"Verouderde" Seiko SKX met vocht schade

Leuke mod!
Mijn Ferrari heb ik ook het liefste zo:

Maar zonder gekheid, het valt wel een beetje inde catogorie broeken met gaten er in en vintage look gemaakte spullen.
Goede poging maar blijft achter bij natuurlijk verweerde / geleefde horloges.

1 like

Dank je wel en helemaal waar.

Maar niemand biedt een origineel geleefde kast aan…:blush:

1 like

Geef me een paar jaar, en ik kan je een SRP639 aan de hand doen die redelijk afgeragd, eh, pardon, doorleefd gaat zijn.

Uiteraard tegen meerprijs: Het kost allemaal moeite en tijd. :slight_smile:

2 likes

Je bent mijn held hoor! Vind het geweldig… zou haast willen ruilen tegen een mooi exemplaar!

1 like

laat je vrouw het maar niet horen

4 likes

Dat is een proces met een lange weg te gaan. Die blijft maar knap…

3 likes

bijna goed, het is een Honda Civic

5 likes

Het zou tegen de coutume populaire, ja, zelfs tegen de beleefdheid indruisen om daar hulp bij aan te bieden.

Dat doe ik dan ook niet. :slight_smile:

3 likes

Knaag maar raak voor een knaak :v:

5 likes

Maar dan betere kwaliteit (het is tenslotte Japans). En ik mag het zeggen, ik heb er drie gehad en toen over op Japans… :laughing:

Oh, met jou kan ik praten! :sunglasses: Hier even de klassieker van de toekomst… En deze is dus al 2(!) modellen geleden, voor het eerst op de markt 11 jaar geleden.

ja dat is een schitterend karretje, nog steeds lekker futuristisch

en het rijdt top

Ècht wel! Ik heb de “gewone” 1.8, 140pk, dat ding doet bochten, daar mis je de dubbele wishbones van vroeger ècht niet mee.

Ik heb destijds de 2.2 diesel overwogen maar die stootte net teveel gram politiek correcte klimaathysterie uit om in de juiste bijtelling categorie te vallen.

2 likes

Ja gaat hard tegenwoordig.
Mijn volgende auto wordt een Volkswagen Diesel die doen niet mee aan al die politiek correcte Klimaathysterie :upside_down:

2 likes

Ja, diesels, een uitstervend ras en gelukkig maar… :imp:

Ik hou wel van verweerde horloges maar dit ziet me er te onnatuurlijk uit.
Patina moet eigenlijk ontstaan door jaren lang gebruik/misbruik vind ik.

2 likes

Zuinig opgevoed als ik ben, wil ik alles zoveel mogelijk “als nieuw” houden… Het bewust oud maken gaat tegen mijn hele idee in van zuinig zijn op je spullen. In de VS kom ik ook die overdreven adoratie tegen voor “versleten”, “verroest” en “patina”.

“I tell you what son, patina is overrated!”

1 like

Ik ben ook van het mooi houden en niet van het nep patina en zogenaamd oud! Koop dan een echte vintage!

Verder miste ik dit deze gif nog in deze thread:

P.s wel creatief gedaan!!! :smirk:

1 like

Behalve mijn Seiko SQ200 duiker die dus heel veel heeft meegemaakt, ben ik exact hetzelfde. Ik draag ieder horloge heel zuinig, mede vandaar deze mod om weer eens een echte beater te hebben.

Dit doel is hij overigens aardig voorbij geschoten want nu één dag verder, draag ik deze ook alweer zuinig.:relieved:

Vermoedelijk ga ik hem terugbouwen naar een mooie uitvoering, maar wel met de slanke kast.:heart_eyes:

De titel van het volgende draadje kon dan wel eens “SKX van lelijk eendje naar mooie zwaan” worden.:blush:

2 likes