"Verouderde" Seiko SKX met vocht schade

Dank je wel Roel, top aanbod!:+1:

Dank je wel Stefaan maar voor een turtle heb ik (voorlopig) nog te veel respect.:relieved:

1 like

Dat van die schandpaal, da’s nou ook weer niet nodig.

Maar die SKX is zo grondig verneukt dat het geen SKX meer is. Ik zou 'm in de kliko lazeren, met pijn aan het hart, want dat heeft dat arme ding nu ook weer niet verdiend.

Hoe meer ik van dit soort mods voorbij zie komen, hoe meer ik een hekel krijg aan projecten die het ontwerp van de SKX gewoon teniet doen. Ik merk dat ik dit gewoon heiligschennis vind.

Sorry. Het is cool gedaan en bedacht, maar had je daar geen Tag Heuer of een ander zielloos ontwerp voor kunnen pakken?

2 likes

Slanke kast lijkt wel cool :slight_smile:

1 like

Dank je wel voor dit hartgrondige betoog want het brengt namelijk de volgende vraag bij me op; zou deze actie met een willekeurig ander en goedkoop horloge meer worden geaccepteerd?

En nee, laten we niet gaan discussiëren over welk merk/type dat dan moet zijn maar wordt het minder geaccepteerd omdat het een Seiko is???

Dank en dit is precies waar het heen gaat wanneer ik op dit horloge ben uitgekeken.
Het geheel oogt nu veel kleiner omdat de bezel insert aan binnen- en buitenkant glimmend zijn. Op zich een aardig effect.

De volgende stappen worden (ooit eens):

• keramische bezel insert
  • bezel gebeurd niets aan (vandaar nu nog standaard gelaten)
  • nieuwe wijzerplaat
  • standaard wijzers
  • saffier
  • kast nog iets slanker en netjes afgewerkt.
    (dit is dan nog de enige aanpassing)

En dan is hij definitief klaar.
De eerste foto verraad het al want wanneer je er dan van boven op kijkt, zie je alleen de bezel zonder dat de kast er aan de zijkanten uitsteekt en daar krijg ik een enorm “warm fuzzy” gevoel van.:grin:
Die gaat dan nooit meer weg!

2 likes

Laten we dit de ‘Christopher Walken’-behandeling noemen :slight_smile:

2 likes

Wel met je eens, modding wordt een steeds ruimer begrip.
Maar als ik een 5je aan barrels sla is het ook weer niet goed.
Seiko modding ligt al weer een tijd achter me en ik zie dit alles
met lede ogen aan.

Doe dan aan echte modding, knal je auto met 130 achter op de rij
wachtenden bij de pomp.

DONT TRY THIS AT HOME :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Doe eens gek heb het lef en gebruik de volgende keer een Rolex Sub…wordt die alleen maar meer waard van :smile:

1 like

Stuur maar op…:wink:

:grin:

1 like

Da’s een hele goeie vraag.

Nogmaals: Het is cool gedaan en bedacht, net als veel van die übermods van ome @HanDavinci. Maar het knaagt.

Seiko maakt net als vele andere merken ook hele sloten horloges die het noemen absoluut niet waard zijn. Da’s eigenlijk het gros van wat er bij juweliers ligt. Het zou mij niet interesseren als je die Seikotjes een transformatie zou geven omdat dat dat allemaal zielloze of onopmerkelijke ontwerpen zijn.

Waarom het specifiek bij de SKX steekt is ten eerste omdat dat ding iconisch is, en ten tweede omdat de SKX nagenoeg perfect ontworpen is: De proporties, functie, het uiterlijk zorgen er voor dat het horloge er met bijna alle banden die je er op slingert en onder alle omstandigheden gewoon cool uitziet.

Er zijn “iconische” Seiko’s die die status bij mij niet hebben: De Sumo mag je van mij ook modden, omdat ik dat ontwerp gewoon niet goed vind: De lugs zijn belachelijk lang, die kast is gewoon koddig groot. De Shogun is te nietszeggend. De nieuwe Turtle is te groot… Die interesseren me niet. Zelfs de MarineMaster is een dikke knots waar je best een stuk af zou mogen schaven. Monstertjes: Ach, die zijn zo lelijk en Seiko zelf heeft er al zoveel mods van uitgebracht, daar valt niks meer aan te verkloten.

