Verliefd maar al verkocht, Alternatief?

Hallo Allemaal,

Ik ben Reinier 18 jaar en lees al een tijdje mee en dan vooral in het koop en verkoop gedeelte op zoek naar een mooi klokje :slight_smile:

Nou heb ik al heel wat moois voorbij zien komen maar wat ik net toch zag,

Nu vind ik duikers normaal helemaal niets en ook de Tissot Seastar 1000 zonder de aanpassingen die hier gedaan zijn vind ik niks. Maar dit horloge heeft zo’n andere uitstraling zonder de blauwe verf op de bezel en ook de andere wijzers vind ik een verbetering :slight_smile:

Mede hierom heb ik net toch maar een acount aangemaakt omdat ik benieuwd ben of jullie meer horloges weten die dezelfde uitstraling hebben als deze speciale Seastar !

Het budget ligt heel erg aan wat ik van het horloge vind maar laten we de limiet maar op 750 zetten anders komt er straks allemaal moois voorbij dat ik niet kan betalen :wink:

Ik ben benieuwd wat er allemaal komt en alvast heel erg bedankt voor de hulp.

Reinier

qua bezel:

hoi Reinier,

welkom.

Leuke vraag en behoorlijk budget voor een goede duiker. Er is héél véél keus op dat gebied dus stel ik eerst wat tegenvragen. Wil je per se een zilverkleurige bezel, wat voor formaat, nieuw of tweedehands? Automaat of quartz? Netjes of casual? Kijk allereerst naar Boschett, seiko skx 173. Op watchuseek.com is een forum voor duik horloges. Weer leerzaam. Succes.
(de PMLE 2010 wordt ook leuk voor rond de 100)

De bezel van de afgebeelde Seastar lijkt goed op de bezel van de Yachtmaster.
Een zeer mooie mod zeg ik zelf. Ik had zelf alleen de grote schakels gestraald om het zelfde contrast te krijgen met de bezel.
Ik heb zelf een Seastar 1000 gehad alleen met de rubberen band.

@ Robbie409, bezel ziet er inderdaad leuk aan maar de rest vind ik dan weer niets. Te drukke plaat, het liefste een stalen band en ik vind het vierkante om de bezel niet…

@ Hharry, zilverkleurige bezel vind ik erg mooi dus zou dit een must noemen ook de blauwe wijzerplaat vind ik heel wat leuker en frisser als zwart :wink: Het Formaat zou tot 44mm zijn ( heb een kleine pols).

Verder heb ik het liefst een automaat vind dit toch heel wat leuker als een quartz en voor 750 moet het eigenlijk wel een automaat zijn, tweedehands of nieuw maakt me niet uit mits de 2dehands netjes is en met alle benodigde papieren en doosjes.

Als laatste dan net of casual, ik zou in principe net zeggen ik hou van de rustige en strakke wijzerplaat van de Seastar en wil zeker geen drukke plaat met allerlei metertjes.

Ook zal ik vanavond nog even op watchseek kijken en naar de voorgestelde modellen :slight_smile:

@ Forehand, lijkt inderdaad sprekend :open_mouth: De Yachtmaster vind ik dan ook erg mooi maar de voorkeur zou toch nog naar de tissot gaan :smiley: En dan heb ik het nog niet eens over de prijs van de Rolex…

Weet jij misschien of het een goed idee is om een Tissot Seastar ergens te laten bewerken zodat die als de foto’s word …

@ Robbie409, bezel ziet er inderdaad leuk aan maar de rest vind ik dan weer niets. Te drukke plaat, het liefste een stalen band en ik vind het vierkante om de bezel niet…

@ Hharry, zilverkleurige bezel vind ik erg mooi dus zou dit een must noemen ook de blauwe wijzerplaat vind ik heel wat leuker en frisser als zwart Het Formaat zou tot 44mm zijn ( heb een kleine pols).

Verder heb ik het liefst een automaat vind dit toch heel wat leuker als een quartz en voor 750 moet het eigenlijk wel een automaat zijn, tweedehands of nieuw maakt me niet uit mits de 2dehands netjes is en met alle benodigde papieren en doosjes.

Als laatste dan net of casual, ik zou in principe net zeggen ik hou van de rustige en strakke wijzerplaat van de Seastar en wil zeker geen drukke plaat met allerlei metertjes.

Ook zal ik vanavond nog even op watchseek kijken en naar de voorgestelde modellen

@ Forehand, lijkt inderdaad sprekend :open_mouth: De Yachtmaster vind ik dan ook erg mooi maar de voorkeur zou toch nog naar de tissot gaan En dan heb ik het nog niet eens over de prijs van de Rolex…

Weet jij misschien of het een goed idee is om een Tissot Seastar ergens te laten bewerken zodat die als de foto’s word …

Kan het bericht geen derde keer plaatsen dus forehand zou even bij de reactie op Hharry moeten kijken :wink:

deze is ook mooi en van een goed horlogehuis

vrgr

Vncnt

Prachtig net zoals de Rolex , kan jij me er eentje bezorgen onder de 750 eu :smiley: ?

Misschien heel anders maar wat vind je van een Sinn U1

Heb de Tissot ook gehad in het zwart. Mooi horloge maar je hebt echt ontzettend veel spiegeling door het bolle glas. Wel een nadeeltje als ik eerlijk ben

Vind de Sinn niks, is me net wat te sportief en vind de bezel niks. Spiegeling moet ik naar kijken dan , bedankt voor de tip :wink:

Verder welke horloges ik nu dus erg mooi vind, Omega Seamaster, Rolex Yaughtmaster en de gemodificeerde Tissot Seastar hierboven. Deze 3 zijn echt de stijl die ik zoek, hoop dat er nog andere horloges zijn die hier bij zouden kunnen staan ?

Wat denk je van een Tag Heuer Aquaracer 500 ???

http://www.tagheuer.com/the-collection/aquaracer/man/aquaracer-500m-watch/index.lbl?w=WAJ2110.BA0870

Of wat Zeemeester al aangeeft de Omega 2255.80
Koop je al vanaf een hondertje of 8 gebruikt in de automaat versie.

Helaas geen zilvere bezel en voor wat ik zo snel zie alleen zwarte of metalic plaat :frowning: Verder best een mooie klok maar het heeft niet datgene wat de Tissot wel heeft …

Seastar 1000 is mooi :slight_smile: … heb er zelf ook één, draagt ook bijzonder prettig.

Wellicht is dit een optie ? Longines HydroConquest …

http://www.longines.com/watches/longines-hydroconquest

Met een beetje zoeken binnen het budget te houden, volgens mij !

De longines vind ik dan weer te druk op de wijzerplaat, verder een nette klok hoor :slight_smile:

De Omega 2255.80 vind ik zeker mooi maar ik zou net zo blij worden van de Tissot ( misschien wel blijer ) en die is met de kosten voor het ombouwen denk ik 400 a 450.

In dat geval vind ik het dan dus zonde om 800 aan de Omega uit te geven… waarschijnlijk zal het dan al snel 900 a 1.000 worden en dit is gewoon boven budget :frowning:

Dan zal ik me verder niet meer sappel maken en gewoon voor de Tissot gaan,staan er zat te koop op het www.
Creditcard of je paypal rekening bij de hand en kopen maar.

Oke, weet jij dan toevallig welke uitvoering het model op de afbeelding precies is net zoals je zo’n mooi nummer gaf bij de omega.

En weet iemand hier ook hoe de verf van de bezel is gehaald? En wijzers vervangen kan ik het best bij de juwelier laten doen niet?