Vernieuwde NA: IWC Pilot’s Watch Chronograph Mechaquartz

Heel mooi horloge zo! Maar wat een vondst om een nota bene onafgewerkte originele kast te vinden!? Leuk om zo dat vergelijk te zien. Veel plezier ermee :ok_hand:

1 like

WoW, geweldig. Gefeliciteerd!

1 like

Heel mooi gedaan! Wat een verschil tussen oud en nieuw :dizzy_face:
Enjoy!

1 like

Nee, de kast is een geheel. Van de nieuwe kast is alles opnieuw gesatineerd afgewerkt en de binnenste ring rondom het glas gepolijst, zoals het hoort.

Waarom ik hem toch heb gekocht/ gehouden: gekocht op C24 van een particulier met slechte foto’s. Pas na verloop van tijd gerealiseerd dat ik toch geen glimmende kast wil als dat niet zo hoort en toen had ik hem al…

2 likes

Heel vet @KaiseRRuby wil ik weleens onder het genot van een drankje in een lokale kroeg bewonderen

1 like

Van harte uitgenodigd!

1 like

De band heb ik helaas niet. Heb wel veel aan jouw tips gehad, heb namelijk wel de Kaufmann / IWC band waar hij ook op geleverd werd via jouw referentie gekocht.

1 like

U vraagt, wij draaien:

Iets saaier wat mij betreft. Heb ook nog deze band, ooit van @BG1 overgenomen. Dit ga ik ook nog eens proberen.

7 likes

Ben benieuwd! Wijzers heb ik zelf niks aan gedaan.

1 like

Nou nou, vind dit in IWC’s historie nou net de spannendste periode. Zo maar een selectie:

3705 keramische pilot

3755 keramische da vinci

il destriero scafusia

5251 46mm spiegelei

5240 minute repeater

GST perpetual calendar chrono

En dan laat ik mijn Romana perpetual calendar of de interessante mechaquartz waar dit topic over gaat nog buiten beschouwing. Ik vind ze niet allen even mooi, maar er gebeurde daar wel wat met Blumlein en Kurt Klaus in de house.

@KaiseRRuby Erg mooi geworden! Persistance pays, in dit geval. Mooi dat je het horloge niet op hebt gegeven, maar weer in nieuwstaat terug hebt kunnen brengen. Kan me alleen maar voorstellen hoe mooi het moet zijn om hem nu te kunnen dragen zoals hij ooit bedoeld is.

4 likes

Uiteindelijk een mooi eindresultaat, ook een mooi uurwerk die mecaquartz.

1 like

Super opgeknapt. Leuk verhaal ook met die kast.

1 like

Ah, ja dat is zeker waar. Zelfs blauw vind je vrijwel niet terug in die periode. Andere kleuren al helemaal niet.

Dat snap ik wel :innocent:

Heel fijn om te lezen en prachtig hoor. Heel mooi.

1 like

Magnifiek!!!

1 like

Fantastisch eindresultaat. Proficiat. Prachtige chrono

1 like

Heel mooi werk!

Prachtig horloge!

1 like

Knetters!

Da’s heel mooi geworden! :ok_hand:

Geniet ervan!

1 like