VERMIST: Seiko SNE498P1 Solar

Wat ik trouwens wel echt schandalig vond was dat omstanders eergisteren bij een ongeval gewoon uitstapten om te filmen. Gelukkig heeft iedereen die filmend betrapt werd een bekeuring ontvangen.

En ook ik heb veel respect voor de mannen en vrouwen op straat, laat dat duidelijk zijn.

1 like

Wij moeten tegenwoordig ook op afspraak aangifte doen bij een leeg politiepost met een beeldscherm waar dan een agent op verschijnt en de aangifte opneemt. papieren van de aangifte krijgen we niet.

Lekker man, bezuinigen! Ipv te bezuinigen, investeer de 100en+ miljoenen aan in beslaggenomen drugsgeld in de politie…

Succes in ieder geval en mocht ik tijdens mijn zoektocht dit exemplaar tegenkomen, dan laat ik het weten.

Ehhhh. Dat zou betekenen dat de politie dit op straat moet verkopen en dat lijkt me ook weer niet de bedoeling :sunglasses:

1 like

Drugsgeld verkopen?

Als dat onder marktwaarde gebeurt, heeft dat positief effect op de illegale aanbieders…

1 like

Zeker. Want die kopen het op en verkopen het weer met dikke winst. :joy:

1 like

Als het meer is dan de inkoopprijs? :thinking:

Dan zit er toch nog steeds ruime marge op? Want het wordt onder de marktprijs verkocht lees ik net. En dan hoeven ze het niet uit Colombia te halen met alle risico’s van dien. Dus dan is de winst even goed nog prima. Maar goed.

Een vermiste Solar dus. Vervelend Perry!

2 likes

Oké, misschien mijn schuld dat het een ander verhaal in een vermissingstopic is, maar we dwalen af.

Ik had het over in beslag genomen GELD, verdiend met drugs, ander woord drugsgeld.

Lijkt me stug dat je in beslag genomen geld eerst moet verkopen.

Pfff wat zonde, ik hoop dat het snel gevonden kan worden.

1 like

is hij aangetekend niet sowieso tot een bepaalde waarde verzekerd bij PostNL? Ik neem aan dat als (de inhoud van) het pakketje is verdwenen, er niet veel moeite in zou hoeven steken om het geld te krijgen? Of zie ik de wereld nu te roze?

Snap dat het ook gewoon om het idee gaat, rot dat zoiets gebeurd, hopelijk wordt hij terug gevonden, Succes!

1 like

Yes. Vijfhonderd.

2 likes

Balen. Overigens hier wel een goede ervaring met de schadeafhandeling van PostNL. Een tijdje geleden een drietal vintage horloges met een waarde van zo’n 2000 euro ter reparatie gestuurd en nooit aangekomen. Keurig de marktwaarde gekregen zonder dat ik een bonnetje kon overleggen.

Dit was overigens de laatste keer dat ik verbaal de verzekerde waarde opgeef in een winkel. Doe het nu altijd digitaal.

Succes met de zoektocht en verdere afhandeling!

1 like

Ja klopt, zo’n zending is tot 500 euro verzekerd.
Na een tijd gaat PostNL tot uitkering vd schadevergoeding over. Eerst moet je overleggen waar je zelf voor gekocht hebt, dit bedrag keren ze uit. Kun je inkoopprijs niet aantonen dan 40% korting op het bedrag waarvoor je verkocht hebt. PostNL keert over het algemeen niet zonder slag of stoot uit, lees ik op Internet, vaak wijzen ze claims af. In zo’n geval zul je naar de rechter moeten…
Alle moeite die je moet doen schadevergoeding te krijgen, afspraken met de ontvangende partij te maken, kosten die je maakt nogmaals een (vervangend) horloge te zenden of ontvangen bedrag terug te storten, etc. worden niet vergoed ook.

Wat je in zo’n geval niet snapt dat iemand in de “postketen” het risico neemt iets van relatief lage waarde - zeker bij verkoop aan een pandjeszaak - achterover te drukken en als de persoon hiervoor gepakt wordt vrijwel nergens meer aan het werk komt. Een VOG zul je de eerste jaren niet meer krijgen met dit feit in je strafrechtelijke documentatie.

1 like

Ah okee, gelukkifg zelf nooit problemen gehad met zoekrakende pakketjes… Rot dat het allemaal zoveel moeite kost ondanks dat de schuld duidelijk bij PostNL neer te leggen is.
Over de dief, ik gok dat je gewon erg pech hebt gehad, willekeurig een pakje bekeken en gezien dat er iets leuks in zat, kan best dat het ook niet eens om de waarde gaat. toen ik een tijd geleden bij de albert heijn werkte is er ooit een collega van me ontslagen doordat hij een blikje euroshopper energy drink (29 eurocent) had gestolen na werk, hij had er trek in en de winkel (en dus de kassa’s) waren al dicht…

Nogmaals, succes, ik hoop dat het snel op een goede manier afgehandelt wordt

1 like

Maar kan het niet zo zijn dat het pakketje nog ergens ligt, als zijnde tussen de verkeerde stapel ligt, van de kar gevallen, etc?

Ik heb het ook een keer gehad, was het pakketje van de kar gevallen en in de winkel blijven liggen. Dit was een klein pakketje, daarom doe ik tegenwoordig alles in een te grote doos zodat het goed opvallend is.

1 like

Ja dat is inderdaad al een stuk beter, groot verpakken, verzendkosten blijven gelijk. Ik verpakte ook in een grote doos, maar heeft in dit geval niet geholpen…

Het hele traject is inmiddels door PostNL bekeken, maar helaas niets gevonden…PostNL afgiftepunt mocht ik zelfs zelf alle schappen bekijken, maar helaas…

Maar uiteraard houden we hoop, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :wink: Heb een aangetekende brief na 4 maanden eens alsnog ontvangen jaren geleden, na uitbetaling van de schadevergoeding aan de afzender zelfs :slight_smile:

3 likes

Helaas, ander kast deksel nummer.
830***

Gr Erik

2 likes

Bedankt voor het checken iig!