Zojuist gespot op een ander forum, Damasko komt uit met wat nieuwe modellen en een stalen band (!). De stalen band is ook gelijk ‘ice-hardened’ en wordt door Damasko zelf gemaakt. Kosten zullen denk ik redelijk gelijk zijn aan de Sinn stalen banden (rond de €350), maar daar kan ik me in vergissen.
Nu weet ik dat het feit dat Damasko geen stalen banden maakte een grote afknapper was voor velen, mijzelf incluis. Nu lossen ze dat echter op. Wordt de onderlinge concurrentie tussen Sinn en Damasko nu nog heviger?
De nieuwe modellen zijn iets frisser geworden. Vind ze zelf wel leuk, maar de ‘oudere’ modellen spraken mij wat meer aan.
De band en modellen worden volop geïntroduceerd op Munichtime 2013 en a.s. maandag post Damasko als het goed is nog wat meer informatie over de band.
Hier in ieder geval de plaatjes van de nieuwe modellen.
Eens, zeker gezien het feit dat de uurwerken ook in de meest basic uitvoeringen in de horloges zitten. Vroeger gebruikten ze ‘top’ grade 2836’s. Nu elabore.
Heb voorkeur voor metalen banden, dus ben wel benieuwd waar ze mee komen.
Maar de klok zelf is niet voor mij. Vind de net niet rechte day-date niet prettig ogen en de kroon is voor mijn gevoel een stukje te lang. Had er wel aan gedacht voor m’n all-rounder.
Ik hoorde dat ook maar zag dat een post op WUS
gelijk verwijderd was. Hebben ze echt surseance
aangevraagd?
Op 01.06 j.l, een korte quote:
Amtsgericht Regensburg, Aktenzeichen: 102 IN 233/13
Über das Vermögen des Konrad Johann Damasko, Unterheising 17 c 93092 Barbing , geboren 1962 wurde am 01.06.2013 um 11:00 Uhr das Insolvenzverfahren eröffnet.
Insolvenzverwalter:
Rechtsanwalt Dr. Rudolf Dobmeier, Prüfeninger Straße 20, 93049 Regensburg
Telefon: 0941/230391-0 Telefax: 0941/230391-20
Nu is “Insolverfahren” in Duitsland niet deur dicht & zaak uitverkopen. Het is meer vergelijkbaar met Chapter 10 in de V.S. Een periode waarin, onder rechtelijk toezicht, geherstructureerd kan worden en het is verder vaak business as usual.
Zo zijn bijv. Mühle in 2007 en Laco in 2009 door zo’n proces gegaan en teruggekeerd als gezonde onderneming. Dus het is geen “Schluß” voor Damasko.
Ik vind de naam Damasko ook lang de uitstraling niet hebben van een Sinn. Nu maakt laatsgenoemde het bont met z’n prijsverhogingen, maar ik denk dat ze dat doen omdat ze zich dat kunnen permitteren. Dat lijkt me met Damasko niet het geval.
Ik vind de naam Damasko ook lang de uitstraling
niet hebben van een Sinn. Nu maakt laatsgenoemde
het bont met z’n prijsverhogingen, maar ik denk
dat ze dat doen omdat ze zich dat kunnen
permitteren. Dat lijkt me met Damasko niet het
geval.
Damasko’s eigen toevoegingen zoals het SI gebeuren en de manufactuur-uurwerken steken toch boven Sinn uit. Dat de naam minder is, dat zal. Overigens heb ik vandaag de hele Sinn collectie mogen aanschouwen en vond de EZM-10 Testaf bijzonder aardig ;). Stond me ook prima, maar niet goedkoop…