Vermoeiende Hodinkee gasten

Ik citeer: AP has a history of mixing metals and this is a killer high-end every day watch that adds a dose of specialness to a watch we see in the watch community often: $34,800

Een alledaags horloge, voor 35.000 pegels. Wat een dwaas. Hoe krijg je het uit je pen en langs een eindredacteur? Wss is hij het zelf: de pen en de eindredacteur.

7 likes

:grinning:
Er staat ‘high end everyday watch’. Dus een horloge voor elke dag uit de hoogste regionen. Wat anders dan ‘alledaags’.

4 likes

ik denk dat supah het wel bedoelt als een horloge voor alle dag

Tsja, ze schrijven nou eenmaal de laatste tijd voor een publiek dat dit soort dingen wel als “every day watch” draagt.

Ja we verfoeien ze allemaal, maar we zijn ook de eerste om de site te lezen, te kwijlen op hun bandjes, of om #hodinkee te zetten na elk instagram bericht
 :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik lees daar nooit, werkelijk nooit! Hebben ze mooie bandjes? Gewoon mooi of gehyped mooi voor werkelijk krankzinnige prijzen?

Wat denk je zelf? Ko maakt ze minstens even mooi, voor ongeveer 1/4de van de prijs.

1 like

Ik denk zelf het mijne maar wellicht was ik enorm abuis.

1 like

Ko maakt mooie bandjes, heb er zelf genoeg. Maar de kwaliteit van Hodinkee (of leverancier JPM) benadert die absoluut niet. De bandjes van JPM zijn van een heel ander niveau.

4 likes

Hells no! Om die reden draag ik ook geen kleding met opzichtige logo’s. Als je wilt dat ik reclame maak voor je merk mag je me daarvoor betalen. Ik hanteer schappelijke tarieven :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Dat. Ze zitten nu eenmaal wat meer in de high-end richting.

Maar ik kom er ook slechts een paar keer per jaar en dan doorgaans via een externe link.

Van de Hodinkee website, sectie ‘advertisement’:

The typical HODINKEE reader holds a master’s degree or higher, browses from his professional office, earns more than $200,000 per year, owns seven watches, and purchases, on average, three watches per year with an average value of $7,000 or higher per watch.

https://www.hodinkee.com/pages/advertisement

4 likes

Ze weten het inderdaad mooi te verkopen die advertisement :wink:

Dan voelt de klant zich beter terwijl hij full retail aftikt :slight_smile:

Hetzelfde als een promovendum verzekering, alleen voor hoger opgeleiden

1 like

Over de Cartier Tank:

“The price on this watch ranges from $20,000 to $23,000 which is pricey for an everyday watch (even for me)” :slight_smile:

Neuh, Hodinkee is mij zo lang ik iets met horloges doe al te snobistisch en
 ja
 Gesponsord. Want het is net alsof je een Elle doorbladert: Alleen maar advertorials. Dan liever de watch snob. Die is tenminste lollig snobistisch.

Neuh. Tussen Hirsch, Rios en Colareb ben ik voorzien. Oh, en MirosTime. :slight_smile:

Ook niet. Maar ik doe dan ook geen social media van ome Mark.

Leuk, even kijken of ik bij hun target audience hoor:

Check, hoger.

Alleen als dat een eufemisme voor de plee is.

Veel, véél minder.

Aanmerkelijk meer.

Ja dat gaat hem gezien de letterlijk en figuurlijk onfortuinlijke combinatie van de vorige twee punten niet worden dus.

Goed, the ‘dink kan blijkbaar uit m’n bookmarks :wink:

16 likes

Hodinkee is nog steeds een toonaangevend medium maar blijkbaar zijn ze zoveel met ultra premium bezig dat 10k voor hen een affordable watch is geworden terwijl dat hier toch echt ultimate grail niveau is.

Dit is soms wel wat irritant maar ze schrijven nog steeds mooie items.

2 likes

Ik lees daar al tijden niet meer. Weet niet of het nog steeds zo is maar heb daar zelden (misschien wel nooit) iets kritisch gelezen. Kwam erg gesponsord over, alle fabrikanten/sponsors behagen anders krijg je geen nieuwe horloges meer te reviewen. Dan kan ik net zo goed de folder van de fabrikant pakken.

3 likes

doe jij dat dan?

Natuurlijk is Hodinkee zwaar gesponsord. En kritische noten van een horlogesite moet je niet al te vaak verwachten. Ze leven immers van sponsoring en verkoop. Of is er iemand hier die contributie betaalt aldaar?

En ze schrijven veel over duurdere horloges. Ik vind dat heerlijk. Niet omdat ze al dan niet binnen mijn budget vallen, maar omdat ik ook graag naar high end horloges kijk en erover lees. Zo gaan ook veel mensen naar de Autorai on zich te verdringen bij Ferrari. Meestal niet om kopen lijkt me.

Kortom: ik zie het probleem niet.

10 likes