Als echte millennial moest ik even googlen naar een Nederlands alternatief.
Gevonden. “M.i.” oftewel mijns inziens.
Terug naar het onderwerp.
Dit is naar mijns inziens toch wel heel leuk gedaan;
Als echte millennial moest ik even googlen naar een Nederlands alternatief.
Gevonden. “M.i.” oftewel mijns inziens.
Terug naar het onderwerp.
Dit is naar mijns inziens toch wel heel leuk gedaan;
“In my opinion” maar dat is enkel “chat taal”. Zeker geen Nederlands of Vlaams.
Mijn Vlaamse vriendinnen zeiden altijd dat ze Belg waren en ik een Ollander, terwijl ik uit Utrecht kwam. Moeilijk.
Mijn voorvaderen waren Vlamingen, maar spraken enkel iets dat op Frans leek. De bekendste sprak geen Nederlands.
Leve Europa!
Ik vind het afgezaagd. Maar wellicht kijken wij westerlingen niet snel meer ergens van op en is zo’n achterzijde in sommige landen nog gewaagd.
Lijkt mij zeker het geval. Durf zelfs te stellen dat er landen zijn, waar dit soort verborgen vulgariteit strafbaar is.
In het westen werden ze begin 19de eeuw ook vernietigd en had de kerk ze verketterd.
Lijkt mij een leuk conversatie horloge in het midden oosten
. Als ik moest gokken, is die markt tegenwoordig weggelegd voor rijke Aziaten.
eerder fabuleus
Geen idee…![]()
Maar als iemand dat bandje kan gebruiken dan hoor ik het graag!
Binnen anderhalf uur de live GPHG …in 1 van de categorieën zit deze Andersen WT splitsecond !!
Ik zou deze zeker als winnaar selecteren
Maar wacht even, het is geen 24-uurs horloge, en de subdial op 6 uur geeft dezelfde tijd aan? Of zit het anders.
Oe, nice🤤
Vind de wijzerplaat wel wat klein. Hij was mooier als chrono split second zonder worldtime denk ik, maar goed. Het horloge is ver boven mijn loonschaal
Mooi artikel op Hodinkee over de sublime Splitsecond WT
Ik wou hier een link plaatsten maar dat lukt mij precies niet meer ??
Anyway, meest recente artikel dus op Hodinkee
Is tijdelijk geblokkeerd voor TL-1 vanwege een hack op het HF eerder dit jaar.
Meer dan de moeite waard om hier 35 minuten aan te spenderen…
Mooie weergaven van de belangrijkheid en geschiedenis van Svens Andersen
De communication 45
Voor mij de mooiste WT ooit gemaakt
Mooier dan alle voorafgaande Andersen WT, en mooier dan eender welke Patek, Vacheron, Breguet of … WT
AI is dit uiteraard persoonlijk smaak ![]()
Leuk topic. Ik kende het merk niet maar erg de moeite waard van het lezen en bekijken. Dank voor het delen.
Wat een mooi boek. Dank voor het delen van de plaatjes.
En… omg!! Durf ik te mopperen dat ik knoffelpoten heb…
Maakt die man dat moois met zulke handen?
En voor zij die de moeite doen om dit topic te lezen…
Momenteel kan je via Instagram een bericht sturen naar Andersen Geneve en ze sturen je het boek gratis op.
Geen idee hoe lang ze dat nog gaan doen want dat ze minimum hun kosten voor shipment en drukwerk zouden rekenen lijkt mij niet meer dan normaal.
Maar momenteel dus een super mooie geste van Andersen door dit echt mooi en interessant boek gratis te bezorgen
Die handen zijn van Marco Poluzzi …
Sommige die diep genoeg in horlogerie zitten zullen JPH wel kennen. Die initialen staan vaak Jean Pierre Hagmann. Wellicht de bekendste horloge kasten maker die vooral voor Patek en andere grote kasten maakte voor de grande complications.
Marco Poluzzi is eigenlijk van hetzelfde niveau en in die wereld waarschijnlijk evenwaardig maar Hagmann kreeg meer aandacht. Ik denk dat Poluzzi meer onder de radar zit.
Poluzzi doet dit al meer dan 50 jaar met de hand en gebruik voor zo ver ik weet geen CNC, de mens is 83 jaar … dus dat de man met deze handen fantastische dingen maakt spreekt voor zich.
In 2022 kocht Andersen Geneve het atelier en sindsdien maakt Poluzzi enkel nog kasten voor Andersen.
In het verleden werkte Andersen samen met JPH en enkele andere. Vanaf wanneer Poluzzi op de proppen kwam weet ik niet precies