Verliefd. Maar kan moeilijk kiezen

Geef mij maar een “grote seconde”.
Dus de Sinn uitvoering vind ik mooier dan de Tudor Ranger variant. :yum:

Oh en een kroon op 11:15 vind ik ook minder dan op 3.

De eerste. Aparter en rustiger dial. Hoewel de kleine secondewijzer druk lijkt, vind ik juist de X1 drukker met de minutenaanduidingen. En die kroon linksboven vind ik geweldig.

Mooi hoor zo’n forum. Heerlijk al die respons. De balans slaat wel door naar de X1 zie ik. Ik zag ook nogal wat vragen.

@Carpe_tempus: nee ze zijn beide 42 mm
@Kenleaf: de lume op beide is C3. Dus ik verwacht even sterk. Alhoewel de X1 meer oppervlak heeft wat kan opnemen en reflecteren.
@jonathan: dat dacht ik nou ook: de ‘serpent’ Wijzers op de X1, alhoewel je dan het totaal van het design wellicht geweld aan doet. Hij komt ook echt naar voorbeeld van de Bell X1 (instrumentarium uit de cockpit). Bell en Ross heeft ook een X1. En ik heb ook wel wat Seiko gevoel (SRP043).

2 likes

Van deze twee de X1 :+1:t2:

Heb je ze eigenlijk al om gehad ?

Zonder enige twijfel nummer 2!

Die wijzers van nr. 1 doen het niet voor mij!

Beide miyota ? Ks uurwerk komt me niet zo bekend voor

Leuk gedaan, 1 kast 2 horloges. Infantry en Pilot. Vind zelf de x1 mooier.

Bij mij zonder twijfel de tweede.
Grote secondewijzer is altijd mooi om naar te kijken.

groetjes Lenno

ook zonder twijfel de x1

[quote=“Erik11, post:7, topic:65817”]
Kleine seconde bij de 12 moet ik ff aan wennen
[/quote]

Went snel… :smile:

ik zou’t ook niet één twee drie weten… ze hebben beiden “iets”… de eerste… echt een Aparte… een Lefty met de kroon op 10 uur… en Small Seconds op 12… verder een lekker rustige dial… de tweede… da’s gewoon een gave Flieger… in de “klassieke” indeling… …ik zeg… doorsparen… en ze alletwee kopen… geld moet rollen… anders waren Euro’s wel vierkant geweest…

nummer 1.

@Arie_Kabaalstra: de oplossing! Dat hij zo voor de hand lag, gewoon alle twee, briljant, :grinning:

@Master_Fan: het zijn Miyota 821a uurwerkjes. Laco noemt ze Laco21 uurwerkjes (21 stenen). Ze modificeren ze zelf (afregelen en Laco logo erop).

@nijmege01: nee. Nog niet gedragen. Ik woon in Groningen, Nederlandse dealers zijn er bijna niet en de Duitse zitten allemaal in midden en Zuid Duitsland. 't Is me net te ver rijden. Wordt gewoon een internet aankoop. Ze zijn beide 42 mm. Ik heb een Seiko SKX009 met exact dezelfde maat, past prima op de pols, :wink:

Ik vind nr 1 een lekker rustige plaat hebben , alleen de kroon op een vreemde plaats hebben .

Dat heeft een reden… dezelfde waarom we bij de P1lot One de kroon Links hebben… met zo’n dikke kroon, geen last dat ie in je pols prikt…
mijn Instrument 2 heeft ook de kroon op een andere plek dan de standaard 3 uur positie… die zit op 4 uur… om dezelfde reden…

Mijn voorstel zou toch zijn om te proberen of je ze ergens kan passen.

In mijn ervaring kan een horloge in het echt er heel anders om jouw pols uitzien dan de honderd foto’s en filmpjes die je hebt gezien. Verder is het leuk om te zien wat de mensen hier ervan vinden, maar je koopt het voor jezelf en jij moet hem dragen!

Ik zou dus passen en op basis daarvan een van de twee meenemen:)!

Succes😁

Voor mij de St Louise. Mooie rustige plaat. Ik vind persoonlijk de kleine seconde’s top. Tevens vind ik de wijzers mooier en de positie van de crown lekker eigenwijs.

de tweede. Mooie kroon, mooie klok!

X1👍

Voor mij de X1.
De wijzers op de St. Louis vind ik minder en de secondewijzer zit teveel ingepropt