Verloren zending? (DPD)

Dag iedereen,

Ik kocht op het einde van vorig jaar een horloge bij Monsterwatches, volgende dag zat er netjes een track&trace link in mijn mailbox om mijn bestelling op te volgen.

Ik zag dat het ordernummer was aangemaakt bij DPD, pakje was afgegeven bij een parcelshop, daar opgehaald werd en sindsdien is het onderweg. Er staat nu al status “onderweg” sinds 07/01. Moet ik mij stilaan zorgen beginnen maken? Kan ik eventuele acties ondernemen?
Traject Nederland - België lijkt me nu niet zo lang te hoeven duren…

Ik zou me nog geen zorgen maken, soortgelijke ervaring met DPD (maar gelukkig niet met een horloge of toebehoren). Duurde even, bleef bij het verdeelcentrum hangen, maar kwam toch netjes aan.

Ik ga er vanuit dat het wel goed komt… maar je kan altijd even contact zoeken met de klantenservice. Liefst publiekelijk :stuck_out_tongue:

Wil je geen schrik aanjagen, maar heb zelf wel onlangs slechte ervaring met DPD gehad. Ik had een watchwinder besteld bij bensontrade en deze werd uitgeleverd voor kerst door DPD. Paar dagen later kreeg ik van DPD een mail dat deze geleverd was en dit was dus helemaal niet het geval. DPD klantenservice is rampzalig (heb ik 3x proberen te contacteren en nu zelfs na 3 weken niet eens antwoord). Ik had dan contact opgenomen met bensontrade en gelukkig hebben zij mij een nieuwe opgestuurd die ik vorige week in ontvangst heb mogen nemen.

1 like

Dit zou dan nog wel eens kunnen helpen veel “#DPD” “@DPD” gebruiken op social…

Exact. Hoe publiekelijker hoe meer een bedrijf wil helpen.

Dpd en Belgie gaan niet goed samen.
Een waardeloze track and trace vanuit Nederland 3 dagen later ineens in Mechelen. Dan zit je te wachten op je zending in een tijd slot maar niets wordt geleverd. De gehele dag gewacht niets gezien. ‘S avonds om 11 uur staat er in de app geleverd. Bij navraag ook opnieuw moeten sturen.
Al twee keer op het verkeerde adres geleverd.

De laatste vier zendingen 1 ineens goed na 5 dagen geleverd.

Mijn ervaring met vervoerders van goed naar erg slecht

TNT
UPS
DHL
Post.nl
Transmission
GLS
Bpost
.
.
.
.
.
DPD

1 like

Heb je besteld bij een bedrijf? Dan is het risico tot ontvangst voor de verzender. Leuk is anders, maar als je het de spits opdrijft, dienen ze je geld terug te geven of het goed opnieuw te verzenden.

1 like

Klopt, maar contact krijgen met de ‘klantenservice’ van Monsterwatches is nog moeilijker. :grimacing:

OT: Misschien eens kijken of er ergens in de buurt een DPD afhaalpunt is wat geopend is. Het kan zomaar ineens daar liggen is mijn ervaring…

1 like

Of anders om, is al lang een probleem.
Deze site en het web staat er vol mee.
Ik zou nog een weekje geduld hebben.

Ondertussen goed ontvangen! Track & Trace ging van “onderweg” op 07/01 naar “onderweg” op 13/01, dus dit gaf me toch hoop dat het pakketje nog in omloop was. Gisterenochtend zag ik dat het 's morgens vroeg in een sorteercentrum in België lag en iets na de middag stond de bezorger aan de deur :smiley:

5 likes

Gelukkig maar.

1 like