Verrassende nieuwe aanwinst, nooit gedacht

Ik ben al een poos fan van vintage Enicars, (aangestoken door mede forum leden) en Enicars hebben gewoon iets, als je ze vastpakt dan heb je een horloge vast, dat is simpel gezegd natuurlijk, en je kan droog zeggen: ja als je iets vast hebt, heb je het inderdaad vast… Maar het is geen blik, ze voelen solide, dat heb ik bij andere vintage merken gewoon minder het gevoel van dat het speciaal is…

Ik heb er al een aantal gehad, sommige gingen weg (zelfs een Sherpa gekocht ooit voor 35 euro) en door het komen en gaan heb ik nog meer mijn smaak ontwikkeld richting de Sherpa’s die springen er wel uit, ja sorry het is geen kort verhaal hoor!

De zoektocht begon…

Hier en op marktplaats een advertentie gezet, gezocht enicar horloges, gewoon vissen! Eens kijken of ik wat vang, en waarempel een reactie!
Wij hebben ze wel hoor, hier foto’s! Tussen de foto’s van de horloges enige Sherpa’s uit de jaren 70 en een leuke! Een Divette, een kleine 36 mm diver perfect voor mijn pols, van huis uit een dames model, maar daar heb ik maling aan, horloge past mooi op mijn pols dus ja dit gaat mijn nieuwe horloge worden.

Op naar Silvolde, geen onbekend adres op dit forum, daar zit een prachtige juwelierswinkel van de familie Hofmeijer, de winkel is gesloten, rolluiken zijn dicht, het is uitverkoop! Je komt daar echt binnen in een soort tijdscapsule, een winkel uit vervlogen tijden, heel sfeervol!
Achter de toonbank trotse eigenaar Willy Hofmeijer en zijn zoon, ik herkende Willy al uit het enicar boek, een echte Enicar liefhebber die Willy! Volgens Willy zijn de Enicar horloges van goede kwaliteit, en zelfs beter dan de omega’s uit die tijd.

Zoals te zien op bovenstaande foto is de winkel niet te missen, de deal was al snel gesloten, en ik ben trotse eigenaar van een Enicar Divette… Alleen dit topic gaat niet over de Divette, dit topic gaat over wat er hierna gebeurde!

Ik zei: wat heeft u nog meer?

En toen gebeurde het, van achter kwam een doos, dit zijn de Enicars…

Ik zag mooie horloges, mijn oog viel als eerste op een Enicar mantagraph, een cool jaren 70 model, en toen viel mijn oog op,… zie ik dit nu echt, ligt daar nu een sherpagraph tussen, ik kon mijn ogen werkelijk niet geloven!
Hij ligt er echt, in NOS conditie, nog voor ik hem pakte vroeg ik of deze te koop was en direct er na zei ik die koop ik, nog niet eens wetende wat de prijs was :rofl:

De wonderen zijn dus echt de wereld nog niet uit, dat dit horloge hier nog lag?? Hoe kan dit!!! Toeval? Of gewoon mijn geluk? Hoe dan ook ik ben in bezit van een absolute graal, een horloge waar ik echt op slag verlieft op was, met een mooie historie, man ik blijf er naar kijken! De mooiste ooit, en ik draai hier toch al wat jaren mee.

Wat ook een leuke toevoeging is dit, ik heb nu een gesigneerd Enicar boek :heart_eyes:

En ik moet zeggen er liggen nog genoeg horloges op nieuwe bazen te wachten, van Enicar Candino en Omega…

Al met al een leuk verhaal, hoeveel mensen hebben over deze sherpagraph heen gekeken? Zelfs de schrijver van het Enicar boek wist niet van het bestaan van dit horloge, en die is daar een hele dag geweest om foto’s te maken en te praten over Enicars…

Ik ga verder genieten, bedankt voor het lezen!

146 likes

Sjiek hoor!!
Geniet ervan en ik ga nog even googelen… !!!

1 like

Gaaf! Hele mooi aanwinst! En zo te zien ook een hele mooie winkel!

1 like

Leuk verhaal en ja, schitterende horloges, Enicar. Ik heb 2 Enicar Sherpa 600, eentje van wijlen mijn pa en een no date.

3 likes

Van harte gefeliciteerd! Prachtig horloge! Mooi formaat ook!

1 like

Wat een geweldige klok. Geniet er van!!!

1 like

Mwa,zo bijzonder is dat toch niet?..je loopt een teletijdmachine binnen die ergens in Silvolde stond ,stapt in de jaren 60 weer uit en je scoort een sherpagraph…big deal…
:grin:

7 likes

Erg mooi horloge! Geniet ervan. :ok_hand:

1 like

Prachtige Enicar en een mooi verhaal!

1 like

Fantastisch verhaal en aanwinst! Iets om te koesteren!

1 like

Ik vind het inderdaad ook een bijzonder & errug !! :slight_smile: mooi / apart horloge.:ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Leuk verhaal joh en natuurlijk een prachtige aanwinst.

Getuige het verhaal, overbodig, maar toch, geniet er van!

1 like

Geweldig. Jouw dag kon niet meer stuk.
Idd een prachtig horloge :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Wat een fantastisch horloge! :ok_hand: Gefeliciteerd met deze aanwinst!

1 like

Prachtig verhaal en geweldige horloges!

1 like

Mooie vondst, proficiat !! Leuk verhaal ook. Veel plezier met deze bijzondere horloge.

1 like

Wat een mooi verhaal en fantastische vondst! Gefeliciteerd met de aanwinst, lucky b*****d :smile:

1 like

Ik ben / was volgens mij iéts te genuanceerd hier…:relieved::wink::kissing:

Ik vind ‘m echt GEWELDIG Floris!!

1 like

Prachtig verhaal en wat een mega vondst!:ok_hand::+1::+1:

Ja precies, was ook met deze…

1 like