Verlatingsangst is wat over de top in mijn mening. Ikzelf kan wel een tijdje zonder horloge, het zijn immers maar spullen.
Beter iets goeds verliezen dan het nooit hebben gehadâŚ
ZoietsâŚ
Dân Heilige Anthonius deen mos 't wiete
Heej schreef terug, beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Wij zeggen:
Bèter get goods te verlere, dan ât noets te hebbe gehad.
Ik heb de âharde kernâ, de horloges die ik veel draag en daarnaast de wissels.
Die horloges die ik minder draag kunnen weleens zeer lang weg zijn ivm. service. Op 1 horloge wacht ik nu 2,5 jr op een ander 2 jaar. Beiden problematisch qua onderdelen, al zou het nu allebei rond moeten zijn. Ik hoop ze binnenkort wel terug te krijgen.
De favorietjes heb ik liever redelijk vlot terug.
Ik bewonder je geduld. Ik zou ze dan terughalen denk ik.
Onderdelen voor sommige heel oude / zeldzame stukken zijn moeilijk. Heel moeilijk.
Ik heb ze inmiddels gevonden, dus binnenkort is het verholpen (hoop ik).
Er hebben trouwens diverse mensen (horlogemakers) meegezocht naar onderdelen.
Om wat voor horloges gaat het? Nu ben ik toch wel reuze benieuwd
Als je het raar vind, dan reageer je toch niet
Een hele oude Movado en een bijzondere perpetual calendar van mijn vrouw.
Mooi! En sympathieke actie.
âTis bètah iets goeds verleezân te muttân, dan dajât nooit 'ehad hebtâ.
Helaas steeds vaker nodig omdat die Zwitserse hufters niets uitleveren. Ze bedonderen hun klanten liever met allerlei koppelverkoop en absurd dure onderhoudsbeurtenâŚ
EDIT: bij horloges van voor 1940 blijven onderdelen sowieso een lastig verhaalâŚ
Zit wat in.
Ik heb het eens meegemaakt dat ik een mooie vintage constellation Pie Pan naar de horlogemaker bracht. Twee weken later was hij klaar. Ik blij. Bij het ophalen bleek dat de kast een buts had gekregen, er een nieuwe kroon was geplaatst die helemaal niet op dat model hoorde (goudkleur week zelfs af). En bij nadere inspectie was ook alle gegeelde lume van de wijzerplaat geveegd.
Dat was wel treurig. Vooral omdat ik het horloge pas thuis inspecteerde (ik had haast toen ik hem ophaalde). En de horlogemaker daarna vertelde dat hij de kroon niet terug nam, lume nou eenmaal snel afbrokkelt en de buts in de kast er vast al in zat.
Toen was ik er wel even klaar mee.
Een andere keer heb ik 9 maanden gewacht op een service van een oude rolex. En toen deze terug kwam viel hij regelmatig stil. Dat is overigens daarna wel weer goed opgelost. Maar ik ben niet echt fan van horloges op service sturen.
Is die Movado van voor 1940? Dat is dan idd echt een oudje!
Vraag rickbtc maar eens, of-ie ook geen verlatingsangst heeft, wanneer zijn Ingersoll horloges
naar de filistijnen zijn en worden gerepareerd
Ik ook niet, maar moet wel eens. Ik rij dan graag dik 1 uur naar Jan Ubels of Nico Rijsman. Tot nu toe prima ervaring mee.
I second that: Jan Ubels, vakman aller merken te Bredevoort (Gld.)