Vermist (vermoedelijk gestolen) Emkoza Zakhorloge 1979

Goedenavond allen,

Mocht dit topic niet zijn toegestaan, dan hoor ik het graag.

Mijn naam is Selina Veenendaal en ik ben lid geworden om te vragen of dit zakhorloge is opgedoken. Het betreft een zilverkleurig Emkoza zakhorloge antichoc, aangeschaft in 1979. Het is door mijn schoonouders bij de plaatselijke juwelier in Elburg gebracht, juni jl., om te laten schoonmaken en bij verzending door de juwelier vermist geraakt. Inmiddels mogen we aannemen dat het gestolen is. Vanwege de emotionele waarde willen we het graag terug.

Uiteraard wordt dit door betreffende juwelier netjes afgehandeld, hiermee hebben we het erfstuk niet terug.

Mocht het langskomen of worden aangeboden, dan hoor ik dat graag natuurlijk.

We houden het in de gaten.
Wanneer heeft de juwelier het verzonden?
Door Covid Ă©n vakantietijd kan de aflevering nogal worden vertraagd, dus misschien komt het pakje binnenkort alsnog boven water (dat horen we dan ook graag). :four_leaf_clover:

Dank! Dat wordt gewaardeerd.

Het is rond 14 juni verzonden en koeriersdienst heeft het pakket niet meer kunnen traceren helaas.

Is er wel track and trace gebruikt door de juwelier…? Oftewel, aangetekend/verzekerd verzonden?

Ja, maar helaas zonder enig resultaat

Heb dit met een koeriersdienst wel eens gehad. Maanden (!) later kreeg ik alsnog mijn zending horlogeglaasjes.

Stel dat het een levensreddend, kort houdbaar medicijn was geweest… :roll_eyes:

Verzend je die ook via PostNL of DHL? :thinking:

Was maar hypothetisch hoor. Je zult het opgestuurde item maar net snel nodig hebben. Het was DHL trouwens, en ik verstuur daar nooit iets mee.

1 like

Daar hopen we dan maar op. En inderdaad is het niets noodzakelijks gelukkig. We vinden het alleen zo verdrietig!

1 like

Hallo Selina,
Toevallig zag ik dit horloge als vermist staan en ik weet niet of je nog actief bent op dit forum.

Ik heb eenzelfde horloge sinds 1981/1982. Het is van zilver en destijds gekocht bij Kok Juweliers in Rotterdam voor ca. 700 gulden; het was een geschenk van mijn vriendin destijds (geen partner meer nu). EMKOZA staat trouwens voor M.Koster & Zonen, Amsterdam.
Het hangt bij mij al die jaren in een stolp; maar het heeft vrijwel niet gelopen qua uren; is dus in nieuwstaat.

Ik begrijp dat je verloren gegane horloge een erfstuk is en dit is natuurlijk een ander horloge, maar misschien heb je toch interesse.
Alsdan hoor ik het wel.
Groet, hoekenees, tel (verwijderd door beheer)

3 likes

Hallo Gerard,

Het horloge is niet meer boven water gekomen helaas.

Inmiddels hebben mijn schoonouders een nieuw erfstuk gekocht voor de volgende generaties en dus een nieuwe, oude traditie voort kunnen zetten.

Evengoed bedankt voor je reactie!!

Groet Selina

Graag gedaan, was een suggestie.
Groet, Gerard.

1 like