Maar de SKX is een icoon. Eén van die dingen waar je niet te veel aan moet rommelen:

Deze niet pimpen.

Hier vooral geen dessins op.

Hier kun je nog eens een kleurtje aan de dop geven, that’s it.

Nuffsaid.

Hier lekker niks meer aan doen.

Hier kun je nog eens een tijdmachine inbouwen, maar ook het uiterlijk met rust laten aub.

Hier ook geen garage naast bouwen.

Die nieuwe 62MAS komt aardig in de buurt van een horloge waar je ook niet mee rommelt.

3 likes

Ik vind hem wel lekker rustig. En geen angst meer voor krassen!
Lekker doorgaan, al doende leert men.

1 like

Helder valide verhaal, dank!

Ik heb om meerdere redenen een SKX gekozen:

• met dank aan Han er met dit type ingerold
  • prijs/kwaliteit verhouding
  • waterdicht comfortabel “tankje”
  • veel en snel gebruikt beschikbaar
  • veel en snel onderdelen beschikbaar

Allemaal rationele overwegingen omdat ik het iconische gevoel (nog) niet bij dit type heb. Dit gevoel leeft overigens blijkbaar best breed getuige de grote hoeveelheden waarin dit horloge is/wordt verkocht aan liefhebbers.

Ik heb ook nog een SNZH55 liggen om ooit nog eens wat aan te passen, misschien een betere optie al wil ik graag een schroefkroon dus het zal misschien toch de SKX wel blijven vrees ik. :relieved:

Al zet je me wel aan het denken.:thinking:

1 like

Toch hoedje af voor de mod. Ik heb een nacht over geslapen en hoewel de eerste indruk toch schrikken is, vind ik het geslaagd in de opzet. Ik denk niet dat ik hem zou dragen, mede omdat de lume weg is, maar toch mooi gedaan!

1 like

De vlekken op de dial vind ik minder, al snap ik de uitdaging. Voor de rest vind ik hem best geslaagd.

Ik hou wel van afgeleefd en gebruikt. :sunglasses:

1 like

Dank je wel!

Ik ben zelf wat afhankelijk van lume omdat ik 's nachts nog wel eens wakker wordt en dan wil weten of het nog de moeite loont om verder te slapen en hier moet ik het nu mee doen. Het geeft overigens wel een beeld hoor. :blush:

1 like

in de auto-scene wordt dit ‘ratlook’ genoemd volgens mij…

Hier bovenstaand uitstekend uitgevoerd in mijn beleving.

Ik moet zeggend dat ik de uitstraling van de SKX qua authenticiteit prima geslaagd vindt! Maar ook ik hou mijn klokken het liefst zo net mogelijk, op een na, die is door het leven getekend en dat moet zo blijven, die schades vertellen over een deel van mijn leven.

2 likes

De grap is dat 20 jaar productie, een cult-status, lage prijs en bomb-proof ontwerp er ook voor gezorgd hebben dat ie juist voor de Mod-scene zo aantrekkelijk is. Het is een soort van Golf, eigenlijk.

Een mooi compliment.

Maar blijf vooral modden! Op het moment dat je mensen echt over de pies krijgt met je mod, heb je toch iets goed gedaan.

2 likes

Dank je wel en de wijzerplaat heeft notabene nog het langst geduurd…:grin:

De achterkant was echt helemaal geweldig met mooie blauwe olieachtige corrosie vlekken maar ik kon niet ontdekken waarom en het dus niet reproduceren.

En tja, dat blijft helaas de achterkant.:blush:

Dank je wel en ik heb er ook zo eentje, Seiko SQ 200 duiker uit omstreeks 1990. Jarenlang letterlijk alles mee gedaan en die ligt nu braaf in ruste. Te tikken overigens, na minimaal 15 jaar een vers batterijtje en meteen netjes op tijd.:+1:

Oudere foto:

1 like