Verpakking

Een tijdje terug zag ik een kennis z’n Panerai. Wat mij in het bijzonder opviel was de luxe doos. Zoiets als dit:
http://www.watches.co.uk/watch_pics/extrapics/pa8466-pam-74-box_1.jpg

Erg strak en mooi gemaakt. Het voelde door 't hout en de metalen scharnieren erg solide aan. Het zag er uit alsof… tja, alsof het iets kostbaars en bijzonders bevatte.

Hebben jullie ook wel eens dat je versteld staat van de verpakking?

Breitling zit ool in een aantal dozen: een omdoos, en gele doos, een bakelieten doos en soms nog een lederen etui IN de bakelieten doos.
Echt een feest om te openen ! (tu)

Eigenlijk zou ik daar ook es een foto van moeten maken. :wink:

Dat is natuurlijk ook apart. Meestal kom ik niet verder dan 3… doos van de verzender met de postzegels inbegrepen :wink:

Hoe luxer de verpakking hoe beter, dat geeft echt het gevoel dat je iets bijzonders aan het uitpakken bent:)

Bedenk me ineens dat je ook van die “duikflessen” hebt. Heb nog even gezocht, maar geen plaatjes kunnen vinden :frowning:

Mijn oris duiker zat in een kartonnen doosje met daarin een duikers helm met daarin het horloge, en mijn Oris Williams F1 2008 in een F1 race band-doos, Leuk zo’n thema verpakking

maar marnix bij panerai hebben ze ook een hoop geld over voor de doos
simpel design (recht toe recht aan op de cnc bank ) simpel hand opwinder uurwerkje dan kun je er makkelijk een doos bij doen van een paar tientjes :slight_smile:

moet er wel bij zeggen dat de simpelheid hem siert.

Bij Doornbloed komt je horloge verpakt in een houten kistje ingelegd met wortelnotenhout. Ziet eruit alsof het uit een dashboard van een Rolls Royce komt.

NicoB)-

Marc-B1 Schreef:

Breitling zit ool in een aantal dozen: een omdoos,
en gele doos, een bakelieten doos en soms nog een
lederen etui IN de bakelieten doos.
Echt een feest om te openen ! (tu)

Eigenlijk zou ik daar ook es een foto van moeten
maken. :wink:

Mijn beste,

Inderdaad,
met name die mat-gele kartonnen om-doos en de hoogglans zwart bakelieten binnendoos geven de inhoud extra allure.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Blij dat ik een grote zolder heb, haha

Ooit eens een tweedehands klokje gekocht (oude Accutron tuningfork).
Kwam er uit het pakje een brillenkoker waar de verkoper het horloge in had gestopt :).

De meest extreme die ik ken staat hier:
http://www.gronefeld.nl/#/NL/fotos

Die doos alleen is duurder dan menig Rolex…

Groeten,

Martin

Ik kreeg bij mijn U-Boat die ik een jaar terug kocht een mooie box van “leer” (geen echt leer). In de box kan je nog een soort tweede deksel openen. Daaronder zit dan een vakje voor de boekjes en twee houdertjes voor horlogebandjes. De doos die weer om deze horlogebox heen zat heb ik helaas niet op de foto staan.

De Longines Lindbergh Hour Angle Watch werd aan mij nieuw geleverd in een enorme doos/kist met een lade er onderin! Tsja, de juwelier Peter van Baal had mij al gewaarschuwd maar het was en is toch bijzonder.

Sorry, zit ik in mijn enthousiasme 2 x (bijna) hetzelfde verhaal te posten en dan ook nog bij discussies die door dezelfde persoon zijn gestard zie ik nu. Bezint eer ge begint…te posten…

MartinB Schreef:

De meest extreme die ik ken staat hier:
http://www.gronefeld.nl/#/NL/fotos

Die doos alleen is duurder dan menig Rolex…

Groeten,

Martin

Klopt ! Die doos is ook volledig handgemaakt door Grönefeld, best een stukje vakmanschap.

wat verkoopt hij de doos/ de sigaren/ horloge:D

Wanneer je een Aspen One koopt, krijg je er ook een mooie doos bij. Inclusief handschoenen waarvan één een uitsparing heeft voor het horloge.

Mijn Festina century Edition automaat zat in net zo’n doos als Panerai vaak gebruikt (vierkant, hout mooie scharnieren, blauwe dik-kartonnen omdoos etc.). De doos van de Festina is blauw hogglans gelakt. Erg mooi!

Verder vind ik onder andere de dozen van
mijn Mido All Dial chrono erg mooi (niet zo groot, maar wel erg netjes, mooi donker hout, mooi gelakt),
mijn Zenith El Primero (mooi licht hout, mat gelakt, wit dik-kartonnen omdoos),
mijn Zeno horlogeforum limited (hout, hogglans gelakt, groene dik-kartonnen omdoos),
mijn Steinhart Triton (kunst(?)leer),
er mooi. Onder andere…

Groeten,
Niels

Archimede.

Karton doosje met zakje snoepjes als vulmatriaal.

Anders, maar geeft wel het gevoel alleen voor het horloge the hebben betaald.