Verliefd op GS

Goedenavond allen,

Na een tijd wat minder met horloges bezig te zijn geweest, begint het ineens weer enorm te kriebelen. En wel door de GS, ik ben ineens heel erg gecharmeerd van de eenvoud en precisie van de Grand Seiko quartz uurwerken. Mijn pijlen zijn momenteel gericht op het SBGX model. Eerst zwart (261) maar nu ineens 263 (champagne, zilver). Ik wil ze snel weer eens goed vergelijken en passen. Wat is tegenwoordig een goede winkel / dealer / of andere optie om deze te passen en aankopen?

Ik neig naar de 263 ivm de zilvere kleur, maar hoop dat deze niet te gelig is irl (ivm champagne aanduiding) Krijg op de foto’s geen goed beeld. Wat is jullie ervaring van deze kleur? Of is er ook een zilvere variant die ik over het hoofd zie?

Dank allen!

Luke

7 likes

Mooie horloges, zijn wel afschrijfkanonnen. Al regelmatig batterijen vervangen van kwarts GS’en; maar zelfs bij deze horloges vind ik soms stof op wijzerplaat, wijzers of onder het glas - en ik kan er niet bij! De kastconstructie laat dat niet toe zonder zeer specifiek Seiko GS-gereedschap.

3 likes

Ik weet niet waar je woont maar van Baal in Nijmegen heeft GS.

1 like

Ik heb een tijd de 063 gehad… De champagne variant met nog het dubbele logo.
Deze vond ik altijd bijzonder fraai en sjiek. Ik ken de zilver niet zo persoonlijk maar kan mij voorstellen dat die wat “kil” kan zijn naast de wat warmere champagne…

Inmiddels nu een 261 als daily… De zwarte plaat maakt dat deze wat meer ingetogen en/of onder de radar gaat naar mijn mening.

Succes met de zoektocht!

7 likes

Inderdaad heerlijke horloges die GS quartzen!!

11 likes

GS kan inderdaad flink afschrijven voor de 1e eigenaar… Daarmee wel fijn aan te schaffen als de volgende drager! :wink:

1 like

Champagne is wel echt champagnekleurig en niet zilver bij GS.
Prachtige horloges👍🏻

1 like

Ah top, redelijk om de hoek!

1 like

Ja de zwarte is ook zeker nog een optie! Ik ga ze eens naast elkaar bekijken. Hopelijk vind ik ze ergens zichtbaar in de winkel

Een mooie 2e handse is daarmee ook een hele goede optie inderdaad, nog niet aan gedacht

Grand Seiko is gewoon een prachtig merk. Ik snap die liefde helemaal. Het is absoluut één van mijn favoriete merken geworden. Helaas zijn de prijzen de afgelopen jaren (net als bij de meeste andere merken) wel behoorlijk gestegen. Toch zijn er, als je goed zoekt, nog wel goede deals te vinden. Zeker voor een gebruikt exemplaar.

Ik weet niet waar je woont, maar juwelier Van Willegen in Den Haag vind ik een fijne en laagdrempelige zaak om eens binnen te stappen en te oriënteren. Ben daar altijd goed geholpen.

6 likes

Ik heb beide, 2 hele verschillende werkingen, diep zwart, net pianolak tegenover de prachtige champagnekleur. Beide zijn prachtig, maar vind de champagne kleur net wat exclusiver en sjieker overkomen.

9 likes

De blauwe 265 is ok erg mooi

9 likes

Heel mooi inderdaad! Hij oogt overigens ook voldoende aanwezig op de pols ondank 37mm, denk dat de maat echt goed in verhouding is.

Bouman in Culemborg is een grote dealer.
Ook online.

1 like

Van Grand Seiko? :thinking:

Zeker niet

1 like

Dacht dat hun alles van Seiko hebben.
Ze zijn een grote dealer.

Edit.
Even gekeken. Inderdaad geen GS.