modellen bij 3 dealers dan 3 modellen bij 100 dealers.
Helemaal eens met je betoog!
Enorm. Als ik kijk naar mijn Hesalite 1861 uit februari '20, die was 3760 incl. dealerkorting. Da’s iets meer dan de helft van de huidige 3861, retail. De betreffende dealer zal voor dit merk ook wegvallen als ik de genoemde namen zie.
Mensen die er echt voor moeten sparen krijgen het steeds moeilijker hierdoor, maar dat lijkt hier op het forum doorgaans geen enkel probleem te zijn. Good for them - natuurlijk, ik klaag ook niet hoor.
Het verschil goedpraten door het nieuwe uurwerk is wel echt HEEL veel credits aan Omega geven, OK - het is nu coaxiaal (boeit mij totaal niet), maar het heeft nog steeds geen kolomradschakeling; daarvoor moet je naar de liederlijk dure 321.
Mijn eerste Pro kocht ik in 2000, de kop was er net af want hij was uit '99. Nieuwprijs in '99 was 3995 gulden. Ik betaalde 2950 gulden. Reken maar liever niet om, gaat niet leuk zijn.
Klopt. Toen kon je op een nieuwe nog gewoon onderhandelen en was 30% haalbaar.
Een gewone Seamaster zal zo rond de €1500 retail zijn geweest, die kon je voor €1200 meenemen.
Overigens heb ik ooit maar 2 keer een nieuwe Omega gekocht. Verder laat ik de eerste afschrijving graag aan anderen, en onder de nieuwe modellen zit niet veel waar ik warm voor loop.
Kwam toevallig dit filmpje tegen …
Passend voor dit topic:
Bij 12minuten
Daar wordt 2 jaar geleden al gesproken dat omega van dealers af wilt en meer richting boutiques wil overstappen …
Ik heb niks tegen boutiques, maar vind het wel zonde als meer en meer “kleine” / zelfstandige juweliers verdwijnen.
Als we een dagje weg gaan kijk ik altijd of er een leuke juwelier in die plaats zit … want ipv alleen op google wil je het ook in het echt een keer bekijken .
Kan ook goedkoper worden omdat je met minder impuls aankopen thuis komt
Wij van WC-eend.
Ik ben benieuwd wat die hele ‘verkrijgbaarheid’ en strategie doet met de prijszetting van Omega. Want die lijkt de afgelopen 2 jaar al flink te klimmen.
Het blijft me verbazen dat er op basis van vraag uit de markt door de grote merken niet voor een andere mix wordt gekozen.
Als je als bv Rolex/Omega zijnde een impopulair model bij je dealer door de strot duwt als hij een populair model wil inkopen dan is het voor beide toch veel voordeliger om gewoon meer populaire modellen te leveren?
Hoeven er geen winkeldochters met dikke afschrijving naar de grijze dealers te worden doorgezet (lijkt me ook nogal afdoen aan de merkbeleving) en hoeft de dealer minder vaak nee te verkopen.
Kom maar door met die juice.
Ik moet wel zeggen dat ik dit verschil na 20 jaar wel verrassend klein vind. Ik snap de Gulden/Euro conversie. Maar het prijsverschil is niet groot. Misschien had Omega even iets recht te zetten en was het nieuwe uurwerk de uitgelezen kans.