Ik citeer: AP has a history of mixing metals and this is a killer high-end every day watch that adds a dose of specialness to a watch we see in the watch community often: $34,800
Een alledaags horloge, voor 35.000 pegels. Wat een dwaas. Hoe krijg je het uit je pen en langs een eindredacteur? Wss is hij het zelf: de pen en de eindredacteur.
Ja we verfoeien ze allemaal, maar we zijn ook de eerste om de site te lezen, te kwijlen op hun bandjes, of om #hodinkee te zetten na elk instagram berichtâŠ
Ko maakt mooie bandjes, heb er zelf genoeg. Maar de kwaliteit van Hodinkee (of leverancier JPM) benadert die absoluut niet. De bandjes van JPM zijn van een heel ander niveau.
Hells no! Om die reden draag ik ook geen kleding met opzichtige logoâs. Als je wilt dat ik reclame maak voor je merk mag je me daarvoor betalen. Ik hanteer schappelijke tarieven
Van de Hodinkee website, sectie âadvertisementâ:
The typical HODINKEE reader holds a masterâs degree or higher, browses from his professional office, earns more than $200,000 per year, owns seven watches, and purchases, on average, three watches per year with an average value of $7,000 or higher per watch.
âThe price on this watch ranges from $20,000 to $23,000 which is pricey for an everyday watch (even for me)â
Neuh, Hodinkee is mij zo lang ik iets met horloges doe al te snobistisch en⊠ja⊠Gesponsord. Want het is net alsof je een Elle doorbladert: Alleen maar advertorials. Dan liever de watch snob. Die is tenminste lollig snobistisch.
Neuh. Tussen Hirsch, Rios en Colareb ben ik voorzien. Oh, en MirosTime.
Ook niet. Maar ik doe dan ook geen social media van ome Mark.
Hodinkee is nog steeds een toonaangevend medium maar blijkbaar zijn ze zoveel met ultra premium bezig dat 10k voor hen een affordable watch is geworden terwijl dat hier toch echt ultimate grail niveau is.
Dit is soms wel wat irritant maar ze schrijven nog steeds mooie items.
Ik lees daar al tijden niet meer. Weet niet of het nog steeds zo is maar heb daar zelden (misschien wel nooit) iets kritisch gelezen. Kwam erg gesponsord over, alle fabrikanten/sponsors behagen anders krijg je geen nieuwe horloges meer te reviewen. Dan kan ik net zo goed de folder van de fabrikant pakken.
Natuurlijk is Hodinkee zwaar gesponsord. En kritische noten van een horlogesite moet je niet al te vaak verwachten. Ze leven immers van sponsoring en verkoop. Of is er iemand hier die contributie betaalt aldaar?
En ze schrijven veel over duurdere horloges. Ik vind dat heerlijk. Niet omdat ze al dan niet binnen mijn budget vallen, maar omdat ik ook graag naar high end horloges kijk en erover lees. Zo gaan ook veel mensen naar de Autorai on zich te verdringen bij Ferrari. Meestal niet om kopen lijkt me.