VerNieuwde Aanwinst Breitling J-Class

Ik kocht eind vorig jaar deze Breitling: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,67197,67197#msg-67197 en vroeg mij af, eigenlijk sarcastisch, of het een koopje was. Later toen ik 'm binnen had bleek dat toch geen koopje en vroeg ik mij af (ook sarcastisch) of ik een stuk rotzooi had gekocht": http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,67197,69140#msg-69140

Oei oei oei, zelfs weinig geld kan veel zijn voor een Breitling. Maar redding was nabij, ik kreeg een PB van Morse (eigenlijk van zijn baas) waarin hij precies verwoorde wat ik van plan was: Als je van plan bent om dit uurwerk niet te laten restaureren en “stilletjes te vergeten”. Dat was ik, maar Chris ging verder dan ben ik wel bereid om een (vrijblijvende) poging tot restauratie te wagen. Dat liet ik mij geen tweede keer aanbieden! Ik had natuurlijk al wel eens wat gezien van wat Chris kan!
Het horloge ging naar Chris en ik kreeg regelmatig updates van de voortgang. Het leek erg, toen nog erger maar ook gloorde er regelmatig hoop en uit eindelijk… was het horloge klaar! Dat is al weer even geleden maar ik ben het horloge samen met mijn vrouw vandaag bij Chris in Belgie gaan halen en dat kan niet zo maar even. Het werd een leuk uitje, hoewel wat kort omdat wij onze kinderen op tijd weer bij mijn ouders moesten afhalen maar precies lang genoeg om ten eerste natuurlijk mijn prachtig herstelde Breitling in ontvangst te nemen, Chris’ vrouw en de echte Morse aangenaam te leren kennen en Chris verzameling te mogen bekijken. Dat is nog al wat, een prachtige verzameling in overigens een mooie werkkamer! Na een lunch met Brusselse wafels gingen mijn vrouw en ik weer op huis aan, hartelijk dank voor het gastvrije ontvangst en natuurlijk het prachtig herstelde horloge!

Nu het horloge, ik ben niet zo’n goede fotograaf en met avondlicht is het helemaal niet best. Daarbij komt dat de plaat prachtig diep zwart en glanzend is. Maar een paar foto’s zijn toch toonbaar. En ik hoop dat Chris de foto’s van zijn herstelwerkzaamheden er bij post, die zijn fantastisch en dan kun je gelijk zien wat er allemaal is gebeurt!

Het horloge heeft dus een stalen kast maar een gouden lunet, wijzers en indexen. De plaat is prachtig diep zwart en weerspiegeld mooi (zie de secondewijzer op deze foto):

Hier een foto buiten. De wolken in het glas even wegdenken, maar zo zie je het contract mooi. Het bandje dat Chris er aan heeft gedaan vind ik zelf er erg goed bij staan:

Chris, nogmaals hartelijk dank, het is een prachtig horloge geworden, ik had niet verwacht dat het mogelijk was!

Wat een mooi verhaal weer! Goeie actie van Morse en heeft zo te horen/zien prachtig resultaat geleverd. (tu)