Verliefd: Rolex Oyster Perpetual 39mm

Recentelijk een Rolex Explorer II 16570 in perfecte ongepolijste staat opgeduikeld en aangeschaft. Heerlijk ding.

Nu kom ik deze tegen die zou in mijn collectie met o.a. ook een Speedmaster Pro niet misstaan. Wat mij betreft een bijzonder smaakvolle en draagbare Rolex, zowel zakelijk als in de vrije tijd. Is de laatste versie in 39mm. Wat vinden jullie?

10 likes

Ik vind em mooi! :+1: , maar is het echt een 39mm? Want ik kom op de Rolex website niet verder dan 36mm.

Edit: Heb em al gevonden! :+1:

Zelf vind ik persoonlijk de DateJust 36mm de aantrekkelijkste optie, maar dat is puur persoonlijk.

Groeten,

Noel.

Vind 'm/ze prachtig, vind de burgundy/purple wijzerplaat meer bijzonder maar wellicht te vrouwelijk
Volgens mij nog niet in de winkel toch?
Wellicht alternatief voor mijn DJII waar de “dikke” indices en “dikke” bezel beginnen te storen :wink:
Weet niet of de bezel op de Oyster dikker is dan die van de DJII

goed te pruimen deze jah :slight_smile:

Een van mijn favorieten!

EĂ©n van de mooiste Rolexen imho! Mijn nummer 1 is de 114270 Explorer. Deze zweeft wel ergens op de tweede plaats voor mij, met zijn blauwe stippen.

Ik hoop overigens dat ze eindelijk eens iets van een volgende samenstelling zouden maken:

  • deze behuizing, maat, band en bezel
  • blauwe plaat maar dan zonder enige cijfers, romeins of arabisch
  • geen stippen in afwijkende kleur
  • iets langere minutenwijzer graag
  • voor mij net als deze als OP dus geen DJ dankuwel

Een plaatje toch?

Ook in andere leuke kleurtjes…

4 likes

Pracht klok :thumbsup:
Is echt helemaal niets mis mee, behalve die vreemd kleurige stipjes op de plaat dan. :confused:

Ben ook meer liefhebber van de 36mm uitvoeringen maar die zijn voor mij ook gewoon net te klein, dus ook ik ben blij met de maat verandering !

Alleen die stipjes … :fearful:
Pieter.

Schitterende klok, het lijkt wel een Seiko… :smile:

2 likes

Fraai. Helaas alleen nog op plaatjes gezien. Heb overwogen te wachten tot hij op de markt is, maar ga toch voor de 114270.

Oe, hele gave klok. Prima maat ook 39mm

Staat er overigens één te koop nu…
http://uhrforum.de/rolex-oyster-perpetual-114300-baselworld-2015-a-t223999

Pieter.

Prachtig !

Pfoe…mooie vondst. Als ik die had gezien had ik het moeilijk gekregen met de keuze voor deze of de 16570 die ik 2 weken geleden kocht…

Zeker een prachtig horloge. Heb hem wel op mijn lijstje gezet maar deze moet ik toch echt langer bekijken en eens passen voordat ik definitief ja zeg. Maar in eerste instantie wat een topper vooral met de grijze (rhodium?) plaat. Alhoewel… Dat blauw :wink:

Waar ik vandaan kom noemen ze dit “steukelen” :wink:

1 like

Grijze is prachtig! Heb m ook al vaak bekeken

Zoals elke Rolex zal het er keurig uitzien.
Maar het is wel een beetje een erg saaie klok.

Wat na enige - vaak korte - tijd dragen toch erg prettig blijkt.

Klokken met toeters en bellen vervelen over het algemeen vrij snel.

1 like

Deze staat dus echt wel op mijn lange termijn lijstje…(over 5 jaar ofzo…)

Bijna alles verkopen en dan 25 jaar afraggen…